Hoi,
http://www.tweakers.net/nieuws/20076
Allemaal flaimbates, iemand is weer eens leuk bezig geweest.
http://www.tweakers.net/nieuws/20076
Allemaal flaimbates, iemand is weer eens leuk bezig geweest.
Verwijderd
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Dan post je foute reacties. Vind jij van niet, dan moet je hier zijn en niet op de FP.Op dinsdag 15 januari 2002 21:05 schreef Frenkie het volgende:
Misschien wel iemand die er moe van werd dat welke reactie hij ook op news poste hij altijd die beoordeling kreeg
Ook dan moet je hier zijn.en maar eens aan wou geven hou fout hij het moderatie systeem vindt
We wisten al dat dat kon hoor.omdat hij nu eenvoudig heeft gedemonstreerd hoe je mekaars score stelselmatig de grond in kan boren.
Nee, je doet tenslotte al flauw genoeg door al die flamebaits uit te delen.Ik ga er niet flauw over doen==> ik was het.
Het is zo nog niet echt duidelijk hoor. Een post in /16 doet veel meer.Was gewoon pissig dat er altijd zo op mekaar gezeken wordt en wou het eens op een voor iedereen zichtbare manier oonder de aandacht brengen.
Slechter zelfs.Ben ik beter dan de rest?==> zeker niet.
Nee, niet als er users zoals jou op de FP rondhangen.Ik heb het zelfde gedaan en daar ben ik me van bewust. Maar ik hoop dat ooit eens een aantal mensen in gaan zien dat de oplossing voor de moderatie zoals hij nu is niet de juiste is.
Dan ga je maar tegen een boksbal slaan ofzo, maar niet ons ermee lastig vallen.Ik heb niks tegen tweakers of crew members, maar ik was het gewoon echt even HELEMAAL zat.
Verwijderd
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Dus jij neemt jezelf wel serieus en wilde dat men jou ook serieus nam? En hoe weet jij zo zeker dat de moderaties, waar jij nu pas over klaagt, door het zichzelf serieus nemende deel van TMF zijn gepleegd? Over welke reacties van jou heb je het dan eigenlijk? Of mogen we dat niet weten? Als jij die reacties dan zo de moeite waard vond, dan mag je ze ons wel eens ten tonele voeren. Dan kunnen we je ook vertellen of die moderaties in onze ogen terecht waren. Nu verschuil je je achter een verhaal zonder bewijzen.Op dinsdag 15 januari 2002 21:55 schreef Frenkie het volgende:
Ach wat zal ik nog zeggen. Wel leuk om te zien dat jullie de "die hard gebruikers" zullen we maar zeggen jullie zelf zo serieus nemen. Wat ik alleen niet snap is dat jullie mijn postingen met -1 scoren als jullie die zo slecht vind.
Pardon? Jij vindt opeens alle reacties van bezoekers onder drie totaal verschillende nieuwsberichten allemaal onzinnig en modereert ze ongelezen dan maar omlaag? Als je het onzinnig vindt, blijf er dan vanaf en ga weg. Da's puur een domme wraakactie, meer kan ik daar niet van maken. Je geeft het ook gewoon toe dat het dat is.Maar als ik een discussie in zijn geheel onbelangrijk en dom vind en hem dus ook -1 geef dan kan dat ineens niet door de beugel?
Nou, kennelijk maakte vooral jij je ergens druk over. Als die zogenaamde "kennis" van jou je profiel niet verwijdert, dan wil ik daar met liefde alsnog voor zorgen. Saboteurs kunnen we missen als kiespijn onder de geregistreerde bezoekers. Dus als je echt lef hebt en je eigen woorden serieus neemt, dan durf je ons ook vast wel te vertellen onder welke nickname je je op de FP rondhangt.Maar goed verdoe je tijd maar niet aan verdere reacties. Ik zal nooit meer op een topic reageren (heb je toch niks aan) Wel jammer dat ik mijn profile niet kan verwijderen:P Maar slaap gerust. Ik heb een crewmember die ik ken gevraagd om hem weg te gooien. Hij moest wel erg lachen om deze thread dus dat laat maar weer zien dat jullie de enige zijn die zich druk maken over zoiets.
