Toon posts:

casemod met aquarium?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om in mijn kast een aquarium 8-)te bouwen aan de hele zijkant van mijn BIGtower kast... ik ben hierbij wel van plan om een pompje erin te doen en visjes te laten zwemmen >:), heeft hier iemand ervaring mee???

greetzzz

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

chromeeh

the Gnome

Whehehehehe Die is kewl! Gewoon goed ondersteunen denk ik :)
Post ff pics als tie af is >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hahahaha das een leuke en dan word het water groen en moet je verschonen, dat word een probleempje guusje als ik je kamer al zie. >:) ;)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
he martijn, mijn kamer mag dan een zootje zijn, maar mijn aquarium komt erin met fissies en die zal ik wel goed verzorgen, en goed voeren, dan heb ik er misschien zelf ook nog wat aan :Y) ;)

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De hele zijkant lijkt mij moeilijk, je visjes zullen het nogal krap hebben :)

Maar je kan ook een stuk in de zijkant zetten en dan de volledige plaatjs van je bigtower BOVEN de voeding gebruiken.

Ja ja het moet niet lekken want dan ... maar dat is een ander probleem.

Als je het op die plaats zet kan je aan beide zijkantjes en van boven raampjes zetten dat zou pas mooi zijn :9~

Me, myself & I

Verwijderd

ROFL, in een keer zo'n vis door je pomp >:)

Spletz!!!!!!!! Koelt een visje goed?

Verwijderd

als je het het warme water gebruikt dat komt van uw koelblok op de cpu kan je er zelfs exotische visjes insteken!! :D

Verwijderd

Het klinkt lastig, maar zou je niet aan allebei de kanten van je Pc een Glazenbak kunnen maken en die dan door je kast heen verbinden met een glazen buis dan kunnen die fishies van links naar rechts door je pc zwemmen.
Je kan ook natuurlijk zo'n Muizen kooi kopen en die op de meest onmogelijke manieren door je kast laten lopen dan heb je gewoon ratten/muizen door je pc wandelen.
Leuk idee trouwens dan is je pc ook direct stiller daar zorgt dat water voor. :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat met en buisje erdoorheen lijkt me ook wel een gruwelijk id... maar hoe krijg ik dat ding in GoT's naam van de 1e kant naar de andere, van buiten af of binnendoor???
maar ik ga er wel voor zorgen dat het niet gaat lekken want dan ben ik inderdaad verder van huis...

Verwijderd

ik zou er plastic visjes inpleuren.
gewone visjes vinden het niet fijn dat als je pc uitstaat het water op kamertemp komt +- 18oC en als je pc een uurtje aanstaat zo'n 35oC word. 17oC verschil op een uur is niet gezond voor koudbloedige beetsten (of je moet ze daarna gelijk in een blikkie tomatensaus of olie kunnen gooien natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 11:20 schreef Zoepnek het volgende:
ik zou er plastic visjes inpleuren.
gewone visjes vinden het niet fijn dat als je pc uitstaat het water op kamertemp komt +- 18oC en als je pc een uurtje aanstaat zo'n 35oC word. 17oC verschil op een uur is niet gezond voor koudbloedige beetsten (of je moet ze daarna gelijk in een blikkie tomatensaus of olie kunnen gooien natuurlijk)
Ik zei toch dat ik er misschien zelf ook nog wat aan had? als ik honger heb bijvoorbeeld, ik bedoel als ik mijn cooler ff uitzet, dan heb ik geen magnetron meer nodig !!!! :9

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb ooit ergens een pic gezien van een mod met aquarium.
weet helaas niet meer waar, maar weet nog wel dat de visjes geen lang leven hadden :')

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

Je water wordt groen, want ik neem aan dat je
er geen anti-vries ingooit, wanneer er ook vissies
in zwemmen. Algen aankoeking in je koelblokje :'(

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 11:35 schreef klaasjong het volgende:
Je water wordt groen, want ik neem aan dat je
er geen anti-vries ingooit, wanneer er ook vissies
in zwemmen. Algen aankoeking in je koelblokje :'(
hij zegt niet dat ie m watergekoeld maakt

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
zo'n aquarium kan wel. Je moet dan alleen wel 2 apparte bakken hebben: 1 reservoir voor je waterkoeling en 1 bak voor je visjes.
Anders mag je idd iedere dag nieuw water en nieuwe visjes in je computer gooien.

Verwijderd

Lekker warm voor die visjes :{

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de zekerheid, ik neem geen waterkoeling, ik ga hem wel koelen denk ik maar hoe ik dat doe... dat is toch een vraagje, suggestie :?

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 20-08 23:47
dus je wilt alleen een aquarium in je kast... dan word dat een heeeeeel smal aquarium. Of je moet er zelf eentje in elkaar flatsen met plexiglazen platen en dan afwerken met rubber of kit. Dan kun je namelijk om je kaarten heen werken en kun je in het midden van je computer je aquarium wat breder maken. Is vooral voor de visjes wat leuker.
Als dat lukt moet je natuurlijk ff goed testen of je bak waterdicht is, inbouwen en vervolgens ff de foto's posten.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 11:27 schreef Daedalus18 het volgende:
Ik zei toch dat ik er misschien zelf ook nog wat aan had? als ik honger heb bijvoorbeeld, ik bedoel als ik mijn cooler ff uitzet, dan heb ik geen magnetron meer nodig !!!! :9
Begin een palingrokerij... *D

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ga er binnenkort ook mee beginnen (zie [CM] [WC] aquarium mod, goed idee? )

