There are no such things as stupid posts, just stupid persons
Goede vraag, omdat ik dacht dat het niets uit maakt.
Maar het is vanmiddag / vanavond wel het eerste wat ik ga proberen.
Maar het is vanmiddag / vanavond wel het eerste wat ik ga proberen.
Mja, je zet het er zo duidelijk bij, dan moet ik het wel vragen.
Lijkt me trouwens raar als dat het is.
Lijkt me trouwens raar als dat het is.
Ik heb bijna hetzelfde systeem als jijOp woensdag 16 januari 2002 07:50 schreef Coen Rijkaart het volgende:
Hoi,
ik heb maandag een Asus A7V266-E Raid gehaald samen met een XP 1700. Geheugen wat ik er bij heb is Crucial / Micron 2*256 Mb.
Mn Videokaart is een Hercules Geforce 3 Ti200.
Wat ik als eerste deed is mn CPU op t bord, geheugen erin (2e en 3e bank) en videokaart erop.
ATX power supply aangesloten en booten maar.
NIETS
Toen ik wat meer geduld had bleek dat het 10 seconden duurt voordat ik het boot piepje krijg en ik beeld heb op mn monitor.
Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken en (belangrijker) hoe ik het kan oplossen.
Ik wil enkel die RAID uitschakelen maar dat staat niet in de bios
Tsjah wel jammer dat je de raid niet kan uitschakelen in de BIOS, maar ASUS zal gedacht hebben, goh als ze geen raid willen kopen ze wel het bordje zonder RAID
Hjma maar ik had geen geld meer voor een extra 60Gb HDOp woensdag 16 januari 2002 07:59 schreef Coen Rijkaart het volgende:
Tsjah wel jammer dat je de raid niet kan uitschakelen in de BIOS, maar ASUS zal gedacht hebben, goh als ze geen raid willen kopen ze wel het bordje zonder RAID
wie ikke?
1 netwerkkaart gaat naar m'n kabelmodem en de andere kaar is voor m'n netwerk maar dat ga ik aanpassen dus niet op letten ;-)
1 netwerkkaart gaat naar m'n kabelmodem en de andere kaar is voor m'n netwerk maar dat ga ik aanpassen dus niet op letten ;-)
Verwijderd
Sorry, was wellicht iets te vaag, ik bedoel, het kan toch ook aan Netwerk Kaarten liggen dat je bak traag opstart....? Volgens mij kun je dit oplossen dmv ip-adressen toe te voegen...
Bij mij duurthet heus niet lang, alleen spijtig dat ik voorlopig niet ff die RAID kan uitschakelen, want dan zou ie NOG sneller zijn ;-)
ik weet niet hoe het zat met je vorige mobo maar ik heb ook een keer mijn bios verkloot met een bios, dat was een abit kt7a-raid . ik heb toen mijn bios in het zelfde draaiende sys van een vriend gedaan en toen nog een keer geflashed en toen deed ie het weer, chip weer terug in mijn mobo, is wel risicovol, maaar als je het mobo er mee kan maken waarom niet? en ik had geen zin om 2 dagen te gaan wachten, en niet het bios upgraden vindt ook zonde vooral als je er bugs (zoals een lange bootime) mee op kan lossen
je moet alleen goed er voor zorgen dat je geen pootjes afbreekt of te erg verbuigt op je bios chip, dat had ik. maar ik heb nu ook die reserve chip van abit liggen, dus niets aan de hand
je moet alleen goed er voor zorgen dat je geen pootjes afbreekt of te erg verbuigt op je bios chip, dat had ik. maar ik heb nu ook die reserve chip van abit liggen, dus niets aan de hand
Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.
Ik heb met de A7V266-e (zonder RAID) hier ook een klein beetje last van. Echter het duurt misschien enkele seconden, voordat je beeld krijgt en het vertrouwde bios scherm ziet etc. Denk dat we dat voor lief moeten nemen bij dit bordje 
Misschien duurt het bij jou nog een paar seconde langer door je RAID.
Misschien duurt het bij jou nog een paar seconde langer door je RAID.
als je het boekje zou lezen zou je ook weten dat de onboard raid wel degelijk uit gezet kan worden het langzame opstarten klopt dat doen ze allemaal helaas niets aan te doen.
Ik heb zo het hele boekje van voor naar achter gelezen en ik vind het nietOp woensdag 16 januari 2002 08:41 schreef monterey het volgende:
als je het boekje zou lezen zou je ook weten dat de onboard raid wel degelijk uit gezet kan worden het langzame opstarten klopt dat doen ze allemaal helaas niets aan te doen.
Verwijderd
pagina 23, staat uitgelegd hoe je via Jumper JP2601 ATA100 of RAID kunt aan / uit zetten... dit heb ik in de Manual revision 1.00 October 2001
Bedankt ik ga dat vanavond ff nakijkenOp woensdag 16 januari 2002 09:05 schreef Cronik het volgende:
pagina 23, staat uitgelegd hoe je via Jumper JP2601 ATA100 of RAID kunt aan / uit zetten... dit heb ik in de Manual revision 1.00 October 2001
btw ik heb ook die manual
Staat aan bij mij hoor....
na een tijdje komt er op m'n scherm:
Detecting... en na een paar sec dan die boodschap
na een tijdje komt er op m'n scherm:
Detecting... en na een paar sec dan die boodschap
Andere bank helpt niet echt.
Het is gewoon zo, niets aan te doen
Het is gewoon zo, niets aan te doen
Pagina: 1