Veel plezier verder, ik ga terug naar de kleuterschool. Misschien dat ik ooit nog eens terug kom naar deze omgeving met hoogopgeleide mensen als jullie (de zeikers) met pensioen zijn.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dankjewel Frenkie, van losers zoals jou (UserID 39611?) moeten we het hebben. IP 80.60.40.132 is hierbij gebanned op alle t.net servers.Op dinsdag 15 januari 2002 21:05 schreef Frenkie het volgende:
Misschien wel iemand die er moe van werd dat welke reactie hij ook op news poste hij altijd die beoordeling kreeg en maar eens aan wou geven hou fout hij het moderatie systeem vindt omdat hij nu eenvoudig heeft gedemonstreerd hoe je mekaars score stelselmatig de grond in kan boren.
Ik ga er niet flauw over doen==> ik was het.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Verwijderd
Komt mij in eerste instantie ook wel een beetje als een overhaaste actie over, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik geen kennis van zaken heb (ik ken niet alle ins en outs van deze user), ik kan en wil dus ook niet oordelen, ik doe hooguitOp woensdag 16 januari 2002 02:26 schreef Femme het volgende:
[..]
Dankjewel Frenkie, van losers zoals jou (UserID 39611?) moeten we het hebben. IP 80.60.40.132 is hierbij gebanned op alle t.net servers.
dat het jong zich alsnog zelf en wel direct meld op TMF vind ik juist erg eerlijk en een positief gegeven, in een door Jaymz al eerder aangegeven geval duurde dat een stuk langer en meldden de daders zich pas nadat intern al hun namen bekend waren, beetje pijnlijk dat dat geval nu juist onder een mantel der liefde bedekt is, en dit jong nogal zwaar wordt aangepakt.Op woensdag 16 januari 2002 08:35 schreef TgF het volgende:
RM-rf: ik snap jouw reactie niet helemaal, zoals ik het lees wordt er vrij redelijk aangegeven hoe de actie van Frenkie bevallen is, eerlijk gezegd zie ik niet waar jij nou precies op doelde.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Op woensdag 16 januari 2002 09:16 bracht RM-rf ons terug naar de jaren 60 met zijn hippy-song:
[..]
[/me] zingt zachtjes: "..if you're goin' to San Fransisco, be sure to wear some flowers in your hair"[/sub]
Ik moet ook zeggen dat ik 'de sfeer' in dit draadje niet zo lekker vond toen ik um hier aantrof. Dat was ook een stukkie reden voor de insteek van mijn reactie (ik vinnut nameljik wat ver gaan om hier plompverloren te roepen dat de heren zich wel een beetje mogen inhoudenOp woensdag 16 januari 2002 09:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat het jong zich alsnog zelf en wel direct meld op TMF vind ik juist erg eerlijk en een positief gegeven, in een door Jaymz al eerder aangegeven geval duurde dat een stuk langer en meldden de daders zich pas nadat intern al hun namen bekend waren, beetje pijnlijk dat dat geval nu juist onder een mantel der liefde bedekt is, en dit jong nogal zwaar wordt aangepakt.
crrt, maar ik vind dat de strafperiode korter zou moeten zijn. 24 uur op GoT is more like it IMO. En controleer regelmatig zen FP account. Als hij zoiets nog een keer doet zou hij zwaarder bestraft kunnen worden.Op woensdag 16 januari 2002 10:08 schreef bazs2000 het volgende:
Dat Frenkie van de FP is gebanned is lijkt niet meer dan redelijk.
Dit soort mensen dienden (tijdelijk) geweerd te worden omdat zij de sfeer op een site zo kunnen verzieken dat het anderen kan weerhouden een reaktie te posten.
Ik heb het nu al vele malen mogen aanschouwen dat reakties van onschuldige users de grond in werden geboord en voorzien werden van het label "-1 flamebait".
In mijn ogen zou hier een ban van 3 á 4 weken op moeten staan, ook het GoT-account had hier niets mee te maken en had niet gebanned hoeven worden.
De straf die is uitgekozen is iets te zwaar voor het goede.
Dattie van GoT gebanned is zit in de IP ban (vandaar ik de status=Banned wat 'dubbelop' vindt), maar een IP-ban is het enige 'banmiddel' dat op de FP mogenlijk is:)Op woensdag 16 januari 2002 10:08 schreef bazs2000 het volgende:
In mijn ogen zou hier een ban van 3 á 4 weken op moeten staan, ook het GoT-account had hier niets mee te maken en had niet gebanned hoeven worden.
