adsl "installeren" op pc

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik krijg eindelijk adsl hiero, en nu belde een bedrijffie dat is gehuurt door de kpn dat ze komen.

mijn vader had ze aan de lijn en die vent wilde iets gaan installeren op mijn pc, er werd toen gevraagd wat, en toen begon ie vaag te doen, waarschijnlijk wil ie gewoon xtra geld vangen ofzow, want volgens mij hoef je toch alleen maar driver van modem te installeren en een proggie voor continue online??
maar die gast zij dat hij het schijfje van het besturingssysteem nodig had........ :(
dat snap ik dan weer niet

kan iemand beetj euitleg geven, thx :z

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 21:24
Heb je al een netwerk interface kaartje geinstalleerd? Zo ja, dan is dat het niet. Het enige kan zijn de KPN software voor de modem, of de inbelverbinding.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mad_dog
k heb al een netwerkkaart, maar ik krijg er dus nog 1

• Enforcer
  • Niet online
Zodra je ook maar iets wijzigt/installeert in de tcp/ip settings van windows heb je daar (uiteraard) de cd/cab files van nodig om die bestanden opnieuw te kunnen installeren. Dus zodra zij een NIC installeren in je pc.. hebben ze de cd/cab files nodig van windows. Zodra ze evt. andere toepassingen installeren KAN het zijn dat ze die cd/cab files ook nodig hebben. Dus zorg gewoon dat je die cd/cab files heb anders kunnen die lui hun werk niet doen :) En aangezien jij van hun verlangt dat het allemaal gaat werken, moet jij dus ervoor zorgen dat je alle spullen klaar heb liggen :)

• mad_dog
Jaha, maar ik wil het liefst zelf op pc insalleren, want als ik hem een keer formatteer moet ik het toch zelf doen, en mijn pa heeft vertrouwelijke info er op staan, dus, de vraag is, ik kan het vast wel zelf doen, toch?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 15 januari 2002 21:26 schreef mad_dog het volgende:
ik krijg eindelijk adsl hiero, en nu belde een bedrijffie dat is gehuurt door de kpn dat ze komen.

mijn vader had ze aan de lijn en die vent wilde iets gaan installeren op mijn pc, er werd toen gevraagd wat, en toen begon ie vaag te doen, waarschijnlijk wil ie gewoon xtra geld vangen ofzow, want volgens mij hoef je toch alleen maar driver van modem te installeren en een proggie voor continue online??
maar die gast zij dat hij het schijfje van het besturingssysteem nodig had........ :(
dat snap ik dan weer niet

kan iemand beetj euitleg geven, thx :z
Djeez, niet zo achterdochtig man..
Hij isstalled ff je NIC en drivers e.d. ff je netwerkconfig aanpassen enzo..
Die gast interesseert het echt niet wat jij op je pc hebt staan hoor.

• Enforcer
  • Niet online
Kwestie van ff tegen de beste man zeggen oftie ut ff wil uitleggen wattie allemaal gaat veranderen/installeren op je pc en uiteraard goed kijken wattie doet ... en ik mag aannemen .. dat je er ook een 'handleiding' bij krijg ? :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:28 schreef mad_dog het volgende:
Jaha, maar ik wil het liefst zelf op pc insalleren, want als ik hem een keer formatteer moet ik het toch zelf doen, en mijn pa heeft vertrouwelijke info er op staan, dus, de vraag is, ik kan het vast wel zelf doen, toch?
Als je dom bent wel ja. Jij zegt dus ik laat een monteur komen met alle benodigde producten á 650 pieken en dan wil je hetzelf doen. Ben je gek ofzo. Dan had je een DHZ pakket moeten kopen dat scheelde je dan ook 225 pieken. Maar even ontopic.

De monteur moet het volgende installeren. De VPN mocht die er nog niet opstaan. En het netwerk moet aangepast worden en bij elke aanpassing in het netwerk moet je je cab files hebben. Verder moet hij aan de gang met de modem software.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Pagina: 1