Toon posts:

kapotte 3.5"diskdrive controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
:(ik heb een probleempje. ik heb een abit be6-revII moederbord en na een aantal crashes kan ik mijn 3.5" diskettedrive niet meer gebruiken. ik heb alles al geprobeerd de kabels zijn goed(getest)en de diskette drives zelf ook.

in het bios heb ik oojk al van alles geprobeerd maar hij blijft foutmelding geven met lezen.:'(

het aansluiten heb ik al verschillende keren opnieuw geprobeerd. heeft iemand dit ook al eens meegemaakt??? gelukkig heb ik een boot cd-rom maar dat is ook niet alles wie kan mij helpen(of wordt het een nw mobo???????):?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
als je FDD controller dood is, moet je mobo terug.
Zijn er geen pinnetjes omgebogen, levert de voeding spanning?

Verwijderd

Topicstarter
ja de voeding levert spanning want als je er een diskette indoet gaat het lampje aan en hoor je de bekende "klik" het lampje blijft branden en verder gebeurt er niets nouja een foutmelding
p.s. het mobo is al ruim 2 jaar oud kan ik dus helaas niet meer terugbrengen

groetjes

rangie

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Je kunt een oud 486(of 386 o.i.d.) controllerkaartje in een ISA slot duwen (de COM/LPT poorten en IDE van het kaartje uitschakelen) en vervolgens de originele FDD controler in de bios uitschakelen (heb ik ook eens gedaan met een mobo met een verotte FDD controler, werkt verder prima)

Verwijderd

Heeft dit diskettestation het altijd in DEZE bak gedaan? Ik had vorig jaar namelijk voor een vriend een nieuw systeem gebouwd en het nieuw gekochte diskettestation wilde hij mar niet pakken. Vervolgens een oud diskettestation van hem erin gedaan en die pakte hij ook niet. (beide diskettestations deden het wel in andere comps).
Vervolgens mijn diskettestaion gebruikt en geen probleem. Effe nog getest en dat andere diskettestation van hem deed het nog niet.

Heel vaag ig. Maar als je een nieuw diskettestation hebt of als deze plank nieuw voor jou is. Dan kun je eens proberen een oud diskettestation aan te sluiten.

edit:

Dat nieuwe diskettestaion van hem deed het wel in windows zelf, maar was je kon er niet mee booten, terwijl dit diskettestation dat wel deed in andere computers

Verwijderd

bij informatique.nl:

ISA Multi I/O Kaart 1x IDE 1x FDD 2x Ser 1x Par 12 € 25.00

On board FDD uit, kaartje erin kloar. Je kunt ook de 1e in de buurt zijnde beurs bezoeken en uit een rommelbak zo'n kaart tevoorschijn toveren.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 16 januari 2002 04:40 schreef hezik het volgende:
bij informatique.nl:

ISA Multi I/O Kaart 1x IDE 1x FDD 2x Ser 1x Par 12 € 25.00

On board FDD uit, kaartje erin kloar. Je kunt ook de 1e in de buurt zijnde beurs bezoeken en uit een rommelbak zo'n kaart tevoorschijn toveren.
Whaa, veels te duur |:( , kun je nog beter een complete 2e hands 486 kopen en daar dat kaartje uit slopen, of je stapt even op een computerboer in dee buurt langs en vraagt op ze nog zo'n kaartje tussen de ouwe zut hebben liggen (kost meestal helemaal € 0,00)
Pagina: 1