Al de search gebruikt????
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
en de FAQ heeft ook een stukje over klokgeneratorretje solderen wat hierop van toepassing is 
tenzij je een latere 486 hebt die met multipliers enzo werkt (bord waar zoveel DX2 als DX4 op kan, dan kan je het opvoeren natuurlijk).
tenzij je een latere 486 hebt die met multipliers enzo werkt (bord waar zoveel DX2 als DX4 op kan, dan kan je het opvoeren natuurlijk).
wat moet je tegenwoordig nou nog met een 468? zelfs als je m overklokt.
dat ding kan amper mp3 afspelen (zou nog wel leuk zijn)
misschien als routertje maar daarvoor hoef je m niet te overklokken..
ok ok i get the point gewoon leuk?
maar toch
maar toch
Idd leukOp dinsdag 15 januari 2002 23:51 schreef dexx het volgende:
wat moet je tegenwoordig nou nog met een 468? zelfs als je m overklokt.
maar toch
Maar goed, 486 systemen kun je erg dankbaar OCen- multiplier is helaas fixed, maar FSB kun je kloten tot en met, je hebt vaak tig instellingen voor ISA, VLB en PCI speeds, en al blaas je de boel finaal op (me nooit overkomen, overigens) kun je voor een geeltje (zie HK voor namen nieuw geld) alles vervangen.
Verder is een snelle 486 genoeg voor een lichte server die meer doet dan alleen routen; proxyserver, mailserver, dat soort dingen (al wil je dan stabiliteit boven snelheid, maar toch).
On-topic: FSB kloten, gaat via jumpers. Zie silkscreen print op de mobo, anders in de manual (UTFS in PMG voor hoe onbekende mobo te herkennen, en als je dat weet, google voor de manual (zoekterm: xxxxx manual - anders krijg je teveel andere troep)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Volgens mij kan je een 486 in verhouding best ver overklokken. Aan de temperatuur zal het niet gaan liggen met een standaard koeler van nu erop ofzo. Ik dennk dat het grootste probleem de instabiliteit gaat worden.
Daarom denk ik dat je buiten een klokgenerator er ook nog een voltage-MOD op tussen moet solderen.
Daarom denk ik dat je buiten een klokgenerator er ook nog een voltage-MOD op tussen moet solderen.
Pagina: 1