"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik zat eerder aan de helft te denkenOp woensdag 16 januari 2002 00:53 schreef MREn het volgende:
ligt eraan wat je goed vind
ik heb er nog wel een liggen voor €100 als je wilt.
Verwijderd
Ik denk echt dat je minstens een euro'tje of 90-100 kwijt bent. Misschien tweedehands op V&A ?
Verwijderd
Ik maak hier al geruime tijd gebruik van de Highpoint HPT370(nu 372) RAID-controller.
De prestaties zijn uitstekend!
Prijzen liggen rond de 40-50 euro
Daar heb ik ook naar gezocht, maar kan 'm ook niet vinden in de pricewatch. Iemand een idee ?Op woensdag 16 januari 2002 01:09 schreef TweakGuy het volgende:
't is wat je onder goed verstaat.
Ik maak hier al geruime tijd gebruik van de Highpoint HPT370(nu 372) RAID-controller.
De prestaties zijn uitstekend!
Prijzen liggen rond de 40-50 euro
Verwijderd
Heb er tot nu toe nog geen probs mee gehad
Verwijderd
Verwijderd
http://www.zdnet.de/produkte/artikel/hwmisc/200106/raid02_00-wc.html
Hopelijk kan je duits...
Dus als ik het goed begrijp heb ik met een goedkoop RAID controllertje niet of nauwelijks snelheidswinst?Op woensdag 16 januari 2002 11:32 schreef The_Intersector het volgende:
Als je een raid controller wilt omdat je b.v. stripe wilt draaien zodat je sneller gaat zou ik wel iets meer dan 50 euro uitgeven, ik heb zelf een hotrod gehad van abit die toen iets van 129 guldens kosten. HARSTIKKE LEUK VOOR MIRROR maar met stripe outperformed promise heb toch dik DUS IK ZOU ZEGGEN 229piekies een mooie promise tx2 fasttrax erin!!!
btw. Heeft die Advance een Highpoint controller?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb 2x een 60GXP 60GB eraan hangen in RAID-0, deze combi blaast echt alles weg :-)Op woensdag 16 januari 2002 12:01 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Ok, ik heb die review op ZDNet gelezen, ook al is m'n Duits niet zo best. Kaart komt redelijk uit de verf. Heeft er iemand hier ervaring met de combinatie Highpoint controller en IBM 60 GXP op RAID-0 ? Is het de moeite waard qua snelheidswinst of niet ?
Score in Sandra(44.000) ligt een flink stukje boven de default score van een RAID-0 config van 2x ATA100 7200(32.000)
Verwijderd
Zal prima lopen, mits je de PCI-Latency patch installeert, dit bevordert de snelheid nogal van een RAID-0 configOp donderdag 17 januari 2002 00:20 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Het geheel hangt in een systeem met een MSI k7t turbo, een duron 800@950, 256 MB memory en de nodige peripherals.
Verwijderd
Ehmmmz afgelopen najaar op een PC-beurs gekocht: 2 x Promise FastTrak 66 voor 25 piek...Op woensdag 16 januari 2002 00:51 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Ik heb een paar uur gezocht, maar vergis ik me of bestaan er geen RAID-controllers met een goede chip die minder dan 111 euro kosten ??
Ik vind de prijs/kwaliteit uitstekend... Maar dr zijn anderen hier die Promise RAID bagger vinden...
suc6
Raid-0 geeft als het goed is een hogere transferrate dan jou mooie udma 100 controllertje.Op zaterdag 26 januari 2002 17:12 schreef Dannyke het volgende:
hm maar wat is het voordeel van Raid tegen over me mooie udma 100 controllertje ?
Verwijderd
maar volgens mij zal t niet sneller zijn als je maar een hddtje heb van udma 100 toch ?
of gaat het dan weer als je meerdere hddtjes heb ?
Verwijderd
Ik heb verder nog een Mylex Megaraid U2W en een adaptec U2W
Had vroeger een Ami raid UW voor 100 euro gekocht. Ik moet zeggen van ze allemaal te testen ben ik het meest onder de indruk van de AMI gebruikvreindelijk in alle opzichten. Maar dan moet je weer scsi schijfjes gaan kopen en wordt het weer duur... ik kan niet anders met die proliant he
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
bevalt prima
ik heb ook een highpoint raid op m'n mobo en die doet het ook prima
niet getest als raid daar ik maar 1 schijf aan heb hangen