Toon posts:

Post test probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een "probleempje". Ik zit met een linux server die ik ergens in een kast wil neergooien, zonder toetsenbord muis/monitor e.d. Nu kan dit allemaal wel, maar ik krijg echter bij de post toch een foutmelding (piepjes). Ik heb in de bios ingesteld halt on :no errors. Maar dit maakt niets uit. (booten doet hij overigens wel gewoon)

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen(niet zoiets van gooi die speaker er uit, want dat bedoel ik dus niet).

Het type moederbord is een DFI K6xv3.

Bedankt voor de mogelijke hulp.

Verwijderd

en doet ie het wel als je er wel een toetsenbord aanhangt?

je zou opzich nl. ook die server aan kunnen zetten en dan toetsenbord eraf halen, het ding zal toch 24/7 aanstaan denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat ben ik vergeten, het ligt aan de monitor. Nou is het niet zo zeer het probleem dat hij niet boot, maar het feit dat hij toch van die foutpiepjes geeft, en op halt on no error staat.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aantal piepjes tellen. Aantal piepjes is je error, dan ff opzoeken in handleiding (of internet)

Heb je ook de VGA kaart eruitgesloopt na het installen?

Ooit gehad dat die los getrilt was, toch handig dat dat ding piept, anders zoek je je een ongeluk, of begaat zo'n pc een ongeluk :)

edit:

Niet meer posten als ik al aan't tikken ben hoor :P

Maaruh, stel je bios eens anders in, misschien heb je dat vage Energy-Star gedoe in je bios aanstaan, en piept die daardoor? Omdat die de monitor niet kan vinden ofzo?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Video kaart zit er gewoon nog in. Hij geeft de fout als er geen monitor aanhangt, maar dit moet toch te verhelpen zijn. Kvindt het echt irritant

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 00:27 schreef Juupken het volgende:
Video kaart zit er gewoon nog in. Hij geeft de fout als er geen monitor aanhangt, maar dit moet toch te verhelpen zijn. Kvindt het echt irritant
sleep één keer een monitor naar die pc, zet hem aan en trek de monitor er weer af, en klaar is je servertje :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Erm.. denk dat het een bios instelling is, betreft je monitor, zoek daar eens naar.. Normaal piept je pc wel als er geen keyboard aanhangt, ookal is halt on error: none (dacht ik) ik boot bijna nooit (1 a 2 week per 2 weken ongeveer)

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op woensdag 16 januari 2002 00:28 schreef MREn het volgende:

[..]

sleep één keer een monitor naar die pc, zet hem aan en trek de monitor er weer af, en klaar is je servertje :)
Ja, maaruh.. Het is de server, en die boot je niet 3 keer per dag (in tegenstelling tot win98) ding piept alleen tijdens het booten, ik denk dat het gewoon ff wennen is, zeker als hij 1 a 2 piepies geeft tijdens booten, dan doet die dat 1 x per maand ofzo, voorderest, mocht er wat zijn waardoor dat ding wel gaat piepen, dan hoor je het nog (integenstelling tot je pc-speaker eraf mollen)

Advies: Heb er gewoon vrede mee, ding zal nooit niet vaak piepen :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
hij zal inderdaad niet vaak piepen, zou het aan bios/mobo liggen of aan de videokaart, kan dat nu niet testen namelijk.
Pagina: 1