Toon posts:

Muisje, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Logitech Mouseman Wheel Optical verkocht.
En aangezien ik niet met een safeway muis wil worden opgescheept heb ik iets nieuws nodig.

Ik wil er natuurlijk op vooruit gaan, dus 2 lampjes i.p.v. 1 lampje.

Volgens mij zijn er dan de Logitech Mouseman Dual Optical en de Microsoft .?.?.? (hoe heet dat ding?).

Welke van die 2 kan ik het beste kiezen?
Ik heb nogal grote handen, dus het moet een beetje ergonomisch verantwoord zijn. En ik speel nog wel eens UT dus daar moet het ook lekker in werken. (I want dpi's !!)

Kan iemand me een handje helpen (met de naam van die MS bijvoorbeeld). En misschien zijn er nog andere, betere opties :? (ik wil niets draadloos!)

EDIT: bij een T.net test kwam de MS d8 ik als beste uit de bus, maar misschien hebben jullie andere ervaringen :?

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Die MS intelli muisen zijn volgens mij wel okay. Zelf heb ik namelijk de intelli mouse explorer 3.0 en dat is een behoorlijk grote muis. Ik zit nu op mijn stage achter een compaq met standaard compaq muisje en dat vind ik toch wel ff wat minder.

Die explorer heeft volgens mij wel maar 1 ledje, maar toch vind ik dat ie wel lekker muist. IIG nog niet echt problemen gehad met gamen ofzo.

Dus ik zou MS aanraden!

Verwijderd

Heb zelf de Logitech Dual Optical , 2x800 Dpi.

De muis ligt lekker in de hand , knoppen zijn goed en sterk , en voor spelletjes vind ik deze muis ook perfect.

Ik ken de Microsoft optical niet , dus ik kan niet zeggen welke beter is , maar de Logitech is denk ik zeker geen slechte keus.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Ik ben overgegaan van de MS Explorer naar de logitec dual optical. Heb dus ervaring met beide. Voor de duidelijkheid: registratie van beide muizen zijn identiek. Beide raken ze de weg niet meer kwijt, logitec door zn hogere dpi (2 x 800 dpi bij refreshrate van 3000) en ms door zn hogere refreshrate (1 x 600 dpi bij 6000). Dat is dus geen probleem. Volgende punt: knoppen, MS heeft er 5 (links, rechts, scroll indrukken, 2 aan de zijkant). Logitech heeft er 1 extra aan de zijkant. In spellen zijn deze prima te gebruiken (denk reload, drop weapon ofzo). Grote handen, dan is de MS uiteindelijk beter, deze muis is gewoon groter (ook duurder). Wat je uiteindelijk moet doen is dus beide muisjes naast elkaar houden en kijken welke je lekkerder vindt vasthouden. 1 ding, van de MS explorer zijn 2 versies, de oude 1.0 en de nieuwe 3.0, alleen de 3.0 heeft de hogere refreshrate, let daar dus op. Veel plezier met uitzoeken!!!

Verwijderd

Topicstarter
4.800.000 pulsjes kom ik dan op bij de Logitech.
En op 3.600.000 pulsjes bij de MS.
(is dit logisch :? )

Daar komt bij dat de MS waarschijnlijk beter in de hand ligt?

Het probleem van de "rare bewegingen" ligt trouwens niet aan de muis, maar aan Windows!! Ik heb deze muis gebruikt onder Linux (Mandrake) en daar kun je hem net zo snel bewegen als je wilt! << ter info :)

/me gaat vandaag de 2 muisjes even 'voelen' :)

Verwijderd

als ik jou was zou ik er een kopen die het doet :Z

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:38 schreef EviLED het volgende:
Dat is wel zo handig jah |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 14:38 schreef EviLED het volgende:
OT
En ik reageer hier alleen op omdat ik toch al van plan was te reageren. Maar bovenstaande reactie is een schoolvoorbeeld van een troll. Doe dat gezellig ergens anders.
/OT

Ik heb toch de logitech gekocht, ik vind hem beter in de hand liggen als de MS. Waarschijnlijk heb ik rare handjes :P

Werkt perfect trouwens, was meteen 1e met UT.
(en ik zit hier met 56k dus dat zegt wat!)

/me is er blij mee :)

EDIT: misschien kan 'ie beter meteen op slot, krijg je ook niet zo'n gezeur meer :)

Verwijderd

trust is lauw, met 2 zijknopjes

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
K' heb laatst een Wheel Mouse Optical van Logitech in mijn hand gehad en deze heeft doet het perfect (heel wat beter dan intelli mouse explorer 2.0 die ik nu heb) Ook lekker klein en erg nauwkeurig door een dubbele sensor :9~

Verwijderd

iedere muis die niet piept is goed! hemel wat een discussie welk muis goed is is net zo persoonlijk als je naam! ik zweer bij logitech maar misschien is MS wel beter, who knows????? man koop toch zo'n ding en doet niet moeilijk!
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 20:18 schreef fmercury het volgende:
iedere muis die niet piept is goed! hemel wat een discussie welk muis goed is is net zo persoonlijk als je naam! ik zweer bij logitech maar misschien is MS wel beter, who knows????? man koop toch zo'n ding en doet niet moeilijk!
|:(
Ik heb dus inmiddels al zo'n ding gekocht, als je eerst ff leest voordat je tikt.

Maar het is ondertussen wel zo dat je een muis 90% van de tijd in de hand hebt. Ook is het de grootste boosdoener m.b.t. rsi. Dat is dus een belangrijke beslissing.

En aangezien deze muizen resp. 54 en 72 euro kosten wilde ik graag eerst wat meer info voordat ik er eentje kocht.

Als je er niet tegen kunt dat mensen hier vragen stellen ga je toch lekker ergens anders heen, in plaats van hier op zo'n toontje iets te tikken?

/me is de eerste tijd niet meer te vinden in HA!

ZET MAAR OP SLOT! :(
Pagina: 1