Toon posts:

ADSL-pipeline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb wel eens begrepen dat het voor twee gebruikers van ADSL mogelijk moet zijn om de modems direct met elkaar te verbinden, waarbij je geen last hebt van begrenzingen. Een soort pipeline dus.

Wie o wie kan daar iets meer over vertellen?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Het lijkt me technisch onmogelijk aangezien er daarvoor aanpassingen in de centrale moeten plaatsvinden. Maar het zou uitermate interessant zijn als het wel kon :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op woensdag 16 januari 2002 02:49 schreef -ScuL- het volgende:
Het lijkt me technisch onmogelijk aangezien er daarvoor aanpassingen in de centrale moeten plaatsvinden. Maar het zou uitermate interessant zijn als het wel kon :)
gewoon telefoonkabel ertussen :)

dan kan het wel, na een herconfiguratie :)

maar dat kan idd alleen als je de 2 modems in de buurt hebt, en je er een DIRECTE kabel tussenhebt..... (neem dan gewoon utp, heb je 100Mbit :Y)

Dus echt nut heeft het niet....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 21:10

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 16 januari 2002 01:45 schreef QuiED het volgende:
Hallo,

Ik heb wel eens begrepen dat het voor twee gebruikers van ADSL mogelijk moet zijn om de modems direct met elkaar te verbinden, waarbij je geen last hebt van begrenzingen. Een soort pipeline dus.

Wie o wie kan daar iets meer over vertellen?
Hmm..Pipeline?? ?ehh..VPN van ene naar andere... :) maar dan heb je niet optimale snelheid..of bedoel je echt modem aan modem als in 2 pc's met NIC's en crosscable.... ehh..waarom doe je dat laatste niet dan..dan haal je hogere snelheid dan dat je het via NIC-->MODEM-->MODEM-->NIC laat lopen :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Op woensdag 16 januari 2002 07:20 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

gewoon telefoonkabel ertussen :)

dan kan het wel, na een herconfiguratie :)

maar dat kan idd alleen als je de 2 modems in de buurt hebt, en je er een DIRECTE kabel tussenhebt..... (neem dan gewoon utp, heb je 100Mbit :Y)

Dus echt nut heeft het niet....
Ja, zo vatte ik het niet op.
Hij zei, 2 gebruikers van ADSL, (ik denk dan dus, via de KPN-centrale)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13