Piepcode bios A7V266-E

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Elke keer als de computer na een poos heeft uitgestaan, blijft hij hangen. Het bios piept. Na enkele keren uit/aan start hij normaal op. Het lijkt alsof hij eerst een bepaalde temperatuur moet hebben, of is dat onzin?? :?

Wie weet deze piepcode bij een Asus A7V266-E

Één lange piep en hierna twee kortere piepen, hierna met een hogere geluidsfrequentie een eindeloze reeks korte piepjes.

Verwijderd

kijk eens in het boekje of op de site? ;)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:47
Hmm, zelf heb ik het gehad met een Abit bord. bleek dat de processor kapot was. probeer eens je bios te flashen en een andere processor.

* Robthebest wenst je veel succes, verwissel eerst de proc voor de je de bios gaat flashen!!!! >:)

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Probeer ook eens je geheugen/grafische kaart en memory eruit te halen en er weer in te stoppen. Wil soms wel eens helpen, dan maakt hij dus ergens niet goed contact.

• honey
Op dinsdag 15 januari 2002 20:49 schreef BlackIllusion het volgende:
kijk eens in het boekje of op de site? ;)
Heb ik al gedaan, anders echt geen post hier.

Het vreemde is, dat hij na een paar keer uit/aan gewoon functioneert. Werk soms een hele dag met de computer.

• Lancer
  • Laatst online: 18:08

Lancer

What the......

Wat voor voeding heb je? Het kan zijn dat de voedingsspanning bij het aanzetten niet goed is. Pas als de voeding warm wordt, of als er ergens een condensatortje vol is is de spanning goed en werkt het systeem (probleemloos). Zelf heb ik dit al meegemaakt en ik hoorde het gister ook van een vriend.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• honey
300 watt voeding van een Aopen HQ hightower.

• Lancer

Lancer

What the......

Klinkt als genoeg. Niet meer dan 4 drives eraan (hdd + dvd/cd) ? Andere voeding proberen = zeker weten.....

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• honey
Op dinsdag 15 januari 2002 21:18 schreef Lancer het volgende:
Klinkt als genoeg. Niet meer dan 4 drives eraan (hdd + dvd/cd) ? Andere voeding proberen = zeker weten.....
Andere voeding proberen is niet echt makkelijk.

Heb 2 HD en 1cd-rom, 1cd-rw. Maar misschien is er toch meer aan de hand, heb namelijk nog een paar vage problemen tijdens het opstarten, maar ben dat nog aan het onderzoeken.

• Lancer

Lancer

What the......

Tja, dan heb je zo ongeveer dezelfde config als ik heb (inc. kast & voeding) Suc6!

• honey
Ik zie dat niemand meer ideeen heeft :?

Verwijderd

google beeb codes
resultaat na 2min http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

Recommendation:

Troubleshoot the video card.
If the video card is not at fault, troubleshoot the motherboard.

succes

• honey
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.
Dit had ik zelf ook al gevonden, maar dat verklaart niet de verschijnselen die ik heb. Meerdere keren zo opstarten en vervolgens niks meer aan de hand. (systeem opgewarmd als het ware :?)
Pagina: 1