Eweka Internet...Opheldering...?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
hoi,

Eweka.nl is ondertussen al redelijk bekent onder de GoTters. Vooral om hun ONduidelijkheid :D

'K stel voor om een aantal goede vragen te bedenken, en dan een gezamelijke mail te sturen ofzo...
Dus een mail met vragen die TOT in de PUNTJES exact is, zodat er op elke vraag een fatsoenlijk antwoord is.

Dus: welke vragen vallen er te stellen?

ikzelf had al een paar ideetjes:
Via welke ASP gaan de verbindingen? Het schijnt dat BBNED EN BabyXL gebruikt worden, wie wordt voor welk pakket gebruikt?
(ik schat BBned voor het Premium (BabyXL levert geen 8mbit) BabyXL voor het Deluxe pakket (BBned levert geen 1024/256) En mischien ook BBned voor het basic pakket. (BabyXL heeft toch 128K up ?)
Welke overboeking wordt er gehanteerd? Er wordt gezegt dat er geen overboeking wordt gebruikt, maar dat betekend dat voor elke 12 (premium) gebruikers 100Mbit wordt gerekend aan de backbone...beetje onwaarschijnlijk.
Of is dit zo totdat de backbone volzit, en dat er dan begonnen wordt met overboeking?
Wat is de minimale contractsduur? Er wordt gesproken over 1 jaar en 3 jaar?
Als de contractsduur minimaal 3 jaar is, wat staat er dan op contractsbreuk van de klant zijn kant ? (eerder willen opzeggen van het abbonement)
Hoe kan het dat er totaal GEEN datalimiet is?
Als ik een beetje server heb draaien, heb ik de maandkosten er snel weer uit namelijk.... (150GB per maand, 150x €1 = €150 per maand aan dataverkeer.....)
Welke peerings zijn er?
heeft iemand nog aanvullingen ?

[edit]
mischien moet dit dan ookwel "Het grote Eweka topic" worden ofzow :P

• Xandrios
'k meende dat er een boel mensen waren die Eweka.nl interesant vonden, zeker omdat ze qua specs en prijs beter zijn dat Cistron....

Tochniet blijkbaar.... :'(

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 16 januari 2002 07:18 schreef Cutebritney het volgende:
'k meende dat er een boel mensen waren die Eweka.nl interesant vonden, zeker omdat ze qua specs en prijs beter zijn dat Cistron....

Tochniet blijkbaar.... :'(
ze zijn toch nog interessanter....vooral als je een Premium abo neemt :) zij betalen de analoge lijn (als linesharing niet beschikbaar is)....ik heb het abo al aangevraagd!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Ik heb het premium abbo ook aangevraagd. Ik hoop dat de KPN een beetje vlot is met afsluiten van mijn MxStream line.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje:

Wat zijn de verhuiskosten, als ik binnen de contractduur naar een andere woning verhuis(waar ook een aansluiting mogelijk is).

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:31

BertV

Handgemaakt

nog een vraag:

Moet ik mijn ISDN abonnement bij de KPN EERST opzeggen of neemt Eweka de BESTAANDE over en regelen ze het verder zelf.

De KPN-vrouw die ik aan de lijn had was er van overtuigt dat ikzelf nog steeds een abonnement moest houden bij de KPN omdat de bekabeling eigendom is van de KPN. :? :Z

Ik heb geen linesharing dus het wordt iig alleen internetten. (bel wel mobiel voortaan)

(Zonnet was trouwens TE snel met het afsluiten van mijn abbo, ik had duidelijk 1 februari gezegt en ik kon nu al niet meer i-netten.)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik gisteren het Premium abonnementje aangeschaft :P

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Als de contractsduur minimaal 3 jaar is, wat staat er dan op contractsbreuk van de klant zijn kant ? (eerder willen opzeggen van het abbonement)
--------------------------------------------------------------------------------

Dan moet jij 175 euro aan Eweka betalen.

39

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 16 januari 2002 10:43 schreef BertV het volgende:
nog een vraag:

Moet ik mijn ISDN abonnement bij de KPN EERST opzeggen of neemt Eweka de BESTAANDE over en regelen ze het verder zelf.

