Toon posts:

[WinXP|Win2000] Copy & paste werkt soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets copy (text) en vervolgens paste dan werkt dat prima. Alleen wil ik een ander stuk text copyen (ctrl-c) dan word weer gewoon de 1ste copy gepaste.
Ik moet dus als ik 1 keer copy en paste heb gebruikt, text selecteren en dan echt 10* ctrl-c duwen en dan werkt het soms maar nog niet altijd.

Dit probleem heb ik onder winXP en win2k. Onder win98se helemaal niet, daar werkt het prima.

Heeft iemand misschien de oplossing voor dit, want het begint vrij irritant te worden.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:02
Op woensdag 16 januari 2002 03:38 schreef funksngrooves het volgende:
Als ik iets copy (text) en vervolgens paste dan werkt dat prima. Alleen wil ik een ander stuk text copyen (ctrl-c) dan word weer gewoon de 1ste copy gepaste.
Ik moet dus als ik 1 keer copy en paste heb gebruikt, text selecteren en dan echt 10* ctrl-c duwen en dan werkt het soms maar nog niet altijd.

Dit probleem heb ik onder winXP en win2k. Onder win98se helemaal niet, daar werkt het prima.

Heeft iemand misschien de oplossing voor dit, want het begint vrij irritant te worden.
Is dit in alle programma's? Op school hebben/hadden wij dat probleem ook in het officepakket en dat kon worden opgelost door het verwijderen van de tijdelijke bestanden (weet zo niet welke, maar misschien zou je wat kunnen proberen).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is in alle programma's.
Textverwerkers van Word tot Kladblok en van
Internet explorer tot ICQ berichten en Mirc

Het is erg irritant.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb hier W2K maar dit komt meestal voor als ik heel vaak dingen knip en plak.

Ik kan dan wel tekst kopieren/wissen maar als ik hem weer wil plakken dan kan ik deze optie niet meer kiezen.

Is verdomd irritant... :(

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 16:43 schreef Sc0rPi0N het volgende:
Heb hier W2K maar dit komt meestal voor als ik heel vaak dingen knip en plak.

Ik kan dan wel tekst kopieren/wissen maar als ik hem weer wil plakken dan kan ik deze optie niet meer kiezen.

Is verdomd irritant... :(
Ja dat bedoel ik, ik maak best veel gebruik van de copy&paste functie en ik begin er zwaar de balen in te krijgen. Ik kan nu soms gewoon lappen text over zitten tikken omdat copy&paste niet werkt. :(

Verwijderd

Dat probleem had ik ook constant, maar door af en toe je clipboard te legen (ik laat dat automatisch doen)wordt het probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe leeg je je clipboard?

Verwijderd

Ga op de werkbalk naar knoppen toevoegen of verwijderen, selecteer aanpassen en vink klembord aan.
Dan op icoontje klikken en klaar ben je.
Het is een beetje omslachtig, maar zo doe ik het (in word uiteraard).

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een of andere sneltoets combinatie zoals ik noem maar wat <ctrl>T(rash) ergens in te stellen. Ik gebruik de c&p functie namelijk niet alleen in textverwerkers.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 22:02
Excuses voor het ophalen van deze post, maar ik zit dus ook met hetzelfde probleem. Aangezien ik nog geen bruikbare oplossingen heb gevonden hoop ik dat iemand ondertussen toch al de oorzaak van het probleem heeft gevonden en PLEASE met mij zou willen delen...

Iemand een idee???

- Ruud

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet.. bij mij is het pas na een herinstallatie weggegaan. Nu draai ik inmiddels al meer dan een jaar op een nieuwe installatie en heb alles goed up-to-date gehouden. En heb het probleem sindsdien niet meer gehad.

Deze oplossingen zijn misschien weer een beetje de standaard huis-tuin en keukenmiddeltjes, maar het is het proberen waard:

- Virusscanner updaten en draaien (desnoods ff housecallen voor de zekerheid)
- Adware updaten en uitgebreid laten zoeken, zelfde voor Spybot S&D, Spywareblaster etc.
- Windows aan alle kanten goed updaten (drivers, patches etc)
- Je reg controleren, defraggen, schijfcontrole, memtest etc.

Waarschijnlijk staat het helemaal los van elkaar, maar mijn mobo en geheugen gingen iets na die tijd dood. Misschien dat het ergens een link heeft, dus testen daarvan kan denk ik zeker geen kwaad.

Persoonlijk denk ik dat het een of ander spyware achtig dingetje was, dit soort kleine dingetjes blijken in mijn geval vaak veroorzaakt te worden door spyware, adware.
Voor die zooi te verwijderen heb ik adware (wie niet) en die update ik iedere dag en scan mijn pc iedere dag op uitgebreide manuele instellingen. Spybot vind heel zelden dan ook nog eens wat. En spywareblaster gebruik ik tegen voorkoming.

Verwijderd

Het zou wel eens een virus kunnen zijn die ervoor zorgt dat de RGP server vastloopt.

Windows update draaien zou voldoende moeten zijn. Blaster virus is een bekend feneomeen wat dit betreft. Heb al bij meerdere klantjes dit probleem aangetroffen.
Pagina: 1