Toon posts:

k7s5a bevriest bij veel grafisch geweld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een leuk systempje in elkaar geknutseld op basis van de ECS k7s5a. Leek eerst echt rostsstabiel te lopen en ik heb er een nacht zonder problemen een voordurende CU+ram stresstest op los gelaten. Win 98 se is het os. (ultra mem timings)

Nu na een aantal dagen begint er een wazig probleem. eerst bij het browsen in Ie5 wilde hij wel eens bevriezen: helemaal niets meer maar het beeld bleef staan. Alleen een RESET kon soelaas bieden. Daarna gebeurde het vrijwel elke keer bij wolf3d demo na een minuut of 10.
ik heb er een 300 watt voedign aan hangen er zit een geforce MX 400 van club3d in. verder noname 128 mb DDR ram, een realtek 8029, en het onboard sound gebeuren. Duron 1000
Mijn vraag: wie heeft soortgelijke probs, en beter nog, wie heeft de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ik wil nog toevoegen dat de Nieuwste detonators het NIET doen in dit systeem. ERG vaag.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Is het een idee om andere mem timings te nemen? Of heb je dat al geprobeerd...

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RAM is het eerste wat er bij mij opkomt, timings omlaag halen en opnieuw benchen.

Verwijderd

heb hier zelfde mobo en gf2mx400, ook ultra settings. geen probleem. denk noname ddr :?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb hem nu op lage timings gezet, en het wordt steed erger...
Vooral bij modechanges hangt ie

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
slecht ram, bennek zeker van, Apacer DDR werkt probleemloos met ultra timings op dit bord...

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat weer op ultra en ik kan sandra burnin + 3dmark 2001 weer uren lang laten draaien....

De kwestie leek te zijn: Randaarde!
Nu de stekker in een geaard stpkntkt zit loopt ie poepi stabiel

Laat dit een tip zijn voor alle stabiliteitsproblemen dacht ik zo, maar ik wil niet te vroeg juichen.... wie weet kanlt ie er zo weer uit..

De tip kwam van WINTELCO de leverancier van het mobo plus vga kaart.

• AzzKickah
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Op woensdag 16 januari 2002 13:26 schreef freubelaar het volgende:
Alles staat weer op ultra en ik kan sandra burnin + 3dmark 2001 weer uren lang laten draaien....

De kwestie leek te zijn: Randaarde!
Nu de stekker in een geaard stpkntkt zit loopt ie poepi stabiel

Laat dit een tip zijn voor alle stabiliteitsproblemen dacht ik zo, maar ik wil niet te vroeg juichen.... wie weet kanlt ie er zo weer uit..
Hmmmzzzz ik heb wel een compleet ander systeem dan jou, maar ik heb sinds maandag mijn PC in een niet geaard stopcontact zitten. Eerst had ik m wel altijd in een geaard stropcontact zitten maar ik merk geen fuck verschil.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan ook gewoon een agp aperture size probleem zijn. B.t.w op de SIS site staat een vrij recente agp driver die ik nog niet op de ECS site zag.

Ik heb zelfde plankje met een GF2 Ti een geen probs.
als het veel bij grafisch geweld is, kan het ook nog de memory van je vidcard zijn, dat te warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad de eerste keer dat ik problemen heb met randaarde.Er hangen 2 andere AMD pc's zonder randaarde aan hetzelfde stopkontakt, waarvan 1 met de voeding die de ECS al helemaal neerknuppelde.

DE ECSjes zijn schijbaar extreem gevoelig voor spanningsonvolmaaktheden (vind je ook terug in diverse Forums). De Sis 108D AGP VXD mocht eerder al niet baten. Nu draait het beesie door en door en door. Ik hoop dat het probleem opgelost is.

Bedankt voor alle reakties

Verwijderd

Topicstarter
Ach jee, het probleem kwam na 4 uurtjes in volle hevigheid terug. Ik begin ernstig aan mezelf te twijfelen..

Toch ram?

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde. Alleen bevriezen met heftige games (Quake3 en UT) Met een K7S5A en Gforce 2 TI. Komt omdat je O.S. ACPI gebruikt en de IRQ's verdeeld.
Dan is denk ik de IRQ voor je VGA kaart gedeeld met een iets anders. Mijn oplossing was slot van de andere PCI kaarten (netwerk etc)wisselen net zo lang verkast tot andere dingen dan de VGA een gedeelde IRQ kregen. Check maar even of je VGA inderdaad gedeeld staat. Ik denk het haast wel.

Je kan ook je OS zonder ACPI installeren.

Mijn systeem loopt nu solid met ACPI.

:)

Foutje bedankt (edit)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Grafische kaart van slot verwisselen ? Heb je pci kaart ofzo ?

Of ben je zelf bezig geweest met handmatig aanwijzen van irq's ?

Verwijderd

Mijn K7s5a liep eerst ook altijd vast bij 3d spellen, maar toen had ik op het forum van ocworkbench gelezen dat het aan de slechte koeling van de moederbordchip kan liggen. Ik heb vervolgens het koelblok van de chipset eraf gehaald en koelpasta op de chip gesmeerd en het koelblok weer erop gezet. En nu draaien 3d spellen prima zonder te bevriezen. Je moet dus even kijken op http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat het ook kan zijn is je netwerkkaart. Disable em eens in windows. Opnieuw opstarten en dan kijken of ie het goed doet.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1