Toon posts:

JBL ND310 / NAD C370

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
JBL ND310 en NAD C370... gaan deze twee samen? Lijkt me wel een leuk setje, waar is dit spul goedkoop te krijgen? (Overijssel)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/ND310.jpg
JBL ND310

Afbeeldingslocatie: http://nadelectronics.net/gfx/INT/C370.jpg
NAD C370

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
hoe lelijk kan je speakers maken >:) (ben toch al geen JBL fan) ask de pro's van hier voor onderbouwde meningen (8> en vooral alternatieven

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
nah, die dingen zijn cool man :) zeer goede reviews op www.audioreview.com ook... alle2 4.7/5 score of meer.

Verwijderd

JBL is best oke, als je value for money zoekt... maar idd, er is voor hetzelfde geld beters te krijgen.. maar da's met bijna alles wel zo.

Heb een vriend met JBL speakers en ik moet zeggen dat het best wel aardig klinkt, zelf heb ik mission's en die vindt ik natuurlijk beter klinken ..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 januari 2002 20:10 schreef sjeemz het volgende:
nah, die dingen zijn cool man :) zeer goede reviews op www.audioreview.com ook... alle2 4.7/5 score of meer.
[sarcastisch mode]

Nou dan moet het wel goed klinken

[/sarcastisch mode]

[Faq mode]
Ga eens bellen met een importeur van JBL om te vragen waar je het kan beluisteren, of nog beter. Ga gewoon een zaak in en ga willekeurig luisteren :)
[/Faq mode]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 20:11 schreef JvS het volgende:

[..]

[sarcastisch mode]

Nou dan moet het wel goed klinken

[/sarcastisch mode]
Nou, als 97 van de 100 mensen schrijven dat ze goed klinken, dan wil ik dat wel geloven ja...

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 20:11 schreef JvS het volgende:
[Faq mode]
Ga eens bellen met een importeur van JBL om te vragen waar je het kan beluisteren, of nog beter. Ga gewoon een zaak in en ga willekeurig luisteren :)
[/Faq mode]
Bij voorkeur in combinatie met die NAD versterker... en een paar van je eigen favo cd's :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hifistudiocity in enschede heeft die amp wel, ook jbl speakers, dat type weet ik echter niet.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik prijzen vinden van deze speakers & amp? Ben wel benieuwd naar wat 't ongeveer zal gaan kosten... Meer dan 4000 piek wil ik er niet aan uitgeven namelijk...

• hervaz
Erm, die amp heeft een adviesprijs van 1999,- gulden 9sorry ik raak nog niet aan die euro gewend).

De speakers: Dunno, helaas.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
ik heb idd vrij cheap jbl etjes gehoord maar die klonken dan ook voor geen meter ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 22:07 schreef hervaz het volgende:
Erm, die amp heeft een adviesprijs van 1999,- gulden 9sorry ik raak nog niet aan die euro gewend).

De speakers: Dunno, helaas.
hmm, duur :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 06:58
Ik heb een NAD C350 (kleine broertje van de c370) en JBL Ti600 speakers (adviesprijs iets van €400 per stuk ofzo??). En deze combinatie vind ik erg goed klinken. Zo'n JBL heeft volgens mij de neiging om de lage tonen iets te laten overheersen in combinatie met de "verkeerde" versterker. De nad werkt er echter goed mee, maakt het wat neutraler, en dat vind ik mooier.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ga ik weer iets persoonlijks neerzetten hier.

NAD vind ik persoonlijk mooie versterkers bouwen, die lekker neutraal klinken, en doen het imho erg goed met warme engelse luidsprekers.

Met JBL ben ik bang dat het wat schel gaat klinken, dan kan je beter voor een Denon gaan.

Blijf icm met JBL zeker weg van Sony, Yamaha en Marantz, want anders krijg je waarschijnlijk een erg schel en hard geluid. Maar misschien vind je dat wel mooi, ik iig niet.

Persoonlijk zou ik niet voor JBL gaan omdat ik het een te schele en overheersende speaker vind. Maar dit is mijn mening.. Ach ga gewoon zelf luisteren, want hier heb je voor de rest ook geen hol aan. >:)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 00:25 schreef tbusquet het volgende:

NAD vind ik persoonlijk mooie versterkers bouwen, die lekker neutraal klinken, en doen het imho erg goed met warme engelse luidsprekers.

Met JBL ben ik bang dat het wat schel gaat klinken, dan kan je beter voor een Denon gaan.

