Hoe mensen profiel te geven op website?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:13
We zoeken iets waarmee we mensen een soort profiel kunnen geven op een website. Ze moeten een maal hun naam en password opgeven en dat wij dan de mogelijkheid hebben om overal op de site die persoon met hun naam kunnen aanspreken. (Vooral voordat mensen onder hun eigen vaste naam iets op een messageboard kunnen zetten en niet onder de naam van een ander). Eventueel moeten ze ook kunnen uitloggen.

Weet iemand hier een applet of weet ik veel wat voor? We zouden hier heel blij mee zijn. Liefst geen PHP of ASP aangezien we daar de faciliteiten niet voor hebben.

Wij hopen op een snelle reactie.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een snelle reactie: terug naar de boeken en wat nazoekwerk doen, dan realiseer je dat het belachelijk is wat je vraagt;

als je een complete login wilt gebruiken, zal je toch pagina's serverside moeten genereren: enkel een appletje werkt dan niet.

voor php bestaan complete open-source portal systemen, misschien voor asp ook wel (maar waarschijnlijk enkel commercieel)

zonder serverside parsen kan je hooguit een cookie zetten waarin usernaam en wachtwoord worden opgeslagen en dit bij het invullen van een soort gastenboek controleren , flink onveilig en onpraktisch.

waarom mag het geen asp-php zijn, als ik mag vragen?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me niet dat het de bedoeling is dat wij helpen bij het kiezen van een stuk "niet geprogrammeerd werk" in het Webdesign & Graphics forum...

Dit topic is gesloten.