Vissen is niet mogelijk omdat ze simpelweg niet kunnen leven in zo'n omstandigheid en ze laten allerlij vuilstoffen achter.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Het kan wel, je moet zelf het aquarium maken. Zoek uit welke kit je moet hebben, want de verkeerde geeft giftige stoffen af aan het water.. (zowiezo, na het lijmen zo lang mogelijk (liefst paar weken) lijm uit laten harden, zodat de crap eruit kan luchten..) Enfin.. maak het zo breed mogelijk, anders kun je die vissen wel shaken. En dan kleine makkelijke vissen erin. Guppen kunnen in de range van 17-30 graden.. dus dat is handig. Planten zich echter supersnel voort.. Als je voor een koudwater bak gaat kun je elke week verschonen, dus bouw daar de faciliteiten voor in of anders moet je voor het uitgebalanceerde ecosysteem gaan en dus met pomp/filter verwarming, verlichting en de hele zooi gaan werken. Dan blijft het schoner. Ik zou beginnen met een koudwater bak met guppen die je er zo uit kan tillen en dus kan verschonen. Fijn grind op de bodem. Wat plantjes zoals waterpest erin en gaan!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

bij een computer zaak bij mij in de buurt hadden ze een aquarium in de behuizing van een monitor zitten, ook leuk

Verwijderd

Die 2 aquariums aan iedere kant van je kast moet je een gat inmaken en dat alles aan elkaar kitten.
Het is een hoop werk en je moet er inderdaad ook voor zorgen dat het water niet te warm word maar dat is denk ik wel te doen.
Veel succezzz

• Bramster
  • Laatst online: 11:50
Op woensdag 16 januari 2002 12:01 schreef klavertje4 het volgende:
bij een computer zaak bij mij in de buurt hadden ze een aquarium in de behuizing van een monitor zitten, ook leuk
zoiets het ik gezien op de HCC dit jaar

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 12:41
Leuk maar je bent niet de enige !!!
ik ben nu net klaar met een schaal model van een water raam algemeen wel bekent denk ik.

GROOT volgt goed gelukt namelijk *D

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus inderdaad van plan om het met plexiglas te doen en het met watervaste lijm of kit aan elkaar te lijmen/kitten en wel alles mooi af te werken maar denk toch dat ik er vissies in doe, en als het niet goed gaat, dump ik ze in de vijver...

Verwijderd

Bij zo'n aquarium mod moet je goed opletten voor de zuurstof in je aqua. Want alleen aan het oppervlak neemt het water zuurstof op. Een borrelsteentje erin helpt al veel, ook om het water te circuleren. Daarom is een vissekom zo slecht, omdat het wateroppervlak daar relatief klein is.

Bij jouw bak zou je dus een heel dun aqua krijgen.

Als ik jou was zou ik er b.v. paradijsvissen indoen. Dit zijn labyrinthvissen, kunnen lucht happen (en het ook nog gebruiken, hun labyrinth is een primitieve long). Ze komen vooral uit Vietnam enzow, leven daar in de rijstvelden en vinden het prima om overdag op +35 graden te zitten en 's nachts op 15 graden.... Een van de weinige vissen die dat leuk vinden btw

Let trouwens wel op dat je niet meer dan 1 mannetje neemt, het is familie van de siamese kempvis :O

Guppies zijn natuurlijk ook erg hard, maar moeten eigenlijk warmer zitten (minimaal toch wel zo'n 23 graden) de reden dat ze overleven in een kom is dat ze gewoon niet stuk te krijgen zijn, maar erg liev is dat natuurlijk niet he...

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waterval aan de zijkant is ook wel leuk :7

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Op woensdag 16 januari 2002 15:56 schreef MaXiMizE het volgende:
waterval aan de zijkant is ook wel leuk :7
Hee, dat is nieteens zo'n gek idee, om water tussen 2 platen door te laten lopen, aleen ik denk dat het wel ik-moet-om-de-tien-minuten-pissen geluid word :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 16:01 schreef LeonM het volgende:

[..]

Hee, dat is nieteens zo'n gek idee, om water tussen 2 platen door te laten lopen, aleen ik denk dat het wel ik-moet-om-de-tien-minuten-pissen geluid word :)
denk dat je best gelijk hebt maar het is evengoed een leuk alternatief maar wel erg overdreven... >:)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 16:01 schreef LeonM het volgende:

[..]

En waterval hoeft GEEN geluid te maken. Je moet het water van een richel laten aflopen en op een "glijbaan" laten landen met zo'n hoogte zodat er geen "schuimkop" op komt. Dan hoor je hem NIET. Dan nog een lichtje erdoorheen schijnen... :9~

(--EasY-- heeft al jaren een paludarium... Dat is een oeverlandschap ja)

Verwijderd

volgens mij zijn visjes nogal gevoelig voor temperatuurverschillen. of je moet elke week nieuwe visjes willen kopen? lijkt me niet de bedoeling.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 16:12 schreef papajay het volgende:
volgens mij zijn visjes nogal gevoelig voor temperatuurverschillen. of je moet elke week nieuwe visjes willen kopen? lijkt me niet de bedoeling.
Misschien extra thermostaat en warmte element er in stoppen voor als de computer uit staat?

Verwijderd

Topicstarter
das inderdaad ook nog wel een goed idee, ik denk alleen dat ut wel ff duurt voordat ie af is... ;( het is wel jammer dat je zo'n ding niet kant en klaar kan kopen, maarja, dan kan je ook niks modden, en daar gaat het eigenlijk om...

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Op woensdag 16 januari 2002 16:21 schreef 00fly747 het volgende:

[..]

Misschien extra thermostaat en warmte element er in stoppen voor als de computer uit staat?
gewoon de computer altijd aan laten staan!!! En lekker laten grazen...

heb je tegenover je ouders een goede reden!!! want je kan je visjes toch geen kou laten vatten!!!
Pagina: 1