De KPN-vrouw die ik aan de lijn had was er van overtuigt dat ikzelf nog steeds een abonnement moest houden bij de KPN omdat de bekabeling eigendom is van de KPN. :? :Z
Gewoon ff bellen met Eweka..zij regelen dat... :) enneh..ze betalen ook de abo kosten aan KPN :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:31

BertV

Handgemaakt

Gewoon ff bellen met Eweka..zij regelen dat... enneh..ze betalen ook de abo kosten aan KPN
yep, heb ze gebeld, alles is rond...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Xandrios
'k heb het maar gemaild, aangezien er niet nogmeer vragen waren...ziehier de antwoorden:
Op Vrijdag 18 januari 2002 19:48 schreef Eweka het volgende:

+ Via welke ASP gaan de verbindingen? Het schijnt dat BBNED EN BabyXL gebruikt worden, wie wordt voor welk pakket gebruikt?
[Support Desk]Dit hangt af van uw postcode en type pakket. De 1024/256 en de 7800/512 gaan via BBNED.

+ Welke overboeking wordt er gehanteerd? Er wordt gezegt dat er geen overboeking wordt gebruikt, maar dat betekend dat voor elke 12 (premium) gebruikers 100Mbit wordt gerekend aan de backbone.....beetje onwaarschijnlijk.
Of is dit zo totdat de backbone volzit, en dat er dan begonnen wordt met
overboeking?
[Support Desk] Wij hebben een gigabit backbone dus dit duurt wel
even....... ( 10000 tot 20000 klanten. ).
Dit laatste klopt dus niet, dat zou betekenen dat er net iets meer dan een halve MBIT is per aansluiting, bij 1500 aansluitingen.
Maar opzich valt ook dat wel mee, als het 1500 premium abbo's zouden zijn, dan is de overboeking zo'n 1:12.
(bijv. Cistron gebruikt 1:25, dus 1:12 is RUIM :) )
+ Wat is de minimale contractsduur? Er wordt gesproken over 1 jaar en 3 jaar?
[Support Desk] 1 jaar.
Dit is dus wel erg mooi, bijna iedereen zegt dat het 3 jaar is !!!
+ Als de contractsduur minimaal 3 jaar is, wat staat er dan op contractsbreuk van de klant zijn kant ? (het eerder willen opzeggen van het abbonement)
Er wordt namelijk gesproken over een eenmalig bedrag van 175 euro, maar andere bronnen zeggen dat je 80% van het abbonement gewoon moet doorbetalen....
[Support Desk] 175 euro.

+ Hoe kan het dat er totaal GEEN datalimiet is?
Als ik een beetje server heb draaien, heb ik de maandkosten er snel weer uit namelijk.... (150GB per maand, 150x €1 = €150 per maand aan dataverkeer minimaal.....)
Of zit er een addertje onder het gras ergens?

[Support Desk] 1 GB kost geen 1 euro maar minder. Gezien onze ervaring
is het gemiddelde gebruik 5 / 10 GB per maand.
Hier gaan ze zich vreselijk in vergissen ben ik bang...
Maar daar zullen ze wel achterkomen....
+ Er is bij mij geen linesharing beschikbaar. Betaald Eweka de extra (dedicated aan Eweka) lijn? (dus maandkosten + setupkosten)
[Support Desk] Dit doen wij alleen i.c.m. het premium pakket. ( Pilot ).

+ Wat zijn de verhuiskosten, als ik binnen de contractduur naar een andere woning verhuis (waar ook een aansluiting mogelijk is).
[Support Desk] 175 euro.
'k ga nu toch ookwel behoorlijk twijfelen of dit niet iets voor mij is :9 :9

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Nog een vraag:
Is er geen 1024/512 optie mogelijk zoals Cistron?
Gezien dat Cistron bij dezelfde prijs 1024/512 levert en eweka 1024/256 (de 20GB datalimiet van Cistron daar gelaten :))

• Xandrios
Op vrijdag 18 januari 2002 18:37 schreef thesith het volgende:
Nog een vraag:
Is er geen 1024/512 optie mogelijk zoals Cistron?
Gezien dat Cistron bij dezelfde prijs 1024/512 levert en eweka 1024/256 (de 20GB datalimiet van Cistron daar gelaten :))
Vind ik ook wel interesant ja.

het "vage" is dat ze zeggen dat de 1024/256 via BBned gaat. maar volgensmij lever BBned alleen 1024/512....

BabyXL levert wel 1024/256....

* Xandrios gaat wel weer ff mailen/forummen :)

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

miekol

erm

Hoe zit ut met halverwege de voorwaarden veranderen? Wat als je dus een prenium abbo neemt vanwege geen limiet en dan later zeggen ze 'ja sorry toch teveel gebruikt, er geld nu een limiet van 50gb' per maand?!

Kan je dan opzeggen of ben je gewoon de lul :)

• Gehaktbal
Ja mag gewoon opzeggen hoor.
Dat is is gewoon wettelijk vastgelegd :) (d8 ik :P )

• Xandrios
Op vrijdag 18 januari 2002 19:12 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Vind ik ook wel interesant ja.

het "vage" is dat ze zeggen dat de 1024/256 via BBned gaat. maar volgensmij lever BBned alleen 1024/512....

