Toon posts:

Van je KT266 een KT266A maken...zou het kunnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay,
Net lees ik hier dat de KT266A chipset pin-compatible is met de 'oude' KT266...

Daarnaast is de nieuwe northbridge pin-compatible met de oude KT266 waardoor moederbord fabrikanten zonder probleem de nieuwe chipset konden verwerken op de plankjes.

Nu heb ik met mijn MSI K7T met KT266 chipset nogal eens last van muisuitval.
Opgelost met een verloopstekkertje,maar dat even terzijde...
Die 15% winst ten opzichte van de oude chip is natuurlijk niet verkeerd!

Is het nou technisch gezien mogelijk om de oude chipset te (laten) vervangen met de nieuwe?
Niet alleen op mijn MSI bordje natuurlijk,maar ook op de andere merken met de KT266?

En zo ja,zou MSI zo klantvriendelijk zijn om dit te doen?
Vind toch wel dat dat zou moeten,als je een mobo met mankementje verkoopt.

Ik heb ze al gemaild,maar kreeg een auto-response msg met de melding dat een reactie wel ff kon duren vanwege het grote aantal emails dat ze krijgen.
Zodra ik iets weet,post ik het hier!

Ik kijk uit naar jullie reacties!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik denk persoonlijk dat het voor MSI goedkoper is om iemand een nieuw plankje te geven dan er een nieuwe Northbridge op te solderen. Moederbordjes bakken gaat namelijk in massa, en ombouwen zal dan maar zeer kleinschalig plaatsvinden wat veel te veel gaat kosten. Ik denk dat het opzich wel mogelijk zal zijn.

20*350ZO45°

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dat lijkt me HEEL onwaarschijnlijk... zelfs alshet kan, he kan je je southbidge eruit halen ? zit geintegreerd op mobo... en ik denk niet dan een 266a southbridge veel te doen wil hebben met een 266 nothbridge...

Als het je echt stoort, koop gewoon een 266a mobo.
Ik heb mijn lesje geleerd, AMD chipset OF een revisie chipset van VIA, maar NOOIT een nieuw model.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
Moederborden bestaan uit meerdere lagen. Lijkt me niet te doen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 07:45 schreef XTerm89D het volgende:
Dat lijkt me HEEL onwaarschijnlijk... zelfs alshet kan, he kan je je southbidge eruit halen ? zit geintegreerd op mobo... en ik denk niet dan een 266a southbridge veel te doen wil hebben met een 266 nothbridge...
Dat vergat ik nog te zeggen ja...
Op dit schemaatje zag ik dat ze nog steeds de 'oude' Via VT8233 Southbridge gebruiken.
Dat was ook 1 van de redenen waarom ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn?

Verwijderd

Topicstarter

Een chipset wissel is niet mogelijk.
Ook heeft dat geen invloed op de I/O interfaces (Ps/2, serieel, paralel,
USB) omdat dit wordt bestuurd door de VIA VT8233 en niet de VT8266 of
VT8266A.

Best Regards
Support Team
support@msi-computer.nl
Customer Service Dept.

Helaas.
Pagina: 1