[PowerMac G3] OS 9 boot/installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ok ik heb dus een Mac G3 (1st G, dus nog een oude grijze uitvoering).

Ik heb er laats debain voor PowerPC op willen zetten maar dat lukte niet echt brakke CD's ofzo... Maar daar gaat het me niet om. Ik wil dus nu weer MAC OS 9(.1) op zetten. Normaal moet je de CD er in doen en dan de 'c' toets ingedrukt houden en dan boot hij van CD. Maar dat lukt dus niet op een of andere manier. Het lichtje van de CDrom knippert wel, maar dan gebeurd er nix. Dan vraagt ie om een boot floppy denk ik want er komt een Floppy op scherm met een knipperende vraagteken erin. Normaal als je Mac OS boot dan zie je een PCtje. Mijn vraag is nu hoe kan ik dit oplossen??

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 18:23 schreef EVILSalami het volgende:
Ok ik heb dus een Mac G3 (1st G, dus nog een oude grijze uitvoering).

Ik heb er laats debain voor PowerPC op willen zetten maar dat lukte niet echt brakke CD's ofzo... Maar daar gaat het me niet om. Ik wil dus nu weer MAC OS 9(.1) op zetten. Normaal moet je de CD er in doen en dan de 'c' toets ingedrukt houden en dan boot hij van CD. Maar dat lukt dus niet op een of andere manier. Het lichtje van de CDrom knippert wel, maar dan gebeurd er nix. Dan vraagt ie om een boot floppy denk ik want er komt een Floppy op scherm met een knipperende vraagteken erin. Normaal als je Mac OS boot dan zie je een PCtje. Mijn vraag is nu hoe kan ik dit oplossen??
de MacOS cd moet in de _interne_ cd speler...(als je een lampje ziet knipperen heb je m dus niet in de interne zitten)

het diskette + vraagteken betekent dat hij geen 'blessed' system folder kan vinden (een werkend OS).

werkt dit niet.
zet dan de computer uit, zet m weer aan, en houd _direct_ de 'Appeltje + Alt + P + R' ingedrukt om de PRAM te resetten, houd deze ingedrukt tot je de opstart toon 3 x gehoord hebt... dan laat je ze weer los.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
de MacOS cd moet in de _interne_ cd speler...(als je een lampje ziet knipperen heb je m dus niet in de interne zitten)
Ik doe hem im de interne CD speler, het "knipperende" lichtje is eigelijk gewoon dat hij hem leest :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:07 schreef EVILSalami het volgende:

[..]

Ik doe hem im de interne CD speler, het "knipperende" lichtje is eigelijk gewoon dat hij hem leest :)
als jij een lichtje op je G3 ziet knipperen, word t tijd voor een nieuwe :D:D:D

anders, probeer eens een andere CD...
al geprobeerd pram-resetten ?!?!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Appeltje + alt + p + r deed wonderen ik heb het gelijk ff geprobeert hij bootte gelijk van CD....

Damn GoT RULEZ ik ben gister een halve dag bezig geweets om hierover wat te vinden op internet :) hehe

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
pram-resetten
wasda?? vertel....

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:12 schreef EVILSalami het volgende:

[..]

wasda?? vertel....
dat is t appeltje+alt+p+r doet vaak wonderen :Y)
Pagina: 1