XP, wie download wat en hoe snel

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok. Ben het nu goed zat :) Ik heb internet gedeelt onder XP (Ja wordt nog BSD, maar komt nog). En ik kan amper internetten, weet zeker dat me buurjongen de hele tijd aan het downen is.
Is er iets voor Windows XP dat je de snelheid kunt verdelen of/en kunt zien wie hoe snel aan het downloaden is en eventueel wat die aan eht downloaden is/bekijken
bvd

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zit de buurjongen dan via een netwerk bij jouw op de inet verbinding?

Juist

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:06 schreef Jeldert het volgende:
Zit de buurjongen dan via een netwerk bij jouw op de inet verbinding?
Ja

Verwijderd

er is ergens iets in xp waarmee de bandbreete mag toewijzen weet aleen niet hoe en waar ik heb het eens in een flits voorbij zien komen op tweakers

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
haal hem eraf dan? of neem een router en programmeeer hem de aangewezen breedband dat jij hem wel wil geven..(router kost veel $$)

Verwijderd

ouwe p2 200 mhrz kost niets en de software ook niet dus een router hoeft ook niet veel te kosten |:(

• Y0ur1
  • Niet online
Ik wil graag een softwarematige oplossing...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gebruik iets anders dan ICS, in veel proxies of router progs kan je op z'n minst zien wat 'ie aan het doen is. Je kan dan ook simpelweg poort 1214 afsluiten of wat 'ie ook doet om zo veel te downen.

By the way; als je je ISP oplicht door je verbinding te delen moet je niet zeuren >:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:40 schreef F_J_K het volgende:
Gebruik iets anders dan ICS, in veel proxies of router progs kan je op z'n minst zien wat 'ie aan het doen is. Je kan dan ook simpelweg poort 1214 afsluiten of wat 'ie ook doet om zo veel te downen.

By the way; als je je ISP oplicht door je verbinding te delen moet je niet zeuren >:)
Oplichten is het niet helemaal. Je mag adsl delen, alleen binnen je eigen huis...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sniffer op de lijn plaatsen (stukje software) iets als 'ethereal' freeware sniffer..

daarmee kun je perfect kijken wat het mannetje allemaal aan het doen is op het internet,

letop! dit werk dus niet met een switch, dus als je wilt sniffen zul je deze software OP de server moeten instaleren welke het internet verdeeld

A wise man's life is based around fuck you

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:45 schreef zwelgje2 het volgende:
sniffer op de lijn plaatsen (stukje software) iets als 'ethereal' freeware sniffer..

daarmee kun je perfect kijken wat het mannetje allemaal aan het doen is op het internet,

letop! dit werk dus niet met een switch, dus als je wilt sniffen zul je deze software OP de server moeten instaleren welke het internet verdeeld
En daaraan hangt dan weer een switch, werkt het dan niet?

• Zwelgje
jazekers wel, je kan alleen niet sniffen als jouw pc en de zijne aan een switch hangen, en de server dan aan poortje 3 (ff als voorbeeld)

de sniffer software moet dus geinstalleerd worden op de machine welke het internet deelt, waar dus de fysieke connectie opzit die naar je adsl lijntje gaat,

(tenzij je een hele dure switch met monitor poort hebt, maar ik gok erop dat dit niet zo is :) )

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:51 schreef zwelgje2 het volgende:
jazekers wel, je kan alleen niet sniffen als jouw pc en de zijne aan een switch hangen, en de server dan aan poortje 3 (ff als voorbeeld)

de sniffer software moet dus geinstalleerd worden op de machine welke het internet deelt, waar dus de fysieke connectie opzit die naar je adsl lijntje gaat,

(tenzij je een hele dure switch met monitor poort hebt, maar ik gok erop dat dit niet zo is :) )
Ok ik installeer het gewoon op de server. Kan toch vanuit hier alles besturen :) Bedankt voor de tip, ben het aan het downloaden!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
gebruikt jou buurjongen niet je upload snelheid? zodat jou down snelheid in elkaar zakt :)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Zwelgje
in windows zit iets al Qos (quality of service) daarmee kun je bandbreedte beperken (weet niet of het ook in XP zit, daar ik alleen met w2kserver werk...

anyway als het er wel in zit...afknijpen dat mannetje (kwa bandbreedte bedoel ik...)

of beter nog laat hem betalen per gedownloade MB.. kun je er nog aan verdienen ook!

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:54 schreef mhr-zip het volgende:
gebruikt jou buurjongen niet je upload snelheid? zodat jou down snelheid in elkaar zakt :)
Ja daar kwam ik dus net achter. heeft die stupido file sharing aanstaan in morpheus!
Pagina: 1