De straf die is uitgekozen is iets te zwaar voor het goede.
Verwijderd
Frenkie wilde dan ook hier bekend zijn en wilde op deze manier aandacht vragen voor zijn "probleem". Natuurlijk mogen wij hem dan "hartelijk danken" - dit slaat op de eerste reactiesvan TMF-ers, niet op de ban - voor de intelligente manier waarop hij zijn "probleem" onder de aandacht brengt: Modterreur. Die "first-post-actie" heeft ook het nodige stof doen opwaaien, geloof me maar - en is ook niet vergeten, bij herhaling staan er zwaardere sancties te wachten - maar het verschil is dat die heren, eenmaal bekend, meteen hun excuses hebben gemaakt en hebben toegegeven dat ze niet goed hadden nagedacht. Frenkie grijpt diezelfde mogelijkheid niet en wil dat ook helemaal niet, hij toont geen berouw. Hij blijft een houding hebben van "ik heb jullie zeikers ff goed gepakt en ban me nu maar". O.k. dan. Het komt op mij over als een een soort 'zelfmoordactie", om maar even in 'terreurtermen' te spreken.Op woensdag 16 januari 2002 09:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat het jong zich alsnog zelf en wel direct meld op TMF vind ik juist erg eerlijk en een positief gegeven, in een door Jaymz al eerder aangegeven geval duurde dat een stuk langer en meldden de daders zich pas nadat intern al hun namen bekend waren, beetje pijnlijk dat dat geval nu juist onder een mantel der liefde bedekt is, en dit jong nogal zwaar wordt aangepakt.
[...]
Sterker nog; Wij kunnen er over denken wat we willen. Er iets over te zeggen hebben, dat doen we niet (nee, ook ik nietOp woensdag 16 januari 2002 10:58 schreef TgF het volgende:
Voordat het hier een Poll gaat worden wie het eens was en wie niet en waarom:
IS het niet handiger, indien mensen willen weten waarom deze actie is gedaan, om dat te vragen daar waar het thuishoort.
Lees: stel de vraag aan ACM en Femme
Ik probeer een beetje te relativeren, we kunnen hier de hele week nog over van gedachten wisselen, maar dat doet niets af aan het gegeven dat de gebruiker gebanned is (twee keer) en dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt.
Dus zeg ik: "vraag het aan de beslisser(s)"
Toch?
Ik kan idd niet zeggen dat ik alle info heb, maar met wat ik gezien heb heb ik mijn mening gevormd, net zo als de meeste hier gedaan hebben.Op woensdag 16 januari 2002 08:35 schreef TgF het volgende:
Spook: lees mijn regel hierboven, mijn boodschap is: als je niet alle info hebt kunt je ook niet zeggen naar mijn mening of de actie terecht is of niet, ik kan me iig niet voorstellen dat hij alleen maar verwijderd is om deze actie.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Dat bedrijp ik ook wel, maar volgens mij is er dus een verkeerd IP gebanned, omdat er bij het verkeerde t.net-account is gekeken...Op woensdag 16 januari 2002 20:18 schreef Jaymz het volgende:
Mja, Frenkie op GoT is degene die bekend heeft.
Als je dus Frenkie een IPban geeft, geef je zijn T.net account ook een IP-ban
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Sja, de ip-ban staat op iemand die veel flamebaits uitdeelde... Dat dat dan niet Frenkie was, is wat anders...Op donderdag 17 januari 2002 00:54 schreef Jaymz het volgende:
Uhh, die IPban van dubbelvla lijkt 'verkeerd' te zijn (in dit verhaal)
Niet voor foute beslissingenEnnuh; tijdstippen zijn geen excuus hè
Ik geloof dat Frenkie iets nog steeds niet snapt. Alsof zijn actie ook maar één argeloze bezoeker heeft wakker geschud in die drie draden. Wakker schudden kun je hier doen en wij zij al wakker.Op donderdag 17 januari 2002 00:46 schreef ACM het volgende:
* ACM kreeg net dit mailtje:
Met alvast mijn antwoord erin verwerkt.
