Toon posts:

Dual XP Mogelijk op A7M266-D?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,is het mogelijk om 2 XP's 2000+ op de A7M266-D te gebruiken?
Er zijn al meerdere topics voorbijgekomen,maar dat was allemaal niet echt duidelijk.
Heb ook de search gebruikt,en ook niets wijzer geworden.
Dus werkt het JA of NEE.
Thnx.

Verwijderd

- Unterstützt 2 Sockel A AMD Athlon MP Prozessoren, unterstützt einzelne Sockel A AMD Athlon XP/ Athlon/ Duron Prozessoren

NEIN! >:)

Verwijderd

Ja het werkt, nee, het wordt niet ondersteund. Het kan eventueel zijn dat het bios overschakeld op single-cpu als hij XP's herkend, maar als dat zo is zal er snel een bios-update zijn die dit verhelpt...

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 20:09 schreef Rosse het volgende:
Ja het werkt, nee, het wordt niet ondersteund. Het kan eventueel zijn dat het bios overschakeld op single-cpu als hij XP's herkend, maar als dat zo is zal er snel een bios-update zijn die dit verhelpt...
IMHEO BS Asus zal dat nooit doen. Misschien dat je een gehackte bios krijgt. Maar je zult nooit zeker zijn van ondersteuning. Misschien moet je zelfs nog wel wat solderen.

De MP word duur betaald. AMD zal er volgens mij alles aandoen om te zorgen dat het dus niet mogelijk is. En geef ze ongelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx,dit is teminste duidelijk.
Welk (recent) mainboard ondersteund dan wel 2 XP's??

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een review gezien, weet helaas niet meer waar, waar ze zonder enige moeite een a7m266-d en 2x xp 2000+ aan de praat kregen en dat draaide best wel lekker.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Bij GamePC hebben ze 'm getest met twee XP2000+ cpu's :) Heb nog meer pre-/reviews gelezen waar ze zonder problemen 2 XP's op de A7V266-D hadden gestoken. In enkele fora kun je overigens ook de ervaringen van A7V266-D/dual XP bezitters lezen. Het werkt, maar er wordt natuurlijk niks 100% gegarandeerd (dat geldt voor elk MP en MPX bord met twee XP's)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik draai een A7M266-D rev1.03 Mainplank met twee Athlon XP 1700+ sjips.

Het draait perfect. Zowel in Linux als in WinXP.

Het grappige is trouwens dat zowel de BIOS als WinXP zeggen dat het Athlon MP's zijn :P
Pagina: 1