Toon posts:

Oracle form-data -> Excel-bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe dit te doen ?

Een "klant" vroeg me dit en hij kon alleen als HTML en ASCII ofzo wegschrijven zei ie.
Vraag me alleen ff niet welke versei e.d. want dat weet ik niet. (klant meende iets van de laatste of zo).

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zou geen probleem moeten zijn om oracle output als excel te krijgen. Kan zelfs gewoon in een package gedaan worden, dus dan hoef je alleen de output van de database op te slaan en in te lezen in excel. ( dmv. de brakke half geherstructureerde XML versie van mikkiesoft voor excel :+ ) zoeken op de MSDN dus, kan je het niet vinden na wat zoekwerk laat het even weten en kijk ik in een van mijn diep verborgen history map van mijn e-mail client of ik de juiste link nog kan vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je kan natuurlijk ook html genereren, en vervolgens kopieren naar excel, dat moet (prima) werken...

Verwijderd

Je kan ook het exceldocument met ADO en odbc of olecb benaderen en de data eraan toevoegen. :)

Wederom zie MSDN.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 23:35 schreef -NW het volgende:
Je kan ook het exceldocument met ADO en odbc of olecb benaderen en de data eraan toevoegen. :)
Hij wil het er geloof ik uithalen, niet aan toevoegen.
Maar wellicht dat msdn daar ook zo'n oplossing voor biedt.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

JaQ

je kan uiteraard rechtstreeks vanuit oracle een .xls genereren door een door tabs, chr(9) op de prompt dus, gescheiden document uit te poepen.

spoolen als .xls en mailen maar... (dagelijkse statistieken bestaan bij het een hoop bedrijven uit een dergelijke werkwijze)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 16 januari 2002 07:32 schreef DrFrankenstoner het volgende:
je kan uiteraard rechtstreeks vanuit oracle een .xls genereren door een door tabs, chr(9) op de prompt dus, gescheiden document uit te poepen.
Probleem is hierbij dat bij het importeren je elke keer zelf de type moet aangeven van de velden, (anders valt namelijk de 0-en voor getallen (bij bijvoorbeeld een product nummer) eraf, en dat willen de meeste bedrijven toch echt niet om een of andere reden :+ )

[edit: mental note: leren typen]

Back In Black!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm....met jullie oplissingen spreek ik volgens mij gewoon de DB aan. Mara de klant had volgens mij een query die hij nu op he4t scherm getoond kreeg, maar hij wilde via een knoppie of zo dat hij i.p.v. die schermafdruk een Excel-bestandje aanmaakte.

(sorry...mijn Oracle-ervring is een halfjaartje wat klooien so......maar ja..klant wilde alleen advies waar hij moest zoeken met "prullen" :) ) Zal hem in iedergeval jullie antwoorden toemailen.

Thanx alvast.

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Lijkt erop dat hij gewoon een MS-Query vanuit excel wil draaien. Geen problem toch ?? ODBC connectie configureren en je query in MS-query aanmaken en via Excel aanroepen.....
Pagina: 1