Toon posts:

Paar config vragen over de Vigor2000E en Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 2000E gekocht, en ik ben dus gewoon van vooraf aan begonnen in dat boekje. Zoals je kunt zien heb ik het ook werkend gekregen :)

nu heb ik dus gewoon dit ingevuld: http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200e&fw=2.00&telco=chello

bij statisch of dynamisch adres heb ik dus mijn chello gegevens ingevuld, nou heb ik dus een paar vragen:

1. Ik heb dus mijn MAC-adres van mijn chello kaartje over genomen in dat Specify MAC-adres alleen in het main menu staat nog steeds LAN MAC Address zijn originele adres, maar als je weer op het kopje Internet Access Setup drukt dan staat mijn ingetoetste MAC adres nog wel ingesteld, hoort dit zo?

2. Nadat ik dat statisch of dynamisch IP scherm had ingevuld kon ik meteen internetten. Is het nu goed ingesteld voor chello? (en ik heb toch niets te maken met PPPoE en PPTP want die zijn toch voor xDSL?)

3. en Als ik op mijn computer ipconfig /all do dan is mijn DNS: 212.142.28.66 en 67, moet dit niet het IP van m'n router zijn?

Mijn excuses voor de n00b vragen, maar ik hoop dat jullie met toch kunnen helpen!
alvast bedankt!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

1) Klopt inderdaad. Had ik ook met mijn 2200E. Had er zelfs de (uitstekende) helpdesk voor gebeld.

2) Gewoon instellen op dynamisch.

3) Klopt ook, staat hier ook.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
bedankt :) dus ik kan nu ongestoord i-netten zonder dat ik chello aan de telefoon krijg dat ik een netwerkje heb draaien?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 15 januari 2002 20:38 schreef Bramk het volgende:
bedankt :) dus ik kan nu ongestoord i-netten zonder dat ik chello aan de telefoon krijg dat ik een netwerkje heb draaien?
Die zullen hooguit bellen als je echt extreem veel dataverkeer genereert.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

[off topic] wat kan chello er aan doen als je extreem veel dataverkeer hebt {offftoppic]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 20:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die zullen hooguit bellen als je echt extreem veel dataverkeer genereert.
Ik vulde eerst dag en nacht pubz maanden achter elkaar, maar nog nooit een telefoontje gehad, dus dan moet dit ook wel gaan.

• Ferdo

Ferdo

Op dinsdag 15 januari 2002 20:42 schreef djspot het volgende:
[off topic] wat kan chello er aan doen als je extreem veel dataverkeer hebt {offftoppic]
In het uiterste geval je abbo opzeggen, misschien?

Audioscrobbler profile

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb ook die router heb em nu vanaf de HCC dagen, chello heeft nog niet opgebelt *D

Verwijderd

ik hoop het niet want ik haal toch wel minimaal 10 gig data op een dag en dat zijn aleen maar de 12 divxjes die er dan af worden gehaald, dan tel ik de rest er nog niet bij icq en de rest downnen en uppen >:)

• Ferdo

Ferdo

De meeste kabelexploitanten zullen niet aan de bel trekken als je een netwerk hebt, tenzij je, door teveel dataverkeer te genereren, de snelheid van het internet voor de rest van de buurt omlaagtrekt. Alleen dan zoeken ze de oorzaak.

Maar bij Chello schijnt daar geen beginnen aan te zijn. Het is overal traag, als ik hier zo lees. :+

Audioscrobbler profile

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dat traag valt wel mee.

als ik download zonder prog of zo, dan haal ik 160KB/s :7

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online