Toon posts:

Wacom Graphire en Matrox dualhead?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er sterk over te denken om een Wacom Graphire te kopen. Het lijkt me nl wel relaxed werken met zo'n pennetje.

Ik heb echter ook een Matrox Dualhead met 2 fraaie monitoren.

Ik vraag me af of je met dat pennetje op 2 monitoren relaxed kan werken, of dat je voor je tweede monitor toch weer de muis nodig hebt. Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Ik heb deze combi ook en t werkt prima. Hou dr wel rekening mee dat je je muis nog vaak genoeg nodig hebt. Ik vind het namelijk zwaar a-relaxt om windows te besturen met de pen. Maar dr is niks lekkerder voor tekenen dan een pen :)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je 2 beeldschermen hebt word je Graphire ook door 2 gedeeld lijkt mij.. Wordt het dan niet een stuk gecompliceerde sturen?

Als ik gewoon logisch nadenk lijkt het mij dat als je horizontaal beweegt elke pixel op de tablet 2 pixels op het scherm is en als je verticaal beweegt elke pixel op de tablet gewoon 1 pixel op het scherm is. Of zie ik dat nu verkeerd?

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Je kunt in de Wacom software aangeven in welk deel van je beeldscherm je tekent. Je kunt dus t gebied zelfs binnen een beeldscherm beperken en dit werkt dus ook voor 2 beeldschermen. Ze zijn echt goed die dingen :)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

ik heb en andere muispen ( dat geval van de aldi maar werkt perfect ) en daar kan je hem in muismodus zetten dan werkt het gewoon als een muis ( DUH!!!)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:42
Dat kan met een Wacom ook wel, maar dan ben je juist het voordeel van je pen kwijt: de absolute beweging... (itt de relatieve beweging van de muis)

Verwijderd

Topicstarter
Voor tekenen is het ding supergeschikt. Dat is me wel duidelijk.

Ik wil hem echter wel als muisvervanging gebruiken, dit om RSI te voorkomen. Is dat prettig te doen? s3mt3x heeft al aangegeven dat het hem niet bevalt. Wat zijn de meningen van anderen hierover?

Verwijderd

Het is gewoon niet handig om steeds weer te moeten dubbelklikken, scrollen, enz..., Allez vind ik.

Ik heb altijd de neiging mijn pen niet goed stil te wanneer ik op de tablet "tap" of op da dubbelklik knopje druk, met als gevolg dat ik dan meer bezig ben met pictogrammen te verschuiven dan wat anders. En de "linkermuisknop" zit dan op een heel onnatuurlijke mannier te bereiken en het gaat zo maar door.

Nee, voor de dagdagelijkse taken op de pc en internet hebben de uitvinders van de muis nog zò geen slecht apparaat uitgevonden.

Tegen RSI, zou ik zeggen, koop een heel ergonomische muis ofwel een trackball, Daarbij, ik denk dat een computer die volleddig op de stem reageert de enige echte natuurlijke manier van werken zou zijn. :9~ Maar dat staat voorlopig nog in zen kinderschoentjes hé.

Allez, ik hoop dat ge er wa aan hebt aan mijn mening.

Greetz, B-)

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Ik sluit me hierbij aan. Mijn reden was ook RSI maar voor mij werkt de afwisseling tussen muis en pen weer heel goed. Net zoals regelmatig van schoenen wisselen tegen zweetvoeten helpt, zeg maar :)

Verwijderd

Mijn vriendin heeft RSI gehad. Na een poosje met een draadloze pen als muisvervanging was de RSI genezen. Zeer aan te bevelen, van schrijven met een pen krijg je niet gauw RSI.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het maar gewoon probeer. Als er niet prettig mee te "muizen" is kan ik altijd mijn logitech weer gaan gebruiken. Voor tekenen is ie zowieso wel ideaal denk ik. Dank u allen voor uw reacties.
Pagina: 1