Toon posts:

p133 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ten 1e, ik heb de search gebruikt en tom,s harde waren gids maar dit leverde niets op.
wie ow wie kan mij mischien vertellen hoe ik een p133 (ja die zijn nog im omloop ja :) ) gemakkelijk kan overclocken, ja met een jumpertje maar welke, destijds (lang lang geleden) heb ik nooit een manual van m,n mobo gehad duzz. de pc is een Shi-Tec Royal p133, :) . ik ben een 99 % overclock newbie, behalve als t met een proggie gaat, dus waar moet ik beginnen?????

Verwijderd

een P133 krijg je hoogstens op 166 uitzonderlijk op 200Mhz met degelijke koeling en OC-know-how... maw niet echt de moeite waard van je CPU op te blazen...

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
In het boekje van je mobo..... heb je die niet: zie www

In het boekje cq www zie je hoe je de multiplier en frontsidebus verhoog. De mp is nog niet gelocked dus je kunt de mp verhogen met bv. een 0,5.

Je fsb verhogen heeft meer nadelen (zwaardere belasting isa/pci sloten zodat het mogelijk niet meer werkt op een hogere snelheid).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt, maar waar kan ik op inet in the name off *** vinden wat voor mobo ik heb en de bijbehorende gegevens, meestal staat er erreges wel op een mobo gekalt wat t is (is tenminste wel bij m,n huidige ASUS CUV-NT, ook zo,n vaag door HP aangepast ding waar ik nooit een biosupdate voor gevonden heb), dus sta wederom open voor suggesties. :7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, mobo zoeken: UTFS- meer dan genoeg over te vinden in de search.

Multiplier op P133 meestal met jumpers geregeld- wat je ermee kunt hangt af van de type: So5 heeft een max multiplier van 2, waar hij al op staat (2x66=133)
So7 kan omhoog tot 3x- 2.5x (166MHz) trekken de meeste 133 inderdaad.
FSB instellingen gaan zeker niet in de mobohandleiding staan, maar ik ben niet al te optimistisch- meestal hebben dit soort plankjes een i430FX chipset icm een PLL die maar 4 freqs doet: 50, 55, 60 en 66. Maar het kan nooit kwaad om alle posities van de jumpers te proberen- 68 of 75 is niet uit te sluiten.
En ja, @75MHz draait je PCI@37.5. Nou en :? MUV een erg recalcitrante 10/100Mb NIC heb ik nog nooit een PCI device gevonden die onder de 40MHz gaat zeuren- en veel ISA spul dat voor 8MHz bedoeld is, wil vaak @50MHz nog goed werken (leve VLB OCen!)

Oslik blyat! Oslik!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
De Mobo kan ook gelocked zijn ;) ! Dat had ik ook gehad, ik kon hem wel op 85mmhz krijgen maar niet hoger dan 133.

Weet je hoe leuk het is om Win95 op te starten ermee ! :P

dikzak

Verwijderd

Ik heb een tijdje een P133@200 in mijn bezit gehad, zelf overgeklokt ook...was trouwens mijn eerste OC ervaring..

Normalitair komen de meeste niet hoger dan 166

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
let wel op, er bestaan ook gelockte 133'ers. Als het niet lukt heb je dus waarschijnlijk een gelockte

Verwijderd

moved PMG >> OCM

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 02:35 schreef dion_b het volgende:
OK, mobo zoeken: UTFS- meer dan genoeg over te vinden in de search.

Multiplier op P133 meestal met jumpers geregeld- wat je ermee kunt hangt af van de type: So5 heeft een max multiplier van 2, waar hij al op staat (2x66=133)
So7 kan omhoog tot 3x- 2.5x (166MHz) trekken de meeste 133 inderdaad.
FSB instellingen gaan zeker niet in de mobohandleiding staan, maar ik ben niet al te optimistisch- meestal hebben dit soort plankjes een i430FX chipset icm een PLL die maar 4 freqs doet: 50, 55, 60 en 66. Maar het kan nooit kwaad om alle posities van de jumpers te proberen- 68 of 75 is niet uit te sluiten.
En ja, @75MHz draait je PCI@37.5. Nou en :? MUV een erg recalcitrante 10/100Mb NIC heb ik nog nooit een PCI device gevonden die onder de 40MHz gaat zeuren- en veel ISA spul dat voor 8MHz bedoeld is, wil vaak @50MHz nog goed werken (leve VLB OCen!)
euh, ik wilnie zeuren ofzo, maar de uitspraak UTFS en RTFF (sorry Phreak!!) mogen toch niet meer... tis maar dat je het weet.
Pagina: 1