[EL] 4,65V op 3.3Vlijn MBM zeg 0,5V

Pagina: 1
Acties:

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Topicstarter
ik heb echt een vaag probleem. Mijn moederbord geeft op de 3.3v lijn 4,65v weer in de bios en 0,5V met motherboard monitor in zowel 2000 als in 98SE (Dual-boot). Als ik mijn voedign aandoe zonder mobo meet ik met een multimeter op de 3.3V lijn (Oranje) 3,35 V. dus voeding is volgens mij niet gaar. weet inmiddels al niet meer wat het kan zijn.
Mijn mobo is een msi k7t pro. Soms hebik wel probs met booten maar daarna = ie vrij stabiel alleen soms boot ie niet.
weet iemand wat er mis is??? of is dit mobo gaar???

>Systeemspecs<

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

multimeters liegen niet!
en met zo'n hoog voltage zou je wel wat ernstigere problemen hebben

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
nahja vandaag staat ie al 4 uur aan en nog nix is stuk. btw toen ik de aopen voedeing uit een andere kast erop aansloot gaf ie precies hetzelfde aan.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Dan heb je toch wel een moederbord probleempje en zou je niet moeten verschieten als je een dezer dagen een fried mobo + processor en misschien ram op het menu krijgt...

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 21:29 schreef Neomagic het volgende:
Dan heb je toch wel een moederbord probleempje en zou je niet moeten verschieten als je een dezer dagen een fried mobo + processor en misschien ram op het menu krijgt...
Zou da lekker zijn?

• breinonline
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat die multimeter aangeeft moet gewoon kloppen. Dus lijkt me niet dat er iets mis mee is, behalve dat je mobosensor de boel blijkbaar niet correct weergeeft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

probeer eens een nieuwere bios te flashen, misschien dat het gewoon de bios is die verkeerde waardes aangeeft...

een multimeter liegt echt niet! :P

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Heb al mobo geflashed van 1.3 naar 3.2(verschil he) maakte nix uit. Maar het weirde is nou dat dit al het 3e mobo is wat naar de kuten gaat zonder dat ik iets vergal ofzo. ik tweak het mobo niet. dus dan zou dit al de 2e keer zijn dat ik een gaar mobo teruggestuurd krijg :(. Vorige fikte de spanningsregelaar van uit terwijl ik resetten dit was ook het punt waar ie gerepareerd was. (De gerepareerde mobo was trouwens eerst niet van mij.)
Klote MSI. Nou ik heb het inmiddels wel gehad met de K7T Pro en G*****. weer bellen en alweer 7€ euro porto :( >:) en weer weken wachten en dan weer alles uit- en inbouwen. :( kutzooi!! Je blijft bezig zo...........
echt om je compleet leeg te schijten dat gezeur.

mahja alvast bedankt

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Nou ik heb de msi importeur vandaag gebeld met hem zitten praten. Alles uitgelegd aan hem. Ook hij denkt aan een defect moederbord..........
dus gooi maar een slotje op deze topic

>Systeemspecs<

Pagina: 1