VPN met Iptables

Pagina: 1
Acties:

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een klein beetje bekend met Linux, en heb aan de hand van een aantal readme's en howto's m'n server hier al kunnen installeren voor internet-delen. D'r zitten 2 netwerkkaarten in. Eentje voor lokaal, de andere is de internet verbinding.

Ik heb nu de volgende IP-tables staan (dump van iptables -L):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source         destination

Chain FORWARD (policy DROP)
ACCEPT     all  --  anywhere         anywhere        state RELATED,ESTABL
ISHED
ACCEPT     all  --  anywhere         anywhere
LOG   all  --  anywhere      anywhere        LOG level warning

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

Nu wil ik graag het volgende trucje uithalen. Ik wil vanaf een andere computer op internet via een VPN verbinding onder Windows d'r op komen. Volgens mij heb ik de installatie van pptpd redelijk voor elkaar. Er wordt vanuit Windows wel om een wachtwoord gevraagd, maar na invoeren krijg ik een timeout.

Ik heb 't vermoeden dat het komt doordat m'n iptables alle inkomende verkeer weigeren.

Hoe moet ik m'n iptables aanpassen om met VPN te kunnen werken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Niemand? Misschien toch 'advanced networking'?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.