Toon posts:

I/O error?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een nieuw systeempje ineengedraaid:

AMD XP 1800+
MSI K7T266-PRO2 mobo
2 streepjes 256 mb van samsung
WD 40 gb 7200 rpm
LG DVD-ROM 16x48
HP writer 24x
ASUS MX400 Geforce 2 kaartje
Win2k als OS

Nu heb ik een groot probleem
Ik heb windows geinstalleerd, geen problemen daarbij

Nu wil ik een cd-rom inlezen. Krijg ik wel de listing, maar ik kan geen batch of exe files openen (een tekstfiletje lukte hem wel). Hij geeft dan een error ("Couldn't perform this operation due to an I/O error") of zoiets, bij deze bestanden zijn ook de icoontjes weg dus alleen maar zo'n blauw standaardicoontje.
Als ik diezelfde cd-rom in de brander probeer te lezen, hetzelfde verhaal. Eveneens met alle andere cd-roms

Iemand enig idee wat dit kan zijn.

Verwijderd

Heb je de CD-Rom misschien op hetzelfde kanaal gezet als je ATA-100-Harddisk? Dat wil namelijk niet! De meeste spelers zijn niet ATA-100 compatible, en moeten derhalve in de ultra-ATA-66 aansluiting.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Op dinsdag 15 januari 2002 21:06 schreef aad123 het volgende:
Heb je de CD-Rom misschien op hetzelfde kanaal gezet als je ATA-100-Harddisk? Dat wil namelijk niet! De meeste spelers zijn niet ATA-100 compatible, en moeten derhalve in de ultra-ATA-66 aansluiting.
En ik altijd maar denken dat als je een ata-33 op hetzelfde kanaal gooide als een ata-100 dat allles ata-33 zou zijn......
dit is dus niet zo?

Verwijderd

idd de laagste snelheid (in dit geval udma 2 = ata 33) wod gehanteerd op de kabel.