Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ow nog ff een kleine toevoeging 
Vanaf de onderkant kan je er niet bij
Het schroeft niet
Het gaat er niet zomaar af met een klikje
Vanaf de onderkant kan je er niet bij
Het schroeft niet
Het gaat er niet zomaar af met een klikje
Verwijderd
helaas kerel dar rolletje krijg je niet los !
daar zit een plaatje met tanden aan vast en moet je dus in zijn geheel vervangen.
Je hebt een philips/aristona loopwerk zie ik.
Van t type charly.
Ik heb hier nog 3 recorders met t zelfde loopwerk.
En de rollen heb ik ook op voorraad.
Ze zijn zeer lastig te vervangen.I.v.m het op tijd zetten van je loopwerk

dit is m
gr
jakob
daar zit een plaatje met tanden aan vast en moet je dus in zijn geheel vervangen.
Je hebt een philips/aristona loopwerk zie ik.
Van t type charly.
Ik heb hier nog 3 recorders met t zelfde loopwerk.
En de rollen heb ik ook op voorraad.
Ze zijn zeer lastig te vervangen.I.v.m het op tijd zetten van je loopwerk

dit is m
gr
jakob
Aaah.... Sucky... volgens horen zeggen moet het ook los te maken zijn zonder dat je die hele 'rail' hoeft te vervangen (want daar ga ik sowiso niet aan beginnnen)
Verwijderd
Ach zo lastig is het niet als je weet wat je moet doen.. Jammer dat je er geen ander plaatje van het hele loopwerk erbij hebt gedaan dan is het gemakkelijker uit te leggen.
uhh ff maken dan
Verwijderd
Ja eh, graag plaatje van heel je loopwerk. Loopwerk op plaatje hierboven is nog niet helemaal te zienOp woensdag 16 januari 2002 19:27 schreef dreeke het volgende:
uhh ff maken dan
Verwijderd
http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/video.jpg
Okay, soldeer 1 van de aansluitingen van loading motor los, rood omcirkelt.(om het driver IC niet op te blazen met een batterij)
Pak 9v batterij, als je nu die batterij op de twee aansluitingen van de loading motor houdt wil de video een cassette aannemen en inrijgen.
Duw even bij de lift de vergendeling in zodat deze naar beneden gaat en de inrijgarm langs de kop naar achteren gaat.
Let op die zwarte arm, gemarkeerd met rode en blauwe streep.
Op moment dat deze in beweging wil gaan komen dan direct stoppen!
Constateer dat de drukrol ook in ingeregen positie staat alsof de video wil gaan afspelen.. zie pijl met rood rondje.
Druk drukrol eens verder naar achteren en voel hoeveel speling er nog ongeveer zit.
Oke, nu duw je met een klein plat schroevendraaiertje het kleine witte tanwiel(gemarkeerd met blauw rondje) naar beneden.
De drukrol wordt ontgrendeld en deze kun je naar beginpositie schuiven, wel tanwiel blijven indrukken dus.
Pak nieuwe drukrol, schuif er in, tandwiel indrukken.
Druk naar achter maar niet te strak, tanwiel omhoog laten komen.
Weer batterij op motor zodat de video uitrijgt en drukrol naar begin-positie gaat.
Als het loopwerk blokkeert dan zit de vertanding niet goed en zul je het overnieuw moeten proberen..dit is dus de timing die goed moet staan!!!
Als loopwerk niet blokkeert dan is het gelukt.
Draadje vastsolderen en je hebt nu de drukrol goed vervangen.
Meestal heeft dit loopwerk wel iets meer onderhoud nodig dan drukrol alleen.
Zoals backtension om linkerspoelschotel reinigen, remrolletjes reinigen bij beide spoelschotels, softbrake schoonmaken en opruwen, speling en werking slipkoppeling controleren, bandloop reinigen, Klaar
Succes
Okay, soldeer 1 van de aansluitingen van loading motor los, rood omcirkelt.(om het driver IC niet op te blazen met een batterij)
Pak 9v batterij, als je nu die batterij op de twee aansluitingen van de loading motor houdt wil de video een cassette aannemen en inrijgen.
Duw even bij de lift de vergendeling in zodat deze naar beneden gaat en de inrijgarm langs de kop naar achteren gaat.
Let op die zwarte arm, gemarkeerd met rode en blauwe streep.
Op moment dat deze in beweging wil gaan komen dan direct stoppen!
Constateer dat de drukrol ook in ingeregen positie staat alsof de video wil gaan afspelen.. zie pijl met rood rondje.
Druk drukrol eens verder naar achteren en voel hoeveel speling er nog ongeveer zit.
Oke, nu duw je met een klein plat schroevendraaiertje het kleine witte tanwiel(gemarkeerd met blauw rondje) naar beneden.
De drukrol wordt ontgrendeld en deze kun je naar beginpositie schuiven, wel tanwiel blijven indrukken dus.
Pak nieuwe drukrol, schuif er in, tandwiel indrukken.
Druk naar achter maar niet te strak, tanwiel omhoog laten komen.
Weer batterij op motor zodat de video uitrijgt en drukrol naar begin-positie gaat.
Als het loopwerk blokkeert dan zit de vertanding niet goed en zul je het overnieuw moeten proberen..dit is dus de timing die goed moet staan!!!
Als loopwerk niet blokkeert dan is het gelukt.
Draadje vastsolderen en je hebt nu de drukrol goed vervangen.
Meestal heeft dit loopwerk wel iets meer onderhoud nodig dan drukrol alleen.
Zoals backtension om linkerspoelschotel reinigen, remrolletjes reinigen bij beide spoelschotels, softbrake schoonmaken en opruwen, speling en werking slipkoppeling controleren, bandloop reinigen, Klaar
Succes
Bedankt voor de uitgebreide uitleg 
Nu nog ff een 9 volt batterij vinden en dan ga ik het zeker eens proberen... je uitleg is in elk geval duidelijk!! Many thanx
Nu nog ff een 9 volt batterij vinden en dan ga ik het zeker eens proberen... je uitleg is in elk geval duidelijk!! Many thanx
Pagina: 1