Audigy die plopt / hapert

Pagina: 1
Acties:

• djenzen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb een probleempje met mijn geluid...

Ik weet niet waar het aan ligt, maar als je een mp3tje afspeeld en zodra de cpu iets gaat doen, kraakt het geluid... heel irritant....

verder met spelen geen last van..... puur onder windows zelf zeg maar....

drivers opnieuw installen helpt niet...

thanx

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Vaag....ik had een schrokkend geluid als er veel op m`n hd gebeurde.
Dat kwam omdat hij op een pci controller zat.
Controller in een ander pci slot gezet en nergens meer last van gehad....
misschien je geluidskaart dus in een ander pci slot zetten.

Verwijderd

heb het hiero ook, zwaar irritant. Ik ben maar aan het experimenteren met drivers enzow geslagen...

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 00:04 schreef enrico het volgende:
Vaag....ik had een schrokkend geluid als er veel op m`n hd gebeurde.
Dat kwam omdat hij op een pci controller zat.
Controller in een ander pci slot gezet en nergens meer last van gehad....
misschien je geluidskaart dus in een ander pci slot zetten.
Misschien komt dit door een shared IRQ door de geluidskaart en de PCI controller. Door een andere PCI slot te proberen is het probleem meestal wel verholpen.

Als de HD niet op een losse controller zit, kan het komen dat de DMA-instelling van de HD niet aan staat. Dat had ik namelijk. Na het aanzetten was het verholpen :)

• djenzen
ik heb 3 HDD's.. 1 op de 1ste IDE en de 2 andere in RAID op elke een apparte raid poort.

Een ander PCI slot zou mischien kunnen ja... omdat ik m nog nooit in een ander slot heb gehad en omdat ik bij vorige instalaties van windows het heel erg had als ik iets van een cd aan het copieren / instaleren was....

ga ik eens ff testen...

thanx

Verwijderd

Welk OS gebruiken jullie?

Verwijderd

Win2k SP2, Via 4.37, nieuwste SB aud drivers

• djenzen
Ik heb Win XP Pro.... ik heb gezien dat heel veel devices die ik heb, IRQ 7 gebruiken. Deze kan ik niet veranderen....

Het grootste probleem is dus dat mijn RAID poort hetzelde IRQ misbruikt dan mijn geluidskaart...

als ik mijn sndkaart in een ander PCI slot druk, blijft ie hetzelde IR houden.... Videokaart gebruikt ook dit IRQ...

en waarom kun je dit in XP niet meer veranderen??...

wel heel kut dit.....

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 19:42 schreef djenzen het volgende:
Ik heb Win XP Pro.... ik heb gezien dat heel veel devices die ik heb, IRQ 7 gebruiken. Deze kan ik niet veranderen....

Het grootste probleem is dus dat mijn RAID poort hetzelde IRQ misbruikt dan mijn geluidskaart...

als ik mijn sndkaart in een ander PCI slot druk, blijft ie hetzelde IR houden.... Videokaart gebruikt ook dit IRQ...

en waarom kun je dit in XP niet meer veranderen??...

wel heel kut dit.....
ACPI uitzetten :P

Edit: En je pc installeren als "standard pc". Tijdens windows XP install op F5 drukken.....
Pagina: 1