Welke kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 07:30

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Ik wil een simpel 100MBps netwerkje opzetten waarmee je bestanden kunt delen maar ook spellen kan spelen over dat netwerk. Welke set is het meest geschikt. Ik zat al te kijken naar de gamerkit van Trust. Is dit een goeie keuze? O, ja! Het moet niet al te duur zijn!

Alvast bedankt!

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Dat maakt allemaal niet zo veel uit :)

3com/Intel zijn de beste NIC's maar ook de duurste

Dat gij jij niet willen betalen ;)
2 Realtekjes zullen meer dan volstaan.
Die thrust gamer kit, dat zullen wel 2 realtek kaarten + cross cable zijn zeker ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
defineer duur, wat is duur? hoeveel is je budget? op basis daarvan kunnen we kijken wat geschikt is..

die goedkope sets zijn allemaal realtek en volstaan in de meeste gevallen, wil je meer en ben je veeleisend dan ga je voor 3com/intel, dan heb je kwaliteit en compatibiliteit (dat laatste is niet onbelangrijk!)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je niet te duur uit wil zijn en toch redelijk spul wil.
Kan je het beste een Multi player Gamers Networking kit pakken van bv Sitecom.

Een 3com kaartje is wel duur maar je hebt wel een levenslange garantie ;) en dat het je met die andere niet.

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 19:13 schreef zwelgje2 het volgende:
defineer duur, wat is duur? hoeveel is je budget? op basis daarvan kunnen we kijken wat geschikt is..

die goedkope sets zijn allemaal realtek en volstaan in de meeste gevallen, wil je meer en ben je veeleisend dan ga je voor 3com/intel, dan heb je kwaliteit en compatibiliteit (dat laatste is niet onbelangrijk!)
Ik heb zelf ook 2 3coms hoor maar "compatibiliteit" bij 3com is ->
3com is compatible met 3com
Vaak krijg je soms probleempjes met 3com producten te mixen met andere ... ( hubs/switchen/nics )
Op dinsdag 15 januari 2002 19:36 schreef nekton het volgende:
Als je niet te duur uit wil zijn en toch redelijk spul wil.
Kan je het beste een Multi player Gamers Networking kit pakken van bv Sitecom.

Een 3com kaartje is wel duur maar je hebt wel een levenslange garantie ;) en dat het je met die andere niet.
Sommige andere producenten bieden ook levenslange garantie...
Als ze al niet falliet zijn 2 jaar later :+

• Zwelgje
Op dinsdag 15 januari 2002 20:00 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook 2 3coms hoor maar "compatibiliteit" bij 3com is ->
3com is compatible met 3com
Vaak krijg je soms probleempjes met 3com producten te mixen met andere ... ( hubs/switchen/nics )
[..]

Sommige andere producenten bieden ook levenslange garantie...
Als ze al niet falliet zijn 2 jaar later :+
dat 3com's nics bij jouw op andere hubs niet werken is vreemd, dan heb je vast een setting op die hub verkeerd staan (autosensing etc) kheb zelf jarenlange ervaring met 3com en diverse soorten hubs/switches en heb weinig tot geen problemen gekend,

maar goed ieder zijn ervaringen natuurlijk,

overigens gaat het met 3com financieel ook niet goed dus levenslang bij 3com is ook maar heel beperkt :)

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 20:02 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

dat 3com's nics bij jouw op andere hubs niet werken is vreemd, dan heb je vast een setting op die hub verkeerd staan (autosensing etc) kheb zelf jarenlange ervaring met 3com en diverse soorten hubs/switches en heb weinig tot geen problemen gekend,

maar goed ieder zijn ervaringen natuurlijk,

overigens gaat het met 3com financieel ook niet goed dus levenslang bij 3com is ook maar heel beperkt :)
Ik heb hier nog een 3c900B die niet meer perfect werkt, dan moet ik niet te lang meer wachten als ik deze nog wil opsturen ;)

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 07:30

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Denk rond de €50 a €100 voor 3 computers. Mag altijd goedkoper natuurlijk, maar het moet geen :Z -set worden. Gewoon een mooie set. B.T.W.: Mijn ouders hebben een compaq staan en nu heb ik van die verhalen gehoord dat je er alleen maar compaq-spullen in mag douwen. Geldt dat voor een netwerk kaart ook, of maakt dat geen zak uit?

• Zwelgje
Op dinsdag 15 januari 2002 22:16 schreef Remco2001 het volgende:
Denk rond de €50 a €100 voor 3 computers. Mag altijd goedkoper natuurlijk, maar het moet geen :Z -set worden. Gewoon een mooie set. B.T.W.: Mijn ouders hebben een compaq staan en nu heb ik van die verhalen gehoord dat je er alleen maar compaq-spullen in mag douwen. Geldt dat voor een netwerk kaart ook, of maakt dat geen zak uit?
maakt geen zak uit, heb op het werk ook een compaq werkstation en een compaq server, daarin zitten zowel een intel als een realtek nic,

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 22:16 schreef Remco2001 het volgende:
Ja zal die wel bij Compac kunnen bestellen hoor ;)
Voor 2x de prijs in een normale winkel en het maakt indd geen moer uit :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik zou gewoon naar een goede pc winkel gaan, Realtek 8139 FAST 10/100 kaartjes arresteren (€ 15.- per stuk), crosscable dabei, en klaar is Kees :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1