Toon posts:

2 Netwerk kaarten onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey...

Ik heb een probleem met windows. Een paar dagen geleden dacht ik erover mijn systeem even te verschonen. Windows opnieuw geinstalleerd etc.
Dus ik probeerde alles netjes te installeren en tot mijn grote verbazing kreeg windows problemen met mijn 2e netwerk kaart. Ik heb in mijn pc 2 netwerk kaarten zitten. 1 voor de kabel en 1 voor het netwerk. Dit heeft eigenlijk altijd gewerkt. Nou geeft windows nu aan dat hij de ene netwerk kaart heeft geinstalleerd, en deze werkt ook. Helaas zegt hij bij de andere kaart dat hij wel een Ethernet controller heeft gevonden, maar dat de juiste drivers niet beschikbaar zijn. Dit is vreemd aangezien beide kaarten hetzelfde zijn.
Nou vroeg ik me af hoe dit komt? Volgens mij kan het geen IRQ probleem zijn aangezien de niet werkende kaart hier nog niet eens om vraagt..hij is n.l. nog niet geinstalleerd. Heeft iemand enig idee waarom dit is, en wat ik er aan kan doen?

BVD, <blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drivers opnieuw installeren (ik mag aannemen dat je een diskette/cd bij de levering van je nic erbij heb gekregen, desnoods kijk je op de website van de fabrikant van de nic voor de juiste xp drivers), of zelf even netjes in je systeem de juiste driver voor windows kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
ja..dat is ook zoiets vreemds. Als ik nou de diskette erin stop, geeft windows aan dat dit niet de juiste drivers zijn. Hij installeerd ze ook niet omdat ze niet "compatible" zijn. Dat is vreemd omdat hij precies hetzelfde is als die andere kaart, welke wel werkt.

Verwijderd

Ik zou toch is proberen om die 2e nic in een ander slot te zetten.
Tsja, computer zijn soms rare dingen! *D

Verwijderd

Topicstarter
Jep..heb ik ook al geprobeerd. Ik heb ze nu in alle sloten gehad..maar ze willen gewoon niet met z'n 2e werken. Ik heb ze wel onder win2000 staan..allebij :)..dus dat is al 1. Maar nu nog XP. Zou het iets met IRQ te maken kunnen hebben?..lijkt me vreemd..maar toch.

Verwijderd

Je zou inderdaad eens kunnen kijken of ze beiden op hetzelfde IRQ zitten, maar dat zal denk ik niks met die driver zooi te maken hebben
Pagina: 1