[PHP] Newbie vraag

Pagina: 1
Acties:

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16
Ik wil dus een exe file starten op de server, en hier stond dat je dat via PHP kon doen. Alleen 1 probleem, ik weet er helemaal niks vanaf. Nu heb ik dus bij PHP.net een installer gehaalt en netjes geinstalleed (zover ik weet)
maar nu komt het probleem. Ik heb een filetje gemaakt (run.php) met daarin deze code :
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?
Switch($prog)
{
case 1: 
exec('C:\windows\notepad.exe');
break;
?>

als ik nou naar de site ga krijg ik :

Parse error: parse error in c:\inetpub\wwwroot\run.php on line 7

nou is mijn vraag als newbie, wat doe ik fout ?
moeten die <? er ook bij ?

(Search al gebruikt maar ik kon niks vinden tussen die duizende PHP topics :()

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

probeer eens:

<?
exec("c:\windows\kladblok.exe");
?>

en je draait IIS ofzo?
go for apache :+

Verwijderd

Je moet de switch nog wel aanroepen..
Zo doet die er niks mee

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 10:28
}

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Op dinsdag 15 januari 2002 23:39 schreef _DPC_Null2k het volgende:
bla bla bla
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?
Switch($prog)
{
case 1: 
exec('C:\windows\notepad.exe');
break;
?>

als ik nou naar de site ga krijg ik :

Parse error: parse error in c:\inetpub\wwwroot\run.php on line 7
Het is heel makkelijk in php. Op lijn 7 (line 7 in het engels) klopt iets niet. Rara wat zou dat zijn?
Misschien is er een switch-statement niet goed afgesloten(hint)
Oftwel:
je moet nog ff een } plaatsen aan het eind van je code voor ?>

• reminder
Op dinsdag 15 januari 2002 23:41 schreef Joosie het volgende:
probeer eens:

<?
exec("c:\windows\kladblok.exe");
?>

en je draait IIS ofzo?
go for apache :+
nou doet ie helemaal niks meer :'(
Btw ik draai IIS

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• chris
Op dinsdag 15 januari 2002 23:43 schreef Tizzwat het volgende:
Je moet de switch nog wel aanroepen..
Zo doet die er niks mee
Hmz het lijkt mij handiger om zoals gezegd er eerst eens een } in te gooien

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

ik denk dat je php onder een service draait(www of onder apache als proces) en dat dan notepad.exe geen scherm heeft voor output. dan kan ie wel eens niets doen enzo.

maar doe maar eens een batch file die een file uitspuugt ofzo - kan je misschien wat meer merken.

zou kunnen toch?

• reminder
ik zit nu ff onder Windows Task Manger te kijken en notepad is nu al 10X opgestart alleen door IUSR_M1 :+
uuhm en batfile wil ook niet echt dan wordt ie als nog opgestart onder de naam IUSR_M1
dus wat moet ik doen om het zichtbaar te laten worden ?

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Wat kan maar wat je niet wilt is om bij de juiste www service het knopje interact with desktop aanzetten. Dit is echter minder secure zoals je zou kunnen bedenken. Bij NT4 kan ik het je zo laten zien waar ie zit, maar bij 2000 moet ik behoorlijk zoeken btw.

succes !

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Probeer ook eens de command.com op te geven:

exec("c:\windows\cmd.exe /c blaat.exe");

Stop uploading passwords to Github!

• reminder
ook lekker nou heb ik dus een IIS server nodig om m'n ASP pagina's (Apache::ASP wordt mij iets te lastig :+ ) to hosten en een Apache Server voor m'n PHP pagina's (PHP dingen werken blijkbaar niet altijd evengoed onder IIS |:( )

alleen 1 probleempje nog, ik krijg PHP nog niet echt werkend op Apache, als ik PHP ding run krijg ik :

The page cannot be found

(andere Files die in de zelfde map staan pakt ie wel)

Verwijderd

je runt um toevallig wel op localhost hoop ik?
apache is inderdaad de beste voor php, voor asp weet ik niet, maar probleem met asp is dat die niet goed op een linux bak draait (is windows)...

• chris
Hmz, ben ik nou zo dom... of?
Hij heeft toch een error op line 7
En ik zie dat hij een } vergeten is....
Als je een parse error krijgt, dan kan je wel bijna zeker zijn dat php geinstalleerd is....
Probeer gewoon eens een } in te voegen voor de ?> tag.

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:24
Nou goed. Ik zelf heb geen problemen met PHP en dergelijke (betaalde host) en wil ditzelfde truukje doen. Nu ga ik niet vlug de mist in met { en } hoor, maar ik krijg de exec ook niet werkend. Zou het wel moeten werken met die c:\windows\cmd.exe \c erbij?

Verwijderd

[te laat] :P

• chris
Als je eeen betaalde host hebt (waaar heb ik dat toch eerder gelezen, je bent er wel trots op he)
dan zou ik maar eerst zorgen dat je weet of dat programma uberhaupt wel is geinstalleerd. En kan je wel zien of er wat gebeurd, want het lijkt me sterk dat je daar een webcam op de server gericht hebt....
Pagina: 1