Toon posts:

alleen microsoft sites door de firewall waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een winXP server draaien, en een win98SE client. Ik gebruik ICS van winxp, je weet wel DCHP bla bla bla. Als ik m'n northon firewall aan zet komen er maar een paar sites doorheen, zoals hotmail en msn (alleen microsoft?)
De rest werkt wel als ik m'n firewall uitzet. Gebruiken de miscrosoft sites speciale poorten of zo?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Als je een webserver contacteerd gebeurt dit normaal via poort 80...
Normaal gebruiken alle webservers die poort

Heeeeel raar je die andere sites dan niet kan bereiken ?
Krijg je een time out of zo?
Can not resolve ?
....

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Als die websites een gecodeerde verbinding gebruiken (SSL) dan zitten ze op poort 81 (if i recall correctly), dus dan kan het zijn dat je die pagina's kan bekijken. Tis vaag want als je naar www.hotmail.com surft, kom je in de eerste instantie op een normale website (poort 80) terecht die je doorstuurt naar een SSL site (poort 81, te herkennen aan https:// )

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 21:42 schreef d0g1e het volgende:
Als die websites een gecodeerde verbinding gebruiken (SSL) dan zitten ze op poort 81 (if i recall correctly), dus dan kan het zijn dat je die pagina's kan bekijken. Tis vaag want als je naar www.hotmail.com surft, kom je in de eerste instantie op een normale website (poort 80) terecht die je doorstuurt naar een SSL site (poort 81, te herkennen aan https:// )
Der zijn nog niet zoveel site die secure http gebruiken hoor ... :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 21:41 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Als je een webserver contacteerd gebeurt dit normaal via poort 80...
Normaal gebruiken alle webservers die poort

Heeeeel raar je die andere sites dan niet kan bereiken ?
Krijg je een time out of zo?
Can not resolve ?
....
De sites wordt wel gevonden, tenminste dat zegt ie onder in de status balk, en als ie um dan wilt gaan laden dan gebeurt er verder niks. Uiteindelijk na een lange tijd krijg ik dan een time out inderdaad. Beetje vaag, zonder northon gaat het perfect :7
dus ik heb nu maar zonealram draaien, want die werkt ook goed. Maar het blijft vaag, omdat ik eerder proxy + draaide en toen ging het wel goed in combo met northon firewall

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

De sites wordt wel gevonden, tenminste dat zegt ie onder in de status balk, en als ie um dan wilt gaan laden dan gebeurt er verder niks. Uiteindelijk na een lange tijd krijg ik dan een time out inderdaad. Beetje vaag, zonder northon gaat het perfect :7
dus ik heb nu maar zonealram draaien, want die werkt ook goed. Maar het blijft vaag, omdat ik eerder proxy + draaide en toen ging het wel goed in combo met northon firewall
Ik denk dat de sites die niet werken ECN gebruiken. Dat moet je expliciet toelaten vaak. Voor meer info : google :)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Op dinsdag 15 januari 2002 21:42 schreef d0g1e het volgende:
[zeikmodus]
dat is dus niet poort 81 maar 443
[/zeikmodus]

maar daar kan het lijkt mij niet aan lichen (of toch wel?)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Heb je niet perongeluk ook de WinXP firewall aangezet? Misschien heeft die een lijst van "always alowed sites"??
Pagina: 1