Als ik een microfoontje aansluit op mijn geluidskaart dan hoeft het geluid maar heel zacht te staan en die mic gaat piepen als de ziekte.
Bij mijn vriendin had ik zelfde probleem, maar daar was probleem verholpen door opname-instellingen te veranderen naar 16000Hz mono ipv 48000 stereo. Ik snap er niks van
waarom dat hielp, want ik nam in princiepe niet op. Nu vraag ik mij af of er een standaard truukje is om mic normaal te laten werken. Nu piept ie dus heel snel, ook al staat geluid van mic op minimaal (niet 0 natuurlijk) en hij ruist ook ontzettend snel.
Ik weet dat piep komt doordat mic in de buurt van mijn pc-speakertjes staat, maar dat was bij mijn vriendin ook zo en daar kun je mic nu gewoon tegen boxjes aanhouden zonder dat ie piept.
ps. Heb search gebruikt maar niks gevonden.....
Bij mijn vriendin had ik zelfde probleem, maar daar was probleem verholpen door opname-instellingen te veranderen naar 16000Hz mono ipv 48000 stereo. Ik snap er niks van
Ik weet dat piep komt doordat mic in de buurt van mijn pc-speakertjes staat, maar dat was bij mijn vriendin ook zo en daar kun je mic nu gewoon tegen boxjes aanhouden zonder dat ie piept.
ps. Heb search gebruikt maar niks gevonden.....