paarse video output

Pagina: 1
Acties:

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wanneer ik video afspeel (divx, rm, asf maakt niet ut wat), wordt het te donker en paars afgespeeld. Wanneer ik dan de video stil zeg, en nog een video afspeel dan is de nieuwe video wel goed.

Schijnbaar heeft het wat te maken met zo'n mask op je desktop, waar het beeld op wordt geprojecteerd.
Iets met dat het videosignaal direct naar je VGA wordt gestuurd ipv naar je desktop.

Ik heb het probleem al een tijdje, maar eerst kon ik gewoon eventjes alt-tabben of even minimaliseren en weer maximaliseren, en dan was het ook opgelost. Nu werkt die oplossing niet meer.

Maar ik wil dus graag van dat probleem af, want ik word er wel moe van. Zou het gewoon een driverprobleempje zijn?

• Arjan A
  • Laatst online: 12:51

Arjan A

Cenosillicafoob

Even de drivers opnieuw (of de nieuwste) installeren, dat helpt denk ik wel.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• AlvaK
  • Niet online
Dezelfde drivers heb ik al geprobeerd, en van nieuwe drivers werd m'n systeem vorige keer instabiel. :(

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 15:08

Steffie

Opaque

Lijkt me dat het probleem komt omdat die eerste video als overlay wordt afgespeeld. Misschien staan daar je instellingen van je videokaart niet meer goed van.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• AlvaK
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 23:51 schreef Steffie het volgende:
Lijkt me dat het probleem komt omdat die eerste video als overlay wordt afgespeeld. Misschien staan daar je instellingen van je videokaart niet meer goed van.
En om welke instellingen gaat dat dan??
Ik ben een beetje door m'n oplossingen heen, geloof ik.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 15:08

Steffie

Opaque

Ik weet niet op hoeveel kleuren je desktop staat. Als je die eens op 16 bit zet in plaats van 32 (of net andersom). Verder kan je nog kijken of er bij Display Properties > Advanced iets in te stellen valt wat betreft video overlay.

Verder kan je als je met Media Player die video's afspeelt bij Properties > Advanced > Video Renderer > DirectDraw; RGB en YUV overlay uitvinken (nooit geprobeerd of het ook werkt, het is maar een idee ;)).

Waarom denk ik dat het aan video overlay ligt; omdat video overlay bij mijn weten altijd op een paars vlak wordt afgespeeld.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• AlvaK
  • Niet online
Helaas heeft dat ook allemaal geen invloed.

'kHeb alle dx settings geprobeerd (nouja, niet de combinaties, maar wel alles 'n keer aan/uit), en 32bit/16bit heeft ook geen invloed.

Toch bedankt. :)

• AlvaK
  • Niet online
Yeah, het zit 'm wel in de videorenderer!

YUV flipping en YUV overlay moesten uitgevinkt worden, en nu werkt 't weer prima.
Alleen nou vraag ik me wel af waar die settings eigenlijk goed voor zijn. YUV Offscreen mag wel aan blijven staan?
Pagina: 1