Toon posts:

Novell vs Windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein vraagje.

Is het mogelijk om novell helemaal van je pc af te kunnen krijgen, want we gaan nu over op een windows 2000 server en willen geen novell inlogschermen meer op onze pc's

Weet iemand een oplossing :?

Michael den Otter

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Netware client verwijderen
Pc's opnieuw installeren

Money for nothin' and your chicks for free

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De NetWare client is een crime om te uninstallen.
Met een beetje mazzel heb je 'm vanaf een CD geinsalleerd en staat daar rollback.exe op.
Anders zul je toch echt moeten formatteren wil je compleet van de je client afkomen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

windows 2000 clients kunnen heel eenvoudig novell client verwijderen, pas nog gedaan, en geen probleem

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op woensdag 16 januari 2002 09:24 schreef arjo_kamp het volgende:
windows 2000 clients kunnen heel eenvoudig novell client verwijderen, pas nog gedaan, en geen probleem
misschien ook even vertellen HOE je dat hebt gedaan? :P :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Menblack
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 20:10
anders moet gewoon effe een client downloaden en uitpakken.
dan op de clients rollback doen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

doe het niet! De meeste mensen die overstappen krijgen na een paar maanden spijt... >:)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Gebruiken jullie W95/98 clients? Dan staat er in de admin-directory van je client-install het programma unc32.exe , deze verwijdert hem keurig voor je.

Bij NT/W2000/XP weet ik 't niet precies, en kan dat momenteel ook even niet bekijken.

Verwijderd

dr staat een proggje unc32.exe die keurig je client weghaalt voor je op de client cd werkt op alle platformen naar mijn weten

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Op woensdag 16 januari 2002 16:47 schreef Boss het volgende:
doe het niet! De meeste mensen die overstappen krijgen na een paar maanden spijt... >:)
Ja, dat ze niet eerder over zijn gegaan.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Op woensdag 16 januari 2002 17:34 schreef vassago het volgende:

[..]

Ja, dat ze niet eerder over zijn gegaan.
hmmz . . . I smell a flame . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Ik kan echt geen goede reden verzinnen om over te stappen van een Novell systeem dat JAREN zijn werk goed gedaan heeft naar een Microsoft :r systeem waar elke dag een patch voor geinstalleerd moet worden en dan nog niet doet wat de "makers" beloven.

Dit zijn gewoon meelopers..
Misschien een leuke topic voor in software, ipv network troubleshooting

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 16 januari 2002 21:56 schreef sictc het volgende:
Ik kan echt geen goede reden verzinnen om over te stappen van een Novell systeem dat JAREN zijn werk goed gedaan heeft naar een Microsoft :r systeem waar elke dag een patch voor geinstalleerd moet worden en dan nog niet doet wat de "makers" beloven.

hangt puur van de beheerder van die bak af, zelf beheer ik ook nt/2000 machine's en waarom het zo is weet ik niet maar de servers die ik plaats met nt/2000 zijn ALTIJD superstabiel.. (er zijn overigens ook genoeg patches voor NetWare servers)

er zijn genoeg redenen om over te stappen naar microsoft systemen, 1 ervan zal zijn omdat er een aantal (serverbased) applicaties zijn die niet onder NetWare draaien, (citrix bv, of Exchange)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 21:56 schreef sictc het volgende:

Beide systemen hebben zo hun patches. Die van MS zijn iets kritieker omdat het meestal om een security-bug gaat, maar beide hebben zo hun patches/servicepacks.

Ik snap alleen niet waarom een bedrijf zo maar van 1 NOS overstapt op een ander NOS. Beide bieden bijna hetzelfde (als NOS dan). Dan gooi je toch niet het oude bekende en vertrouwde NOS overboord.

Verwijderd

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Check je e-mail :(
Dit soort direct flames worden niet op prijs gesteld.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmmmz...
Blijkbaar kunnen sommige mensen niet normaal discusieren hier.
Deze gaat op slot.
Als topic starter nog geen werkend antwoord heeft, of vragen nav van de geboden oplossingen mag hij een nieuw topic starten.
Ik verzoek de replyers zich dan in te willen houden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.