Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
Verwijderd
Mecano he... wel vergezocht moet ik zeggen...
Anders plaats je hem op de bodem van je pc ofzo.
Of een extern usb-dockje halen, kan ook...
Anders plaats je hem op de bodem van je pc ofzo.
Of een extern usb-dockje halen, kan ook...
Ja, die "maffe"
vriend ben ik dus.
Aangezien hij geen ruimte meer heeft om een HD in te bouwen, dacht ik wel dat het met mecano kon. Of gaat ie dan een beetje trillen? (5400 RPM)
Aangezien hij geen ruimte meer heeft om een HD in te bouwen, dacht ik wel dat het met mecano kon. Of gaat ie dan een beetje trillen? (5400 RPM)
Verwijderd
wil je hem er nou bovenop plaatsen of hoe zit dat? of onder het bestaande (de bay)??
Ik zou persoonlijk voor een andere kast gaan, een bigtower ofzo, kosten tegenwoordig toch haast niks meer, en misschien krijg je korting als je de voeding er niet bij wil.. het is maar een suggestie.
Ik zou persoonlijk voor een andere kast gaan, een bigtower ofzo, kosten tegenwoordig toch haast niks meer, en misschien krijg je korting als je de voeding er niet bij wil.. het is maar een suggestie.
Gewoon met mecano inbouwen. Zorg er alleen voor dat ie niet kan trillen. Kan geen kwaad verder. Zijn mensen die hun case uit lego optrekken, dus mecano lijkt me geen probleem.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ik denk dat het wel verstandig is om de lengte van de mecano stripjes zo kort mogelijk te houden. In verband met het trillen. Zou je dan ook een extra fan in moeten plaatsen, omdat de kast zo klein is. Een slot fan ofzo?
je kunt het beste een stevig frame(eventueel van hout) maken, dat onder de bestaande bays vastmaken, en daar de hd in doen.
Als je met mecano gaat werken, neem dan wel dubbele stripjes en monteer de HDD zo dicht mogelijk onder de bestaande bays. Dit om toch de trillingen te voorkomen, een resonerende HDD gaat echt sneller kapot dan 1 die stevig in de kast zit.
Zoe verder geen probleem moeten zijn, maar controleer wel ff de sterkte van je voeding van die standaard kast. Vaak zijn die maar berekend op een een beperkt aantal stroomgerbuikers en als ji er dan bij gaat plaatsen, zou het wel eens net ff teveel kunnen worden op 1 van de stroomsterkten.
Zoe verder geen probleem moeten zijn, maar controleer wel ff de sterkte van je voeding van die standaard kast. Vaak zijn die maar berekend op een een beperkt aantal stroomgerbuikers en als ji er dan bij gaat plaatsen, zou het wel eens net ff teveel kunnen worden op 1 van de stroomsterkten.
Blaat
Waarom koop je niet zo'n extra frame dat je er onder kunt schroeven ?
Tenminste zijn die nog te koop? , ik heb er hier een uit een oude 486 kun je er zo onder schroeven.
Tenminste zijn die nog te koop? , ik heb er hier een uit een oude 486 kun je er zo onder schroeven.
Ik zou het gewoon proberen... als je zorgt dat de boven- of onderkant het frame van de pc raakt, zal het met trillen wel meevallen... en anders doe je gewoon stukjes rubber (fietsband) tussen de meccano en de schroefjes en de hd (dus HD-rubber-meccano-rubber-schroef)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik zou gewoon mecano gebruiken, heb zelf wegens keuzeprobleem (of geheugen of schijf) m'n schijfjes met wat oud ijzer uit een 386 in m'n kast moeten hangen, werkt prima.
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Dit idee heb ik ook een tijd gehad, maar k kon destijds geen mecano meer vinden, dus als je nog wat hebt wil ik wel wat, tegen betaling natuurlijk.
Mail me op: SkategoaT@gmx.net
Mail me op: SkategoaT@gmx.net
Hoimet Mecanno gaat het heel goed, maar wat je ook kun doen zijn die L-vormige ijzertjes uit de bouwmarkt (Gamma) ongeveer met 30 mm lange armen, heeft bij mij ongeveer een jaar zo gezeten, heb toch maar eens een grotere case gekocht en voldoet beter, maar als low-budget oplossing zeker geslaagd.
Suc6 Dirk
Suc6 Dirk
Nou iedereen bedankt voor de hulp, ik zal dus zeker eerst eens gaan kijken wat er aan mecano is thuis (even mijn broertje's kamer onderzoeken als die op school is).
Anders hebben we ook nog een garage met troep, of zoals Terror melde met lego, alhoewel mij dat toch een beetje te ver gaat.
Helaas voor AttiX.SkategoaT heb ik geen mecano zo maar over, ik denk dat mijn broertje al niet blij zou zijn als ik zijn verjaardagscadeau ga gebruiken om mee te knutselen in mijn computer
De resultaten, met foto's uiteraard, zal ik als het lukt wel posten. Mocht het niet lukken dan lezen jullie het wel.
Anders hebben we ook nog een garage met troep, of zoals Terror melde met lego, alhoewel mij dat toch een beetje te ver gaat.
Helaas voor AttiX.SkategoaT heb ik geen mecano zo maar over, ik denk dat mijn broertje al niet blij zou zijn als ik zijn verjaardagscadeau ga gebruiken om mee te knutselen in mijn computer
De resultaten, met foto's uiteraard, zal ik als het lukt wel posten. Mocht het niet lukken dan lezen jullie het wel.
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
Pagina: 1