BabyXL levert wel 1024/256....

* Xandrios gaat wel weer ff mailen/forummen :)
ze hebben het veranderd naar 1024/512 ipv. 1024/256 :):):)

relaxt...[me] gaat denk ik ook overstappen 8-)

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 13:37
en....
je kan als je je alcatelletje hebt omgebouwd gewoon die modem gebruiken.
maarrrr. en da's een beetje flauw. als je een modem van 200 eur koopt zijn de aansluitkosten 200 eur. als je zelf een modem hebt zijn de aansluitkosten 250! :(
niet zo netjes.
maar voor de rest ben ik enthousiast :)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:57 schreef -=marauder=- het volgende:
en....
je kan als je je alcatelletje hebt omgebouwd gewoon die modem gebruiken.
maarrrr. en da's een beetje flauw. als je een modem van 200 eur koopt zijn de aansluitkosten 200 eur. als je zelf een modem hebt zijn de aansluitkosten 250! :(
niet zo netjes.
maar voor de rest ben ik enthousiast :)
raar dat heb ik niet eerder gezien op de site; waar staat dit?

• Xandrios
Zijn er overgins al GoTers aangesloten ?

Zoja, post aub ff je bevindingen :)

• Gehaktbal
Ik zou 7 maart mn aangesloten worden volgens eweka, iemand ervaring wat betreft de data. Of eweka de datum gehaalt heeft?

Ik heb trouwens nog niet eens een brief van ze ontvangen (heb 27 januari besteld) met login/pass oid.
Iemand deze wel gekregen?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ik hoop het ook deze maand te krijgen, vooral omdat blijkt dat het deze week nog mogelijk zal zijn ADSL icm met ISDN te gebruiken :)
Ik heb het zo rond 20 januari aangevraagd.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Wow dat duurt dus ff. Ik heb nu chello maar dat is sinds kort niet meer te doen, dus ik wil een alternatief. Dit leek me wel wat, maar zelfs als ik het NU aanvraag moet ik dus nog maanden met kwello kloten.

Nou ja, ik moet toch eerst nog even wat rekenwerk doen :)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op maandag 04 maart 2002 07:18 schreef Cutebritney het volgende:
Zijn er overgins al GoTers aangesloten ?

Zoja, post aub ff je bevindingen :)
[topic=423075/1/100]

In die draad staat al wat interresante info. :)

• Xandrios
Op maandag 04 maart 2002 16:26 schreef Heineken het volgende:

[..]

[topic=423075/1/100]

In die draad staat al wat interresante info. :)
i know ;)

'k zie overgins op Speedsuite dat er nu alweer wat meer mensen aangesloten zijn :)

maar weer zitten er een aantal extreem hoge scores tussen, en een aantal extreem lage :?

Beetje vaag :'(

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 04 maart 2002 16:48 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

i know ;)

'k zie overgins op Speedsuite dat er nu alweer wat meer mensen aangesloten zijn :)

maar weer zitten er een aantal extreem hoge scores tussen, en een aantal extreem lage :?

Beetje vaag :'(
Die extreem lage scores schijnen veroorzaakt te zijn door gebruikers van andere providers...zie ook de thread bij eweka

De gemiddelden zouden nu gereset zijn(??) Hmm.vandaar dat Eweka denk ik weer op 1 staat in de Top5 :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ze zijn nog niet allemaal gereset :(

• Gehaktbal
Of misschien was er iemand dik aan et leechen toen hij deze test uitvoerde :P

• Xandrios
EINDELIJK heeft Eweka de overboeking toegegeven!

1:25 is het dus, en NIET zoals ze normaal zelf zeggen 1:1 !

't is maar dat je het weet....

Verwijderd

Dus als ik dat goed begrijp moeten we delen met zn 25igen?
of begrijp ik dat verkeert?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 01:16 schreef beestje het volgende:
Dus als ik dat goed begrijp moeten we delen met zn 25igen?
of begrijp ik dat verkeert?
Opzich heb je gelijk, maar Eweka zegt dat zij nooit daaraan zitten omdat zij genoeg bandbreedte hebben, en tegen de tijd dat je de verbinding moet delen is er weer meer capaciteit (zeggen ze dan)

Maar 1:25 is heel netjes nog hoor, Mxstream heeft bijvoorbeeld een overboeking van 1:50 en daar merk je bijna nooit iets van
Pagina: 1