[Linux] /etc gemount vanaf server

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Heb een aantal Linux workstations... en uiteraard ook een server.

Echter nu wil ik dat alle users van welk werkstation ook kunnen inloggen (password etc staan centraal).

Nu heb ik echter ut volgende probleempje

1) ik mount 192.168.0.110:/usr/lan/ws/workstation1/etc /etc
2) in /usr/lan/ws/workstation1/etc staat een link naar de "main": /etc/shadow /etc/passwd /etc/group (en andere files die ik misschien hier vergeten ben te noemen.

Echter als ik op workstation1 mijn een user aanmaak of password wijzig... dan wordt de link verbroken...

Ik had de links gemaakt met ln -s.

Weet helaas geen oplossing... en ik heb ook geen zin om iedere keer met een crontabje de files van de server af te trekken... want dan moet ieder user weer inloggen op de server om zijn password etc te wijzigen!

Oplossing???

My weblog

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hiervoor is een aantal programma's dat ypbind heet en het gaat om NIS! Zoek eens op de LDP pagina's!

Want wat jij doet zal nooit gaan werken

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op dinsdag 15 januari 2002 22:29 schreef imdos het volgende:
Hiervoor is een aantal programma's dat ypbind heet en het gaat om NIS! Zoek eens op de LDP pagina's!

Want wat jij doet zal nooit gaan werken
Zo'n vermoeden had ik ook al...

stom stom stom... moet ook niet op t.net zitten als je tentamens moet leren... maar ja het werkt zo verslavend... en t.net is zo leuk :o

My weblog