Blijf icm met JBL zeker weg van Sony, Yamaha en Marantz, want anders krijg je waarschijnlijk een erg schel en hard geluid. Maar misschien vind je dat wel mooi, ik iig niet.

Persoonlijk zou ik niet voor JBL gaan omdat ik het een te schele en overheersende speaker vind. Maar dit is mijn mening.. Ach ga gewoon zelf luisteren, want hier heb je voor de rest ook geen hol aan. >:)
hehe, ik ga ook zelf luisteren, maar probeer een beetje d'r achter te komen wat anderen d'r van weten enzo...

tja... ik draai zelf veel hardtrance/techno/progressive, dus opzich moet dat wel goed gaan...

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 15-08 06:58
Op woensdag 16 januari 2002 00:25 schreef tbusquet het volgende:

schel!? zoals ik al zei, ik vond het juist te warm klinken. Kwestie van smaak?

Oja, ik draai zelf Hardhouse/techno/hardtrance, en ik vind het echt goed klinken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 00:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Oja, ik draai zelf Hardhouse/techno/hardtrance, en ik vind het echt goed klinken.
mooi mooi mooi :)

Verwijderd

Topicstarter
verder niet toevallig iemand ervaring met 1 v/d 2 of misschien zelfs alle2?

• FFF
  • Laatst online: 08:35

FFF

speakers adviesprijs 1000,- p/st amp 2000,-

Voor dit geld kun je idd betere speakers kopen, maar dat hangt van je eigen wensen af, die jbl's zijn wel geschikt voor moderne muziek, als het ook erg hard moet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 13:41 schreef FFF het volgende:
speakers adviesprijs 1000,- p/st amp 2000,-

Voor dit geld kun je idd betere speakers kopen, maar dat hangt van je eigen wensen af, die jbl's zijn wel geschikt voor moderne muziek, als het ook erg hard moet.
en dat is dus ook precies wat ik zoek :)

(waar vond je die prijzen?)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 20:07 schreef Sjeemz het volgende:
[afbeelding]
JBL ND310

[afbeelding]
NAD C370
hmmk, ik ben nu een paar maanden verder, en zit te denken over de JBL S310 in combinatie met een Cambridge Audio A1 amplifier...

iemand ervaring met een van deze twee?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 02:38 schreef Sjeemz het volgende:

[..]

hmmk, ik ben nu een paar maanden verder, en zit te denken over de JBL S310 in combinatie met een Cambridge Audio A1 amplifier...

iemand ervaring met een van deze twee?
nl. goedkoop zien staan bij de richersounds :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op woensdag 16 januari 2002 00:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Och ja, JBL maakt ook meer dan een speaker. JBL heeft idd een aantal speakers gemaakt die "lekker" veel laag geven, sja, je moet ervan houden. Daaraan hebben ze ook de bijnaam "Just Bloody Loud" overgehouden :). Ik ben zelf niet echt een JBL fan, maar ach ja, als jij ze geweldig vind, dan moet je ze maar gewoon kopen :). Het beste is natuurlijk om ff een HiFi winkel binnen te stappen en daar naar wat alternatieven te luisteren, dikke kans dat je met iets heel anders naar huis gaat.

• FFF

FFF

Euh, kan natuurlijk altijd maar je pakt wel de 2 uitersten lijkt mij.

JBL is niet uiterst muzikaal, en ik zou die speakers eerder nemen omdat ze hard kunnen en om de bass.

NAD, is een merk dat meer genomen word om de geluidskwaliteit, met dit merk zou ik niet die speakers combineren, hoewel het beide goede producten zijn hebben ze volgens mij een andere doelgroep.

Als je regelmatig flink wilt blazen moet je die JBL's hebben, maar ga je echt voor de geluidskwaliteit zou ik toch andere speakers nemen.

belangrijk is dta je het geluid in een winkel niet verwart met thuis, in de winkel die super groot is lijkt een speaker misshcien niets te presteren, maar als je ze dan later binnen hebt staan wil je hem niet meer open draaien.

Verder ben in niet ehct tegen JBL, maar deze speakers vallen voor mij niet in de groep goede geluidskwaliteit.

Ik zou ze ook best willen, maar dan omdat die speakers zo hard gaan, met veel power overweg kunnen, en een aantrekkelijke bass leveren, die ook voor een grotere huiskamer geschikt is, in deze prijsklasse.

