Toon posts:

Problemen met modem/drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een 2de pc een intern modem gekocht van e-tech de PCI56RWM. Deze ingebouwd en de drivers geïnstalleerd.
Het probleem is alleen dat als je internet op wil je het modem wel hoort tikken, maar je geen "beltonen" hoort (geluid aangezet ja)

Nu heb ik de drivers van het modem verwijderd en handmatig (andere) drivers heb geïnstalleerd. Het probleem nu is echter dat hij bij apparaatbeheer geen modem ziet staan maar ook geen nieuwe hardware vindt. Bij een handmatige installatie van de drivers installeerd hij de rockwell modem emulator niet.
Hoe krijg ik de pc zo ver dat hij het modem terug vindt zodat ik de drivers goed kan installeren?

Thanks

wel een echt newB vraagje :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

1: alle modem driver zooi weghalen....

Daarna via nieuwe hardware vertellen dat je naar een modem wilt zoeken, dan wijs je hem de Rockwell drivers aan (best kans dat ie verkeerde wil installen)

Dan die tikjes... ik denk dat je Windows ingesteld staat op pulse in plaats van tone?
Dat kan je via configuratiescherm > Modem veranderen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. Alleen het probleem is bij de hardware staat geen modem meer bij. Ook bij software is niks te vinden en de inf-uninstall laten draaien heeft ook geen effect. Windows herkend geen nieuw modem ook niet via config -> nieuwe hardware. En een handmatige installatie heeft geen effect gezien hij de rockwell emulator niet installeerd.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Staat je geluid ook aan bij je dial-up sh*t??

Je kan dit checken bij: Start => configuratiescherm =>Lan => daar je dial-up aanklikken => properties => modem options => daar zou die ergens moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja staat aan. et rare is dat ik al vaker een e-tech modem heb ingebouwd zonder prob's.
Nu wil ik dus de drivers verwijderen en het modem omruilen.
Maar hij herkend dus geen nieuwe hardware. Drivers zouden verwijderd moeten zijn. Via infuninstall progje dat op de driver cd staat.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Easy!

* zwahiel 2 the rescue!

Haal het modem UIT de pc, zet 'm aan, laat windknows zoeken naar nieuwe hardware, vind ie nix! (heeft ie z'n hardware profiel aan gepast namelijk!)... :)

Nu de pc uit, modem erin, en hoppa, windows heeft nieuwe hardware gevonden, installeren maar!

Zegt ie dat laatste nou niet, gewoon via Nieuwe hardware handmatig het ding installen...

Probleem met je sound van het modem is waarschijnlijk een kabeltje in je stekker of stekkerdoos van de telefoon dat niet helemaal ok zit, dat heb ik namelijk ook eens gehad, kabeltje goed, probleem opgelost! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

en anders kun je altijd nog proberen om met een at-commando je geluid aan te zetten, kweet alleen niet welk commando dat was.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 16 januari 2002 12:26 schreef Whoppa het volgende:
en anders kun je altijd nog proberen om met een at-commando je geluid aan te zetten, kweet alleen niet welk commando dat was.
Was dat niet AT SND + :?
of je modem ff resetten ATD DNT (toch :?)

* zwahiel AT commando's, man da's al lang geleden... ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Zou idd heel goed kunnen, ik weet het ook niet meer, maar ik zou als ik de topicstarter was gewoon ff met google zoeken naar die commando's, je hebt zo een commandolijst gevonden

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd.
Maar hij doet nog steeds niets. L Windows ziet mn modem niet als nieuwe hardware. Handmatig installen heeft geen zin gezien hij de rockwell emulator niet installeerd en windows hierdoor aaneeft dat er geen modem is geïnstalleerd :(

Verder hoef ik het geluid niet aan te hebben. Maar je hoort heb niet inbellen en krijg ook geen verbinding, pas na meerdere keren proberen. Het geluid heb ik ter controle aangezet.

Kabels en stekker heb ik door gemeten. Maar ik ga ff een nieuw modem halen, (ff ruilen)

Nu maar hopen dat windows hem herkend als nieuwe hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Het modem werkt nu eindelijk maar iedere keer als ik in wil bellen dan moet ik eerst de stekker uit het modem halen en er weer in doen. Hierna doet hij het pas.

Als ik opnieuw in wil bellen moet ik ook weer de stekker er uit halen.

Hoe kan ik dit verhelpen

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het kan dat ik op m'n 2de computer steeds eerst de modulaire stekker uit het modem moet halen. Daarna kan ik pas inbellen.
Betreft een amd thunderbird 1 ghz met win 98 SE en een e-tech 56K modem (zie bovenstaand)
Pagina: 1