Wat voor PC om analoge video te bewerken

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb een analoge videocamera en zoek nu een PC waarmee ik videofilms op de PC kan bewerken. Uiteraard moet het zo min mogelijk kwalitetitsverlies geven, maar mag het ook niet teveel kosten. Wie kan me tips geven? Ik zoek antwoord op vragen als:
Hoe snel moet de processor ongeveer zijn. 700 MHz voldoende?
Hoeveel geheugen is verstandig? 256 MB genoeg?
Welke videokaart in of exclusief video-editing kaart is een goede keuze?

Verwijderd

Zo min mogelijk kwaliteitsverlies is nogal een ruim op te vatten kreet. Voor iedereen betekent dit wat anders.
Wat is bijvoorbeeld je begin kwaliteit, VHS, SVHS, Hi8, Video8 ga zo maar door.
De prijs kan varieren van 100 tot 10000 Euro zonder de computer erbij.
Graag wat meer info over wat je hebt en wat je wil.

• martdj
Het gaat om een Hi8 camera waar de video vandaan komt. Uiteindelijk gaat het op een VHS videoband, dus enig kwaliteitsverlies is best aanvaardbaar.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoek eens een goedkoop video in uit kaartje, kost je nog geen 100 euro, gooi die in je PC.
(Iets van een P3 500 ofzo is wel te proberen)

En dan er achter gaan zitten, sommige mensen beginnen bij deze opstelling al te huilen, maar ja, als jij met die 10k euro oplossingen die zij zouden aanraden niks meer doet dan met een goedkope oplossing....

Processor en systeem maakt eigenlijk weinig uit, als je gewoon wat hobby-ed kun je best je PC een nachtje laten werken op je video, een leuke HD is dan wel aan te raden.
Het enige wat ie moet kunnen is goed opnemen en goed afspelen.

* TheGhostInc zou niet te duur beginnen, waarschijnlijk kun je beter je geld steken in een DV videocamera dan een dure analoge kaart, aangezien Hi-8 niet super is, dan heeft een super bewerkingskaart ook weinig zin. Elcheapo beginnen, dan heb je geen miskopen en kun je na je eerste video besluiten wat je wil.

• martdj
Bedankt. Het wordt een 2e hands Duron 700 MHz systeempje. Nu nog een video-in/out kaart erbij zoeken