• FFF

FFF

Op donderdag 14 maart 2002 02:42 schreef Sjeemz het volgende:

[..]

nl. goedkoop zien staan bij de richersounds :)
euh de A1 ken ik niet, de A5 van cambridge is iig een goed product voor die prijs. Speakers zul je zelf moeten gaan beluisteren, hoewel JBL echt niet top is, maar natuurlijk wle beter klinkt dan een gewone luidspreker uit een midi setje ofzo.

• hervaz
Lekker logisch ben je hoor eerst een de dikke c370 en nu die kleine a1....

En over jbl, ze hebben blaas speakers en enkele uitstekende, dat nagepraat hier ook altijd, de TI-k serie is bijvoorbeeld uitstekend.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:14 schreef hervaz het volgende:
Lekker logisch ben je hoor eerst een de dikke c370 en nu die kleine a1....

En over jbl, ze hebben blaas speakers en enkele uitstekende, dat nagepraat hier ook altijd, de TI-k serie is bijvoorbeeld uitstekend.
Jah koop de c370 >:)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

NAD C370 is overkill en die speakers zijn echt niet goed ofzow :X

imho :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• hervaz
En waarom zijn die niet goed, explain.... je hebt ze gehoord en toen vond je ze niet goed? Of kan jij heeeeel goed plaatjes kijken en daarop oordelen? :)

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

NAD versterkers vind ik echt top altijd. Ik heb zelf ook een NAD icm Magnat speakers en op mijn metaldome tweeters na ben ik daar redelijk tevreden mee.

En hoezo is een versterker "overkill"? Voor wat dan? Deze speakers? lijkt me niet.

En of ze goed klinken zal je idd in de winkel moeten beluisteren en NIET vergelijken met duurdere/goedkopere setjes anders weet je nog niets.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• FFF

FFF

euh voor deze speakers vindt ik de versterker kwa power niet overkill, maar kwa geluidskwaliteit wel.

• HeatWave

HeatWave

Op donderdag 14 maart 2002 16:43 schreef FFF het volgende:
euh voor deze speakers vindt ik de versterker kwa power niet overkill, maar kwa geluidskwaliteit wel.
Tja je kan toch een TE goede versterker hebben? Wat als je nu wil "budgetteren" en je versterker stuk is? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:37 schreef Mary Wana het volgende:
NAD C370 is overkill en die speakers zijn echt niet goed ofzow :X

imho :)
owh, vertel eens? waarom niet goed?

wat voor spul heb jij thuis staan om muziek te luisteren terwijl je je zakt scheert? >:)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 14 maart 2002 23:05 schreef Sjeemz het volgende:

[..]

owh, vertel eens? waarom niet goed?

wat voor spul heb jij thuis staan om muziek te luisteren terwijl je je zakt scheert? >:)
over 5 dagen een NAD c340 en mission 703 :) weet nog niet 100% zeker van die Missions , kan ook Infinity worden , moet nog ff zien ;) < maar zewiezo een C340 :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 14 maart 2002 15:42 schreef hervaz het volgende:
En waarom zijn die niet goed, explain.... je hebt ze gehoord en toen vond je ze niet goed? Of kan jij heeeeel goed plaatjes kijken en daarop oordelen? :)
mijn buurman heeft de c370 en daarhan 2 elektrstaten en dikke Rel Q200 subje :P , echt vet mooi geluid. Ik vind zelf dat die JBL dingen net als JAmo zijn , en voor een echte Audiofiel is JBL en JAmO gewoon beetje low class ;)

• FFF

FFF

Op vrijdag 15 maart 2002 07:48 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

mijn buurman heeft de c370 en daarhan 2 elektrstaten en dikke Rel Q200 subje :P , echt vet mooi geluid. Ik vind zelf dat die JBL dingen net als JAmo zijn , en voor een echte Audiofiel is JBL en JAmO gewoon beetje low class ;)
Juist, en dat terwijl NAD het ook bij de audiofiel het nog redelijk doet.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17
Op vrijdag 15 maart 2002 08:06 schreef FFF het volgende:

[..]

Juist, en dat terwijl NAD het ook bij de audiofiel het nog redelijk doet.
Precies :)

Over een paar daggies heb ik de NAD C350 in huis.
B&W DM 602 S3's heb ik al :P

• HeatWave

HeatWave

Die c350 (en ik dacht ook de c250) staan in Amsterdam bij Richer sounds. Ik weet niet wat de gangbare prijs is voor die modellen maar ze zijn daar vaak wel goedkoop. Weet de prijs niet meer 100%. Dacht ergens in de 400 Euro voor de 350. Pin me er niet op vast hoor, liep er gisteravond even snel langs.

