Toon posts:

Xfire *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Terratec DMX Xfire 1024 doet geen moer (dus ook niet eens raar gekraak ofzo) :'(
Ik draai XP, en heb al de volgende dingen geprobeerd:

- In een ander PCI-slot doen.
- Nieuwe driver van hun site gehaald (die voor XP dus)
- Hercules Fortissimo 2 driver geïnstalleerd (naar aanleiding van deze topic)

Overigens ook alle andere tips uit die topic opgevolgd.
En ja, ik heb hem dus handmatig toegevoegd.

Maar niks mocht baten. :r

Eynstein houdt vol dat de hardware niet stuk kan zijn. :?
(eynstein.nl)

Iemand nog suggesties, dan wel: het zelfde meegemaakt?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

ja ik krijg nu wel heel veel zin om mijn xfire er uit te rukken en om er een andere kaart in te gooien. Zie ook: [topic=379851/1/25] Ik krijg die nieuwe drivers niet geinstalleerd ookal doe ik het handmatig. Nee mijn volgende kaart wordt denk ik geen terratec meer, vanwege de slechte support van nu.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 22:22 schreef buyaka het volgende:
Mijn Terratec DMX Xfire 1024 doet geen moer (dus ook niet eens raar gekraak ofzo) :'(
Ik draai XP, en heb al de volgende dingen geprobeerd:

- In een ander PCI-slot doen.
- Nieuwe driver van hun site gehaald (die voor XP dus)
- Hercules Fortissimo 2 driver geïnstalleerd (naar aanleiding van deze topic)

Overigens ook alle andere tips uit die topic opgevolgd.
En ja, ik heb hem dus handmatig toegevoegd.

Maar niks mocht baten. :r

Eynstein houdt vol dat de hardware niet stuk kan zijn. :?
(eynstein.nl)

Iemand nog suggesties, dan wel: het zelfde meegemaakt?
DAAS toevallig ik heb precies hetzelfde meegemaakt!!

die van mij deed ook niks meer (zeer veel geprobeerd! alles wat je maar kan denken ) hij bleek dus gewoon stuk te zijn , wat er stuk was weet ik niet, maar ze hebben een ander opgestuurd bij Eynstein.

edit: ja die nieuwste drivers zijn nog steeds verschrikkelijk! de hercules drivers zijn veel stabieler en doen 't van de eerste keer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel terratec op en vertel je verhaal. Als zij geen oplossing weten, kan je RMA aanvragen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Vreemd, Ik heb onder W98/ME nog nooit de XFIRE drivers 100% gekregen, maar na installatie van de XP-drivers (onder XP dus..) heb ik voor het eerst mogen genieten van het Xfire control panel. Werkt allemaal vlekkeloos (eindelijk)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 16 januari 2002 10:28 schreef TMoose het volgende:
Vreemd, Ik heb onder W98/ME nog nooit de XFIRE drivers 100% gekregen, maar na installatie van de XP-drivers (onder XP dus..) heb ik voor het eerst mogen genieten van het Xfire control panel. Werkt allemaal vlekkeloos (eindelijk)
Uhm ook de nieuwe drivers, de update van deze week. Als ik namelijk bij mijn drvers kijk staat er nogsteeds 3056(oude) ipv 3057. En control panel doet het ook niet lekker doe \t mijn kaart het heb ik niet alle opties in control panel, heb ik alle opties doet mijn kaart het niet.

Verwijderd

Had hetzelfde probleem onder XP.

Veel gekraak enzo. nieuwe drivers geinstalleerd en klaar. alleens winamp klaagt nog wel eens. !! en begint te piepen en te kraken.

Voor de rest een heerlijke kaart !!

Nooit meer een Creative !!!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 11:12 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:

Veel gekraak enzo. nieuwe drivers geinstalleerd en klaar. alleens winamp klaagt nog wel eens. !! en begint te piepen en te kraken.

wat dat probleem met winamp betreft: het schijnt dat je dan in de output opties in plaats van "wave out" de optie "direct sound" moet gebruiken.
Ik heb trouwens nog grote probs met die X-fire, geluid was standaard te zacht en als ik dan de hoofdtelefoonversterker met de jumpers inschakel is alles weer veel te hard, ik wordt er gek van! |:(
iemand een oplossing?

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Op woensdag 16 januari 2002 11:04 schreef memendo het volgende:

[..]

Uhm ook de nieuwe drivers, de update van deze week. Als ik namelijk bij mijn drvers kijk staat er nogsteeds 3056(oude) ipv 3057. En control panel doet het ook niet lekker doe \t mijn kaart het heb ik niet alle opties in control panel, heb ik alle opties doet mijn kaart het niet.
Hmm. Nee, Ik heb niet de nieuwste update gebruikt. Ik zal vanavond thuis eens kijken welke versie het is. Het was volgens mij de 1e XP driver voor de Xfire..

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Ik krijg de Xfire niet goed werkend onder Linux :( ,iemand hier een oplossing voor?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 16 januari 2002 11:12 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:

Wil je voor mij ff kijken wat hij bij devicemanager zegt over de versie van je drivers 3056 of 3057?

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Op woensdag 16 januari 2002 13:46 schreef TMoose het volgende:

[..]

Hmm. Nee, Ik heb niet de nieuwste update gebruikt. Ik zal vanavond thuis eens kijken welke versie het is. Het was volgens mij de 1e XP driver voor de Xfire..
Dus. ff gekeken, en driver versie is 5.12.1.3056

Werkt perfect hiero op MS-6340 mobo met uitgeschakelde onboard sound..

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 16 januari 2002 22:16 schreef TMoose het volgende:

[..]

Dus. ff gekeken, en driver versie is 5.12.1.3056

Werkt perfect hiero op MS-6340 mobo met uitgeschakelde onboard sound..
Ik denk dat ik maar een andere kaart ga zoeken, want ik wordt er dus zo moe van he. Elke keer dat gekloot met die drivers ben vanmiddag weer een uur bezich geweest,omdat iemand een mogelijke oplossing had neehor hij werkt weer niet goed. Nouja iig bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:29 schreef memendo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar een andere kaart ga zoeken, want ik wordt er dus zo moe van he. Elke keer dat gekloot met die drivers ben vanmiddag weer een uur bezich geweest,omdat iemand een mogelijke oplossing had neehor hij werkt weer niet goed. Nouja iig bedankt voor de moeite.
Ik zou ook nooit meer iets van terratec kopen, het is zoals je zelf zegt nogal een gekloot met drivers waar je dan lekker handmatig ook nog een keer naar sommige files moet zoeken (voor de tweaker geen probleem)
als 't allemaal werkt doet hij het wel uitstekend maar hoe vaak hebben we 't nu al niet gehoord dat 't maar niet wil lukken bij sommigen.
En dan is hij ineens naar de klote (bij mij, en waarschijnlijk bij de topicstarter)

De beste oplossing is rma»nieuwekaart»hercules driver.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Erg Jammer. Het is een heerlijk kaartje. Helaas is de support idd niet geweldig (en dat is zacht uitgedrukt..)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 16 januari 2002 22:58 schreef dragak het volgende:

[..]

nogal een gekloot met drivers waar je dan lekker handmatig ook nog een keer naar sommige files moet zoeken (voor de tweaker geen probleem)
Als iemand nog precies weet welke dat allemaal zijn, want ik heb er wel een aantal gedelete, maar weet niet zeker of ik ze allemaal wel gedaan heb als iemand het nog 1 keer wil posten ga ik mijn Xfire nog een laatste kans geven.
Pagina: 1