Sygate internet delen

Pagina: 1
Acties:

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt maar alles wat ik daar vond werkt niet.

ik kan in internet explorer niet surfen. (op de client) hij zegt wel dat ie de website gevonden heeft, maar is dan vervolgens bezig de rest van mijn leven die pagina te laden. (dat doet ie dus niet :) )

ik kan wel via de opdrachtregel ping http://gathering.tweakers.net pingen. werkt gewoon.

mijn netwerk is ook gewoon goed.

win2k proff op allebei de machines. Sygate 4.2.

[please stay on topic] :) ga nou svp niet roepen van gebruik gewoon winroute/gate/proxy etc. want dat is geen antwoordt op mijn vraag. :) [/please stay on topic]

mijn opzet:

Netwerkkaart 1 = chello (dus IP en DNS staan op automatisch

Netwerkkaart 2 in mijn Server-pc (lokaal)
IP: 10.10.1.1
Subnetmask. 255.255.255.0

Netwerkkaart in mijn Client-pc
IP: 10.1.1.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 10.1.1.1
DNS:10.1.1.1

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
*schopje*

niemand???

Verwijderd

ik zou eerst je ip's veranderen ik weet niet of dat et is maar bij mij deed hij er moeilijk over (sygate)
ik zal ff voor je kijken heb je icq of iets dergelijks!
maar het ligt aan de instelling van de server

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ik geloof dat sygate liever ip's heeft als 192.168.*.*
(volgens mij neemt sygate zelf 192.168.1.* (zou die ook gebruiken).

dan moet je op je server wel instellen welke kaart voor je internet is en welke voor het netwerk. vor je client heb je in principe geen sygate nodig.

dan stel je bij je sygate bij gateway en dns het ip in van de (netwerknetwerkaart van je server

dus als je server bij 192.168.1.1 dan komt dat ook bij je dns en gateway van je client te staan (kan ook zijn dat je nog ff het netwerk ip adres van de server als dns moet invoeren op je client) :)

Verwijderd

Volgens mij klopt de combinatie ipadres-subnetmask niet. Moet dacht ik 255.0.0.0 zijn in jou geval, of je moet de ip-adressen ver anderen in 192.168.*

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Update-tje
... hele avond beziggeweest... DJspot nog bedankt!

maar we zijn er nog niet...

ik had IIS geinstalleerd... ik dacht misschien dat het dan werkt. maar ik kon (waarschijnlijk) vanaf dat moment niet meer pingen met de server-pc.

uiteindelijk IIS weer unistalled maar dat liep niet lekker omdat de firewall nog aanstond. vanmorgen dus eerst firewall uitgezet en unisntalled. IIS is eraf. ik weet nu alleen nog niet of ik al kan pingen want ik ben nu niet thuis.

Voor de duidelijkheid ik kan wel met client pingen. (overal naartoe) maar met de server helemaal niet meer.

ik denk dat als ik weer kan pingen met de server dat het dan allemaal werkt want de client ziet dat de server er is. (netwerk werkt normaal) maar de client "ziet" ook dat de server niet zijn sygate aanheeft staan... (dat heeft ie wel maar omdat hij niet pingt zal ie dat wel denken ofzo...)

edit:

oooohhh ik kon er niet meer tegen... ik moest weten of ie pingt nadat ik de IIS heb uninstalled... >:)
naar huis gebelt... en mijn Ma daar laten pingen... 8-) jajaja het is gelukt!!! ik kan weer pingen!! :D

vanaaf weer verder!! :9~

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
ok...

I'v had it!!!! :(

ik kan met de client gewoon pingen. in internet explorer vind ie van elke site gewoon het ip-adres en dan wil ie de pagina gaan ophalen... maar dan niks meer... hij blijft aan het "laden".

sygate werkt volgens mij wel goed. maar ja... internet doet het dus niet. (dus hij doet het niet goed... :? )

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op woensdag 16 januari 2002 23:14 schreef Rwin het volgende:
ok...

I'v had it!!!! :(

ik kan met de client gewoon pingen. in internet explorer vind ie van elke site gewoon het ip-adres en dan wil ie de pagina gaan ophalen... maar dan niks meer... hij blijft aan het "laden".

sygate werkt volgens mij wel goed. maar ja... internet doet het dus niet. (dus hij doet het niet goed... :? )
Probeer eens DNS en gateway van de client in te vullen met het IP van je server (192.168.1.1 of wat jij daar heb)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

gebruik eens een public DNS vanaf internet, dat zou volgens mij al schelen.

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:17 schreef InterCC het volgende:

[..]

Probeer eens DNS en gateway van de client in te vullen met het IP van je server (192.168.1.1 of wat jij daar heb)
heb ik al... (zie ook 1e post...) maar toch bedankt

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:18 schreef joop3 het volgende:
gebruik eens een public DNS vanaf internet, dat zou volgens mij al schelen.
waar staat dat?? server of client?? en dan ?? welk tabblad of menuutje??

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
sygate is nie goed... tenminste hier niet..
winroute werkt nu perfect!
in 2 minuten erop geknald

iedereen bedankt..
topic kan nu dicht

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op donderdag 17 januari 2002 18:44 schreef Rwin het volgende:
sygate is nie goed... tenminste hier niet..
winroute werkt nu perfect!
in 2 minuten erop geknald

iedereen bedankt..
topic kan nu dicht
Wahaha sorry dat ik t zeg maar in je vraag roep je dat we niet over andere progsels mochten beginnen, terwijl je dan zelf toch maar winroute draait nu... Tsja ik snap zelf ook nie helemaal waarom je dat niet zou doen hoor met al die moeite maar goed. iig t werkt... (zal nog es me mond houwe over winroute... ;()
Pagina: 1