• ransbal
  • Laatst online: 08:13
Op vrijdag 15 maart 2002 07:44 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

over 5 dagen een NAD c340 en mission 703 :) weet nog niet 100% zeker van die Missions , kan ook Infinity worden , moet nog ff zien ;) < maar zewiezo een C340 :)
Ik ben van mening dat NAD icm met Mission speakers een goede combinatie is. Het kan zijn dat het allemaal iets te warm gaat klinken. Ik heb dit thuis opgelost met een mit interlink en cabletalk luidspreker kabel. Het geheel wordt hierdoor iets "dikker" zonder in te boeten aan het warme geluid van engelse apparatuur.
vraagje; waar kun je nog 703's krijgen? Ik ben nl. op zoek naar deze speakers als vervanging voor mijn 702e's

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Waarom ga je niet iets zelf bouwen? Veel goedkoper en veel beter geluid. Ga je gewoon 2 dagen luisteren bij speakerland in oss...

Ik zeg gegarandeerd beste keus... want je bepaalt zelf!

;-)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 15 maart 2002 10:50 schreef Ransbal het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat NAD icm met Mission speakers een goede combinatie is. Het kan zijn dat het allemaal iets te warm gaat klinken. Ik heb dit thuis opgelost met een mit interlink en cabletalk luidspreker kabel. Het geheel wordt hierdoor iets "dikker" zonder in te boeten aan het warme geluid van engelse apparatuur.
vraagje; waar kun je nog 703's krijgen? Ik ben nl. op zoek naar deze speakers als vervanging voor mijn 702e's
Hier in Heerenveen ( Friesland) staan ze nog bij een audiozaak voor 185 euro per stuk :) als ik die neit neem neemik waarschijnlijk Infinity refrence 81 MK2 :)

• hervaz
De Ti-k high end series van jbl zijn echter nog steeds wel mooi spul :)

Ze maken mij te veel spul wat alleen moet blazen, jamo ook, hoewel hun ook een paar series hebben die wel erg goed zijn.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is inderdaad onzin om Jbl maar af te doen als minder omdat het JBL is, net als jamo... Sorry hoor, maar als je het niet gehoord hebt, ga dan niet aan de hand van je vooroordelen bepaalde speakersets afraden, daarmee haal je een heel stuk van de nuttigheid van dit forum omlaag |:(.

No offense, maar foutieve of half gare info kan ik niet zo goed tegen :'(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Sorry jongens, slecht nieuws... ik ben laatst ook opzoek gegaan naar die JBL speakers... eneh... ze worden niet meer gemaakt en liggen niet meer in het magazijn! |:(

Ze hebben wel een leuke aanbieding voor de JBL S312 (studio series)! Normaal €898,- p/stuk nu €896,- per 2!! Ik heb ze thuis staan en ze klinken echt prachtig! (bekijk de review maar es op www.audioreview.com)

• hervaz
//Zeik-modus//

Ach jvs, je weet toch zelf dat er hier veel mensen rond lopen die nog nooit serieus een stel speakers gehoord hebben, als ik zie dat de la scala van fatboy wordt afgezeikt in het post je speakers topic, vraag ik me af hoeveel (of hoe weinig) kennis aanwezig is, elkaar nablaten is men aardig goed in iig.

//Zeik-modus//

Deze Jamo en Jbl klinken WEL goed, kijk een jamo compact 70 die voor 6 euro de fabriek verlaat (dankje lampje :) ), kan je niet van verwachten dat ie ook nog goed is...

Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/TI10KBE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0400.jpg

• FFF

FFF

Op vrijdag 15 maart 2002 15:59 schreef hervaz het volgende:
//Zeik-modus//

Ach jvs, je weet toch zelf dat er hier veel mensen rond lopen die nog nooit serieus een stel speakers gehoord hebben, als ik zie dat de la scala van fatboy wordt afgezeikt in het post je speakers topic, vraag ik me af hoeveel (of hoe weinig) kennis aanwezig is, elkaar nablaten is men aardig goed in iig.

//Zeik-modus//

Deze Jamo en Jbl klinken WEL goed, kijk een jamo compact 70 die voor 6 euro de fabriek verlaat (dankje lampje :) ), kan je niet van verwachten dat ie ook nog goed is...

[afbeelding]

[afbeelding]
dit zijn idd de top series van beide, maar voor deze prijzen zijn het geen toppers in hun prijsklasse, hoewel ze zelf daarin ook hoog scoren. maar in die Ti-k series zie je eigenlijk geen JBL meer trg vindt ik, evenals bij de duurdere jamo's.
Pagina: 1