Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Ik denk dat je zelf een soort van systeempje moet ontwikkellen wat op bepaalde codes binnen je code triggert.
GreeTz
Vampier
Als je gewoon asp code uit een DB haalt en die importeerd laat ie het zien alszijnde code, zonder uit te voeren.
Verwijderd
Hij wil aspcode uit ze database vissen en dat parsen in de zelfde asp. Behalve dat het niet gaat werken, gaat het nut me ook een klein beetje voorbijOp dinsdag 15 januari 2002 22:49 schreef Tampie2000 het volgende:
ik snap het niet, ben vast dom...
volgens mij kan dat idd niet....Op dinsdag 15 januari 2002 22:50 schreef jonggoud.nl het volgende:
ik wil dus ASP code in een asp pagina laten importeren en dat gelijk uitvoeren.
Als je gewoon asp code uit een DB haalt en die importeerd laat ie het zien alszijnde code, zonder uit te voeren.
probeer anders SSI includes eens, werkt ook zo, maar dan vanuit een file ipv een db.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Vampier
Verwijderd
Zie http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/nhp/Default.asp?contentid=28001169 voor meer info over Microsoft Scripting.
Ik heb geen kant en klaar voorbeeld liggen en heb ook geen zin om die te maken
Nou ik heb dit nodig voor het volgende:Hij wil aspcode uit ze database vissen en dat parsen in de zelfde asp. Behalve dat het niet gaat werken, gaat het nut me ook een klein beetje voorbij
Ik heb 1 opmaak, en een inlogsysteem, dit systeem is in ASP gemaakt en heeft 3 pagina's nodig, nu kan ik deze 3 pagina's natuurlijk opmaken zoals die ene ASP pagina, maar dat wil ik niet, kost veel tijd met bijhouden (en het nut van templates vervalt).
Daarom wil ik die 3 pagina's ASP (de code dus) uit de database halen, helaas werkt dit dus niet (zoals jullie zeggen). Ik ga wel dat VBS bekijken.
Verwijderd
Duidelijk?
Verwijderd
Op dinsdag 15 januari 2002 22:52 schreef Vampier het volgende:
Als je java kunt is het simpeller... laat je ASP java aanmaken.
Vampier
Zet niet je naam onder elke post! (zie FAQ)
waarom moeilijk doen?Op dinsdag 15 januari 2002 23:12 schreef jonggoud.nl het volgende:
[..]
Nou ik heb dit nodig voor het volgende:
Ik heb 1 opmaak, en een inlogsysteem, dit systeem is in ASP gemaakt en heeft 3 pagina's nodig, nu kan ik deze 3 pagina's natuurlijk opmaken zoals die ene ASP pagina, maar dat wil ik niet, kost veel tijd met bijhouden (en het nut van templates vervalt).
Daarom wil ik die 3 pagina's ASP (de code dus) uit de database halen, helaas werkt dit dus niet (zoals jullie zeggen). Ik ga wel dat VBS bekijken.
dan zet je:
1
| <!--#include virtual="/includebestand.asp" --> |
bovenaan in je asp bestand.
dan kan je door middel van functies gewoon die lappen code opvragen die je in includebestand.asp hebt staan.
* volgens mij heten functies in VB 'subs'
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Misschien dat het dan werkt. (als het kan moet het zo, maar ik geef je weinig kans, want ik geloof dat ASP eerst het bestand gaat inlcuden, en vervolgens pas het origineel uitvoeren).
Even voor de duidelijkheid, in VB heb je zowel subs als functions. Het verschil tussen beide is dat een function een returnwaarde heeft (of in ieder geval hoort te hebben), en een sub een routine is die gewoon uitgevoerd wordt, zonder dat er een waarde uitkomt.volgens mij heten functies in VB 'subs'
Vanaf VBScript 5.0 Scripting engine bestaat de functie eval().
Daarnaast: Was het echt nodig om in dit topic van anderhalf jaar oud te replyen?
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Verwijderd
Zie http://www.php.net/eval
Misschien dat ASP ook zoiets heeft?
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 12:50:
In PHP hebben ze het commando 'eval' ervoor.
Zie http://www.php.net/eval
Misschien dat ASP ook zoiets heeft?
gorgi_19 schreef op 22 juli 2003 @ 12:27:
In het kader van eenvoudige oplossing:
Vanaf VBScript 5.0 Scripting engine bestaat de functie eval().
Dit kun je dus gebruiken om in een vaste template, steeds de content te veranderen (include file dynamisch aanroepen lukt namelijk niet).
1
| server.execute("../inc/inc_menu.asp") |
Als je dit ergens zet, dan wordt op die plaats direct die pagina uitgevoerd en gepresenteerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 22-07-2003 15:35 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Nadeel van deze methodiek is alleen dat de code eerst naar een bestand moet worden geschreven dmv van het FileSystem Objects (indien we naar het originele probleem kijken).Djoekie schreef op 22 July 2003 @ 15:32:
Hmm ik heb met iets dergelijks gisteren ook liggen klooien. Misschien is Server.execute wat voor jouw? Hiermee kun je binnen een ASP pagina een andere ASP pagina aanroepen en uitvoeren alsof het een deel van je uiteindelijk pagina is.
Dit kun je dus gebruiken om in een vaste template, steeds de content te veranderen (include file dynamisch aanroepen lukt namelijk niet).
code:
1server.execute("../inc/inc_menu.asp")
Als je dit ergens zet, dan wordt op die plaats direct die pagina uitgevoerd en gepresenteerd.
Het aanmaken en verwijderen van bestanden kan daarom ook al voor wat problemen zorgen.