Op dinsdag 15 januari 2002 19:49 schreef Netrab het volgende:
Ik heb nu al een beetje rond zitten neuzen wat er allemaal aan spellen te koop zal zijn bij de lancering van de X-Doos. Kom uit op het volgende lijstje van games die me we leuk lijken.
-Halo
-Dead Or Alive 3
-Hunter - The Reckoning
-Gunvalkyre ( Ik weet niet of het zo goed is gespeld)
Heeft er nog iemand iedeen over andere games die een X-Box spelet niet mag missen?.
Ik heb de volgende games en de volgende meningen, dus oordeel zelf of je het hiermee kan vinden (persoonlijk vind ik dat Project Gotham en Oddworld niet mogen ontbreken in jouw lijstje):
Halo: Net niet zo gaaf als Half-life qua suspense, maar toch spannend & leuk. Voor de verandering mag je maar 2 wapens tegelijk dragen, iets realistischer dan alle pc-games sinds Doom waarbij je launchers, kettingzagen en chainguns tegelijk draagt. Controls moest ik idd aan wennen, maar die zijn te customizen. Ik heb nooit eerder FPS op een console gespeeld, maar het gaat me inmiddels niet slecht af. (Noot: ik ben een van de weinigen die geloof ik geen moeite heeft met de standaard gamepad).
Project Gotham: Niet zo'n realistische game als GT3, maar daarom niet minder leuk, en zeker verslavend. Het gaat niet om tijd, maar om de grappen die je onderweg uithaald, zoals al slippend en slidend en op 2 wielen door de bochten gieren voor extra kudo's. Aanrader.
NHL 2002: Prima hockey-sim, puur aangeschaft omdat ik fan ben van de Carolina Hurricanes. Nog leuker tegen elkaar. Graphics zijn prima, ik mis alleen de sporen in het ijs van de schaatsen (die NHL Blitz wel heeft, trouwens. NHL2002 is meer realisme, NHL Blitz is meer fun).
NBA Live 2002: Ook erg goed, grafisch. Gezichtsuitdrukkingen en tattoo's alom, en erg leuk in de multiplay. Maar wederom meer realisme dan fun.
Oddworld: De humor van dit spel kan ik wel waarderen. Redelijk standaard spring- en puzzelwerk zoals we al eerder gezien hebben, maar de humor vind ik wel gaaf. De lol zit 'em in de zelfspot en onderdrukking van de twee anti-helden, Abe en Munch.
Cel Damage: Niet zo leuk als het op het eerste gezicht lijkt, wel stoere cel-shaded animaties. Alleen leuk om met z'n vieren te spelen, de computer speelt iets te sterk en iets te nadrukkelijk tegen menselijke spelers. Gemiste kans van EA.
Obi-Wan: Puur aangeschaft omdat ik SW-fan ben. Grafisch wederom puik, maar beetje eentonige gameplay. In het begin heb je al alle force powers en valt er weinig meer bij te leren. Aangezien dit spel zich afspeelt voor de eerste film, was het leuker geweest als Obi-Wan al trainend en lerend door het spel ging, a la Jedi Knight op de PC. Desalnietemin geinig om al springend blasterfire terug te kaatsen met je lightsaber. Bedenk dat LucasArts deze titel voor de PC gecancelled heeft omdat ze het zelf geen geslaagde titel vonden voor PC's. Voor die-hard SW-fans only (zoals ik).
Ik kijk uit naar GTA3 en Jet Set Radio Future, die allebei binnen 2 maanden uit moeten komen. DOA3 zat ik over te denken, maar ik wacht wel af tot Soul Calibur 2 uitkomt voordat ik m'n keuze maak.