<blockquote>
Hoi Frans,
Allereerst je puntje over dubbelvla, zowel ik als Femme zagen dat hij veel flamebaits uitgedeeld had... Sterker nog, ik denk niet dat iemand meer flamebaits in dat nieuwsitem had uitgedeeld dan hij.
Ik zal het op het forum posten, inclusief mijn antwoord.
----- Original Message -----
From: "Frans Satink"
To: <acm@tweakers.net>
Sent: Thursday, January 17, 2002 12:23 AM
Subject: vlambijten
> Mijn kant van het verhaal horen? Doe me een lol en zet dit ook even op
> het forum, dat kan ik immers niet meer :-p En stuur het door naar je
> bemiddelaar of wie dit ook verder moet/wil lezen.
Bij deze.
> Ten eerste:
> Ik heb niks tegen tweakers.net of crewmembers of wat dan ook. Waar ik
> wel wat tegen heb zijn de gebruikers van T.net. Zij zijn ook degene die
> ik wakker wil schudden zodat ze zelf eens meemaken hoe grappig het is om
> constant mekaar -1 scores uit te delen.
Tsja, daar hou ik me niet mee bezig, noch kan ik me daar druk over maken.
Dat moeten we dan misschien terugdraaien en evt. een mailtje sturen naar dubbelvla.> Ten tweede:
> Ik was niet uit op een ban. Het enige wat ik wilde was dat mijn profiel
> VERWIJDERD werd omdat ik niet graag ergens persoonsgegevens achterlaat
> op een plaats waar ik nooit meer terug kom. Ik heb voor zover mogelijk
> de gegevens verwijderd uit mijn profielen. Maar ik heb begrepen dat die
> niet verwijderd kunnen worden.
Aangezien we in principe niet aan verwijderen van gegevens doen, zetten we in zo'n geval (als we dus iemand "kwijt willen") zijn account op slot (hij wordt dus gebanned).
> Ten derde:
> Jullie hebben inderdaad de verkeerde persoon een schop gegeven. Op T.net
> post ik inderdaad onder mijn eigen naam : "Frans Satink" en geen
> dubbelvla of wie dan ook. Ten onrechte hebben jullie iemand anders
> dankzij mijn actie een IPban gegeven.
Kunnen we hieruit opmaken dat Moartn zijn "kennis" is in de crew?Ik heb ZELF dit mede gedeeld aan
> jullie via email (Femme) en ICQ (Maarten). Maarten heeft het vervolgens
> op het forum weer kenbaar gemaakt aan de rest.
en wiens verantwoordelijkheid is dat dan?Het lijkt me dus wel zo
> schappelijk om de ban van het IPnummer van dubbelvla weer te
> verwijderen. Zelf zit ik ook niet echt te wachten op een IP ban (zie
> punt 2) want mijn huisgenoten zijn nog steeds wel fanatiek bezoeker van
> jullie site en die zouden dan ook benadeeld worden.
Misschien was dubbelvla nog wel erger dan jij
> Ik hoop dat alles zo wat duidelijker is geworden.
Het enige wat ik nog van je wil weten, wil je nog dat je account weer open gezet wordt? Of kom je toch nooit meer terug?
Groetjes,
Arjen
</blockquote>
Bah, de layout ziet er ook niet uit...
dus een beetje het verhaal zoals testcase het stelde, je ruit is ingegooid, en dus gooi je bij iedereen in de straat de ruiten.Op donderdag 17 januari 2002 00:46 schreef ACM het volgende:
> Ten eerste:
> Ik heb niks tegen tweakers.net of crewmembers of wat dan ook. Waar ik
> wel wat tegen heb zijn de gebruikers van T.net. Zij zijn ook degene die
> ik wakker wil schudden zodat ze zelf eens meemaken hoe grappig het is om
> constant mekaar -1 scores uit te delen.
er staan geen peroonsgegevens in je profiel anders dan die je zelf hebt ingevuld (IP-nr is geen persoonlijk gegeven).> Ten tweede:
> Ik was niet uit op een ban. Het enige wat ik wilde was dat mijn profiel
> VERWIJDERD werd omdat ik niet graag ergens persoonsgegevens achterlaat
> op een plaats waar ik nooit meer terug kom. Ik heb voor zover mogelijk
> de gegevens verwijderd uit mijn profielen. Maar ik heb begrepen dat die
> niet verwijderd kunnen worden.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq