[OC]Alles op 7v

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van het voltage v/d fan van een voeding?

Heb hier namelijk een systeem wat ik redelijk stil wil maken. Ik ben van plan om zowel de coolermaster cpu koeler als de case fans en de hd-koel fans op 7v te laten lopen (rood/zwart meen ik?)

Maar vooral de voeding is een probleem.. het is een no-name 300W voeding en die maakt een takke herrie :) Vandaar dat ie op 7v moet gaan draaien.. maar de vraag is of dit veilig gaat werken..

bvd

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Dat is vrij makkelijk, als de koelers gebruik maken van een molex-aansluiting (zelfde aansluiting als cdroms, hdd enz.)
Als je de rode draad van de fan op de gele van de molex aansluit, en de zwarte helemaal aan de andere kant, dus aan de rode van de molex, dan loopt je fan op 7 volt, dus stiller :)

Beetje verwarrend, rood op geel en zwart op rood, maar ja je komt er wel uit he? :)

I love watercooling

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 01:37 schreef Garrett het volgende:
Dat is vrij makkelijk, als de koelers gebruik maken van een molex-aansluiting (zelfde aansluiting als cdroms, hdd enz.)
Als je de rode draad van de fan op de gele van de molex aansluit, en de zwarte helemaal aan de andere kant, dus aan de rode van de molex, dan loopt je fan op 7 volt, dus stiller :)

Beetje verwarrend, rood op geel en zwart op rood, maar ja je komt er wel uit he? :)
Ok.. dat zal me wel lukken :P

Maar nu de vraag of mijn voeding flipt.. ik knip gewoon de interne fan los en maak hem vast aan en molex.. nu ik erover nadenk.. zou mijn fantastische coolermaster koeler nog wel goed genoeg koelen.. hmmmzz

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Waarom zou je voeding flippen? Ik heb ook weleens een fan op 7 volt gezet, geen punt hoor :)

I love watercooling

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Waarom het zou kunnen flippen? Vanwege de warmte ontwikkeling..ik wil niet dat mijn voeding het begeeft als ie niet genoeg wordt gekoeld

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 09:02 schreef Wimo. het volgende:
Waarom het zou kunnen flippen? Vanwege de warmte ontwikkeling..ik wil niet dat mijn voeding het begeeft als ie niet genoeg wordt gekoeld
Kick door moi aangezien ik zo een topic bespaar :P

Waarom ben iik de enigste in nederland die zijn fans NIET op 7v krijgt.. zodra ik rood/geel en zwart/rood aansluit kapt m'n voeding er gewoon mee :'(

5v gaat zonder problemen en 12v natuurlijk ook :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb bij 2 pc's de voedingsfan op 7 volt aangesloten. Werkt prima. Houd je hand eens bij je voeding nu en kijk hoe warm de lucht is die eruit komt. Dan mod je de fan op 7 volt en voel je opnieuw. Als er nog airflow is en de lucht niet heel warm aanvoelt, (niet veel warmer als eerst) is je mod wel gelukt :) Het kan verder geen kwaad ofzo...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

jup geen probleem,
zolang je een goede doorluchting hebt

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ik heb bij een oude at voeding meegemaakt dat 'ie geen spanning gaf als ik iets op 7v liet lopen, maar met atx voedingen is het me nog niet 'gelukt'

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 11:27 schreef m.m het volgende:
ik heb bij een oude at voeding meegemaakt dat 'ie geen spanning gaf als ik iets op 7v liet lopen, maar met atx voedingen is het me nog niet 'gelukt'
Daar heb ik dus ook last van... de voeding kapt er gewoon mee zodra ik iets op 7v wil laten lopen.. de fan stopt gewoon met draaien (die van de voeding zelf) kan dus nooit goed zijn :)

Verwijderd

Dan heeft je voeding toch een controle of er een fan aanhangt ja of nee.
Heb je m ZEKER goed aangesloten? een fan verkeerd om draait nl niet.
Bij 7V gebruik je de +5 vd voeding (rood) als 0 en de gele (+12V) als +. Immers: +12-+5=7V :)

Succes!!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 11:40 schreef daNpy het volgende:
Dan heeft je voeding toch een controle of er een fan aanhangt ja of nee.
Heb je m ZEKER goed aangesloten? een fan verkeerd om draait nl niet.
Bij 7V gebruik je de +5 vd voeding (rood) als 0 en de gele (+12V) als +. Immers: +12-+5=7V :)

Succes!!
Ik denk dat ik het niet duidelijk genoeg uitleg.. ik heb gewoon een voeding met daarin een fan op 12v (die standaard is) op een molex stekker daaraan heb ik een fan die ik op 7v wil laten draaien. ik weet 100% zeker dat ik hem goed aansluit.. maar zodra ik de voeding aanzet en de fan aansluit stopt de fan van de voeding zelf en kapt de hele voeding ermee :?

Het zal wel aan de voeding zelf liggen.. zal straks een een andere proberen

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 05 maart 2002 11:49 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het niet duidelijk genoeg uitleg.. ik heb gewoon een voeding met daarin een fan op 12v (die standaard is) op een molex stekker daaraan heb ik een fan die ik op 7v wil laten draaien. ik weet 100% zeker dat ik hem goed aansluit.. maar zodra ik de voeding aanzet en de fan aansluit stopt de fan van de voeding zelf en kapt de hele voeding ermee :?

Het zal wel aan de voeding zelf liggen.. zal straks een een andere proberen
dan zal de voeding wel 1 of andere beveiliging hebben... helaas... (tijd voor een andere voeding! :P)
Pagina: 1