Ik probeer mijn Yamaha YS200 synthesizer aan te sturen via Steinberg Cubase VST. Probleem is echter dat wanneer ik een MIDI-bestandje probeer af te spelen, alleen het eerste instrument te horen is. De andere kanalen/instrumsten geven wel een outputsignaal maar deze wordt blijkbaar niet door de synthesizer herkend.
Weet iemand hoe ik dit moet instellen op de synth/computer?
Weet je zeker dat die synth ook general midi kan afspelen?
Volgens mij is dit al een ouwetje (afstammeling van de DX 7), en zonder general midi ondersteuning.
Hier staat dat 'ie in multimode 8 kanalen kan gebruiken. Toch nog even de handleiding erbij halen?
Volgens mij is dit al een ouwetje (afstammeling van de DX 7), en zonder general midi ondersteuning.
Hier staat dat 'ie in multimode 8 kanalen kan gebruiken. Toch nog even de handleiding erbij halen?
Waarom zou 'ie de General MIDI soundset moeten afspelen?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
XG mode volgens mij
(ik heb de CS2X een keer gehad)
Die YS200 is een jaren '80 FM synth; lang voor yamaha met XG op de proppen kwam.
Misschien mijn fout, maar ik krijg vaak het idee dat mensen denken dat als een synth midi heeft, dat 'ie dan automatisch alles kan afspelen wat er te vinden is aan midifiles (en dat is dus minstens 95% van de tijd general midi). Ik heb meerdere midi aparaten, waarvan er maar een general midi kan afspelen: m'n Yamaha cs1x (en m'n geluidskaart natuurlijk).Waarom zou 'ie de General MIDI soundset moeten afspelen?
Pagina: 1