Gezocht: Goedkope kaart om TV-beelden op te nemen

Pagina: 1
Acties:

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de search al gebruikt, maar daar stonden alleen oude topics in waar ik niet echt heel veel verder mee kwam.
Ik wil een goedkope kaart hebben waar ik gewoon fatsoenlijk beeld mee op kan nemen van de TV. Onder fatsoenlijk beeld versta ik non-schokkerig beeld van 768x576.
Moet ik nu een (dure) hardwarematige kaart aanschaffen of kan ik met een goedkopere softwarematige kaart verder? Schijfruimte doet er niet toe!

Mijn specs (die een beetje nuttig kunnen zijn):
Duron 900
512MB Ram

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Als je een Hauppauge kaart van 250,- koopt, dan kan je, met de juiste drivers en een snelle pc, direct opnemen in DivX! (natuurlijk kan het ook ongecomprimeerd zodat je het kan bewerken in Adobe Premiere ofzo)

Laat je overigens niet leiden door de resolutie... Bitrate is ook heel belangrijk. Enneh 320x240 geeft beter beeld dan 350x288 (heeft te maken met aantal beeldlijnen van tv-signaal)

En 320x240 op een hoge bitrate ziet er beter uit dan 640x480 op een lagere bitrate (zelfde filesize) Vooral bij snelle beelden is een hoge reso + lage bitrate een ramp...

Voor simpel stukjes opnemen is zo'n tv kaart goed genoeg. Weet je zeker dat bovengenoemde kwaliteit niet voldoende is, dan zou ik maar meteen een prof. kaart kopen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Ikzelf heb een PCTV Rave van Pinnacle. Een kaartje van 50 Euro. ongeveer. Dit is de goedkoopste versie ervan, maar je kan in een leuke kwaliteit tv beelden opnemen op de harde schijf en later bewerken.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:01 schreef Undertaker2 het volgende:
Als je een Hauppauge kaart van 250,- koopt, dan kan je, met de juiste drivers en een snelle pc, direct opnemen in DivX!
Is die 250 in €uro of nog in guldens? En kan je met zo'n goedkoper kaartje als henkie2002 heeft ook een hoge bitrate instellen (of gebeurd dit kaart-onafhankelijk, puur softwarematig?).

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Op dinsdag 15 januari 2002 21:33 schreef Flipmo2K het volgende:

[..]

Is die 250 in €uro of nog in guldens? En kan je met zo'n goedkoper kaartje als henkie2002 heeft ook een hoge bitrate instellen (of gebeurd dit kaart-onafhankelijk, puur softwarematig?).
metde meegeleverde software kan je wel opnemen maar dan heb je niet veel mogelijkheden (kwaliteit: low, normal, high meer niet)
Met virtualdub kun je de bitrate aanpassen en nog veel meer

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik heb zelf een Pinnacle PCTV Rave en dat vind ik prima :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1