casecoolers & Asus A7V266

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb sinds kort een Asus A7V266 (zie specs onderaan), maar de temp van m'n mobo (40 graden) en m'n proc (55 graden :() vind ik iets te veel. Nu had een vriend me aangeraden van 2 fancoolers in m'n case te steken.
Nu was m'n vraag, gaat dat op dat moederbord?
Waarop moet ik letten als ik casecooler koop/plaats?
Eventueel een aan te raden merk en RPM?

alvast bedankt

Verwijderd

Casecooler heef niet zoveel met je mobo te maken ,

Ik heb die mobo ook meteen athlon XP1600 en heb 2x80mm sunon voor outtake en 1x 120mm Sunon aan de voorkant voor intake.

Klinkt op dit moment nog als een F-16 maar daar moet ik nog aan werken. Kzit wel op 40 idle en 43 stressed.
Mobo temp 22 graden ong. Dus wel zo netjes vind ik

• RedC
Op woensdag 16 januari 2002 08:54 schreef Dribbeltje het volgende:
Casecooler heef niet zoveel met je mobo te maken ,
Sluit je die casecooler dan niet aan op je mobo of hangt die gewoon aan je voeding?

btw ik heb nu een Globalwin proc cooler en die klinkt net als een haardroger :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 16 januari 2002 08:58 vroeg Schumi zich het volgende af:
Sluit je die casecooler dan niet aan op je mobo of hangt die gewoon aan je voeding?
Gewoon aan molexconnectors van voeding.. Geel = 12V en zwart daarnaast de grondstroom voor 12V :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat is nou eigenlijk het probleem, een AMD mag 95C worden om nog goed te kunne werken. Jouw proc. is daarintegen wel erg Cool.

Om op je vraag terug te komen op de asus A7V266 zitten 3 connectoren voor ventilatoren.

1x CPU
1x Inlaat
1x Uitlaat

Alle 3 zijn ze dusdanig geplaatst dat aan je ventilator geen lang kabeltje hoeft te zitten.

Standaard 3 polig stekkertje.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• RedC
wtf is een molexconnector :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 16 januari 2002 09:25 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
wtf is een molexconnector :?
:D

Die witte dingetjes dus... :o
Afbeeldingslocatie: http://www.till.com/articles/ChromaPowerSupply/images/molex.jpeg

Ik gebruik zelf zo'n splitter voor de molexconnector
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:PUct4Mzr6PMC:www.gideontech.com/guides/

Maar je kunt natuurlijk ook zelf gaan knustelen :7

• RedC
Op woensdag 16 januari 2002 09:25 schreef Cobra_Lup het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem, een AMD mag 95C worden om nog goed te kunne werken. Jouw proc. is daarintegen wel erg Cool.
Er was me verteld dat ie een 40 tal graden moest zijn om goed te werken en mn mobo zou 30 graden moeten zijn en hij wordt er 40

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op woensdag 16 januari 2002 12:04 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Er was me verteld dat ie een 40 tal graden moest zijn om goed te werken en mn mobo zou 30 graden moeten zijn en hij wordt er 40
tis idd vrij hoog, mobo 40 graden, dan zullen je schijven ook goed warm worden. het kan misschien net maar koeler is gewoon beter. het zelfde geld voor je cpu.

• RedC
Is het erg dat dat zo hoog is?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 16 januari 2002 12:58 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Is het erg dat dat zo hoog is?
Nee

Mijn BP6 met dual Celeron 500@600 en een hoop casefans wordt niet zo warm: beide CPU's en mobo rond 30 graden. De tweede bak met een KG7 en XP1700+ @ 1800+ wordt wel wat warmer: CPU rond 50 en mobo rond 45, maar het heeft dan ook een brakke cooler (Superorb) en maar 1 casefan. Ook staat op de KG7 de sensor voor moederbord temperatuur tussen al die hitteproducerende voltageregulatoren. Niet zo gek dus dat mobotemp vrij hoge waarden geeft. Maar zolang ie stabiel is, maak ik me daar niet druk om.

• RedC
Ook al is het niet erg, ik ga toch een extra casecooler halen om die temp een paar graden te laten zakken...
Pagina: 1