Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een heel vaag probleem met mijn Geforce 2 MX...
Hij geeft voortdurend het verkeerde aantal MB's geheugen op (vanuit de bios notabene, die je bij het opstarten te zien krijgt) dan is het 4, dan 48, 64, 16, 32, etc etc..compleet random.. hij heeft het zelfs een keer gepresteerd om 128 MB neer te zetten... |:(

Verder heb ik regelmatig last van rare dingen in het scherm...lijnen, stippeltjes, en strepen... en soms gaat het beeld gewoon uit :( :(

De kaart is niet overgeklokt, en andere drivers helpen nix.. de kaart zit goed in het AGP slot.

Is ie nou kapot, als ie kapot is ga ik een nieuwe geforce halen, zeker een GTS ofzo (maybe even een Geforce 3)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb dit nog nooit gehoord maar probeer de kaart eens te underclocken. Misschien is je fan eraf geflikkert ofzo :o en wordt ie nu heel warm :? Of misschien is het een pci kaart :o !

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:01
Open, en naar [forum=8].

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je mischien een ander bios erin geflashed?

wanneer ie begonnen met problemen geven?

is je pc mischien overclocked (bus snelheid te hoog?)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Terug met die kaart. Als je tijdens de boot al problemen hebt dan is er gewoon iets mis met de kaart. Wellicht deed de fan het niet toen je hem al een tijdje aan had staan en istie toen beschadigd. Of je hebt gewoon pech, daarom bestaat er zoiets als garantie. Kan gebeuren, niet kloten maar weg met die kaart.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:32

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 15 januari 2002 20:34 schreef kutkip het volgende:
Ik heb dit nog nooit gehoord maar probeer de kaart eens te underclocken. Misschien is je fan eraf geflikkert ofzo :o en wordt ie nu heel warm :? Of misschien is het een pci kaart :o !
het zal er niet aan liggen of het een PCI kaart is. Ik zou gewoon terug gaan naar je leverancier en een nieuwe vragen

of gewoon een andere kaart, gf2 gts of ultra is wel geing en gf3 zal best wel beter zijn alleen prijziger

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 20:30 schreef Techwarrior het volgende:
Verder heb ik regelmatig last van rare dingen in het scherm...lijnen, stippeltjes, en strepen... en soms gaat het beeld gewoon uit :( :(
Als je hier last van heb dan is meestal je videokaart zelf kapot. Lijkt in ieder geval op defect videogeheugen ofzo.
Test anders ff je kaart in een andere PC, als ie het daar ook niet goed doet dan weet je het zeker.
Pagina: 1