Heb net mijn mxstream doe hetzelf pakket binnen, JIPPIE (hoop ik) en nu heb ik al een vraag. Van de modem naar de splitter, welke aansluiting kun je daarvoor het best gebruiken. Een gewone telefoon lijn kan, maar heb wel eens gezien dat iem daar een utp/ftp? kabel aan had hangen. Bied dit voordeel als het al kan? Dus de 1e blz in het doe het zelf boekje van nr 1 naar de splitter. En voor zover je er wat aan hebt ik heb zon alcatel usb modem. En kan schijnbaar mijn modem ook gelijk ff ombouwen tot router. Wat is hier het voordeel van in duidelijk uitleg. Is dit moelijk en zitten er gevaren aan?
Ik heb hier 15 m telefoonlijn. UTP is beter geloof ik maar dat krijg je zonder aanpassingen niet in je modem en splitter gepropt. Dan moet je de connector afknippen en een telefoonconnector aanzetten. Er zat wel een knijptang in mijn DHZ pakket, maar daar zaten geen UTP-connectoren bij en ik heb dus maar mijn telefoonkabel gebruikt, dat werkt, dus geen behoefte om te gaan klussen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
UTP is duurder en kun je tot 100 meter verlengen. Bovendien leidt verlengen tot signaalverlies.
telefoonkabel kun je verder verlengen en is goedkoper. Bovendien krijg je een kniptang bij het pakket. Keuze is snel gemaakt IMO
telefoonkabel kun je verder verlengen en is goedkoper. Bovendien krijg je een kniptang bij het pakket. Keuze is snel gemaakt IMO
Een USB modem kan je niet ombouwen tot router, dat kan alleen met een ethernet modem!!
Ik heb er nog nooit van gehoord om een UTP-kabel te gebruiken tussen je splitter en je modem. Dit zal ook geen voordeel opleveren aangezien je toch maar 2 of 4 draden gebruikt van je telefoonsnoer, of dit nou UTP draden of gewone telefoondraden zijn!
Kijk voor de voordelen van het ombouwen van een Mxstream Ethernet modem naar router op: www.bruring.com/adsl
Ook al heb je daar nix aan met jouw modem
Ik heb er nog nooit van gehoord om een UTP-kabel te gebruiken tussen je splitter en je modem. Dit zal ook geen voordeel opleveren aangezien je toch maar 2 of 4 draden gebruikt van je telefoonsnoer, of dit nou UTP draden of gewone telefoondraden zijn!
Kijk voor de voordelen van het ombouwen van een Mxstream Ethernet modem naar router op: www.bruring.com/adsl
Ook al heb je daar nix aan met jouw modem
Uhhhh de topicstarter heeft een ethernet modem hoor
UTP is iets anders dan USB 
Bennie Hill: hooguit langzamer. Je hebt signaal verlies... maar dit is echt heel weinig.
Bennie Hill: hooguit langzamer. Je hebt signaal verlies... maar dit is echt heel weinig.
Denk je als dat zo was er niet meer topics over zouden zijn?Op dinsdag 15 januari 2002 23:31 schreef Benny Hill het volgende:
Maar met utp kabel aansluiting word de verbinding er verder niet sneller van of zo?
nofi
Op dinsdag 15 januari 2002 23:32 schreef havana het volgende:
Uhhhh de topicstarter heeft een ethernet modem hoorUTP is iets anders dan USB
Op dinsdag 15 januari 2002 23:19 schreef Benny Hill het volgende:
En voor zover je er wat aan hebt ik heb zon alcatel usb modem. En kan schijnbaar mijn modem ook gelijk ff ombouwen tot router. Wat is hier het voordeel van in duidelijk uitleg. Is dit moelijk en zitten er gevaren aan?
Easy does it please...Op dinsdag 15 januari 2002 23:33 schreef Epitome het volgende:
[..]
Denk je als dat zo was er niet meer topics over zouden zijn?
nofi
Easy does it please...2Op dinsdag 15 januari 2002 23:32 schreef havana het volgende:
Uhhhh de topicstarter heeft een ethernet modem hoorUTP is iets anders dan USB
Verwijderd
Ik heb mijn KPN aansluitpunt verplaatst naar de zolder. Dit kon bij mij omdat van de 4 aderige kabel (rood/blauw/geel/groen) van de woonkamer naar de zolder nog 2 aders ongebruikt waren (geel/groen). Over deze 2 aders loopt nu eerst het KPN signaal van de woonkamer naar de zolder (hoofd aansluiting). Hier heb ik de splitter op aangesloten.
Daarna vanaf de splitter het telefoon signaal weer van de zolder naar beneden gebracht via de rode en de blauwe aders.
Dan alleen nog ff een netwerk kabeltje tussen je splitter en je netwerkkaart en hopla....het werkt!
Daarna vanaf de splitter het telefoon signaal weer van de zolder naar beneden gebracht via de rode en de blauwe aders.
Dan alleen nog ff een netwerk kabeltje tussen je splitter en je netwerkkaart en hopla....het werkt!
Heb MxStream DHZ Ethernet ISDN hierzo. Geen kniptang gezien.Op dinsdag 15 januari 2002 23:29 schreef havana het volgende:
Bovendien krijg je een kniptang bij het pakket.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Nee, de verbinding wordt hierdoor niet sneller of minder snel, het maakt dus niets uit welke kabel je tussen de splitter en je modem gebruikt. Na de modem ligt dat uiteraard anders.Op dinsdag 15 januari 2002 23:31 schreef Benny Hill het volgende:
Maar met utp kabel aansluiting word de verbinding er verder niet sneller van of zo?
Pagina: 1